گزارش ویژه/ پنج نکته از بازی نفت و پرسپولیس؛ بالای شهر، پایین شهر!

​ پرسپولیس در هفته 22 کار راحت‌تری نسبت به استقلال دارد و رویارویی‌اش با نفت در مسجدسلیمان، باعث شده روی کاغذ هر 3 امتیاز به حساب تیم گل‌محمدی واریز شود.

گزارش ویژه/ پنج نکته از بازی نفت و پرسپولیس؛ بالای شهر، پایین شهر!

به گزارش منیبان، تفاوت دو تیم هم روی این ادعا، مهر تایید می‌زند ولی برای تیمی که در دور رفت از شهرخودرو 3 امتیاز نگرفت و حتی وحید امیری برای شهرخودرو گل بخودی زد، امکان هر اتفاقی هم وجود دارد.

* پارادوکس اول

قدرت خط حمله دو تیم، تفاوتی فاحش با هم دارد. پرسپولیس با زدن 31 گل، صاحب بهترین خط حمله فصل است و نفت با زدن تنها 8 گل، ضعیف‌ترین فاز هجومی لیگ 21 را به خود اختصاص داده است. البته هر دو تیم در عنوان‌شان، شریک هم دارند: استقلال برای پرسپولیس و فجر در کنار نفت. روند گلزنی دو تیم هم متفاوت است؛ پرسپولیس در 13 بازی آخرش فقط موفق به باز کردن دروازه صنعت نفت نشده است درحالیکه نفت در هیچکدام از 4 بازی آخرش گل نزده و در تمام نیم‌فصل دوم تنها 2 بار موفق به گلزنی شده است!

* پارادوکس دوم

اینکه پرسپولیس در جدول فقط پایین‌تر از استقلال است و نفت فقط بالاتر از شهرخودرو، دلیلش در گرفتن 3امتیازهاست. پرسپولیس این فصل تنها 2 بار باخته است و اگر این بازه زمانی را از لیگ 21 به 41 بازی آخر هم تبدیل کنیم، همان 2 شکست در کارنامه گل‌محمدی و تیمش دیده می‌شود. نفت اما هیچ بردی در 10 بازی آخرش کسب نکرده و در تمام این فصل تنها یک بار در خانه‌اش برنده شده است. اگر بازه زمانی را برای نفت به 18 بازی آخر تبدیل کنیم، همچنان همان تک برد در کارنامه این تیم دیده می‌شود.

* نمی‌برد، نمی‌بازد

محمود فکری و پرسپولیس یعنی مساوی؟ محمود فکری و یحیی گل‌محمدی هم دقیقا همین معنا را می‌دهند؟ فکری این هفته برای سومین بار در لیگ برتر برابر پرسپولیس قرار می‌گیرد. اولین رویارویی با نساجی بود که یک - یک شد و دومین مصاف دربی‌ای که 4 گل داشت ولی بدون برنده به پایان رسید و مهدی قایدی دقیقه 93 استقلال و محمود فکری را نجات داد. دقیقا همین دو مصاف برابر گل‌محمدی هم بوده به علاوه یک بازی در لیگ یک که آنهم رای به تساوی این دو نفر داد.

* روند جالب قرمز

پرسپولیس این هفته برای دهمین بار رودرروی نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر قرار می‌گیرد. آنها 3 برد، یک باخت و 5 تساوی برابر این تیم کسب کرده‌اند. روند نتیجه‌گیری پرسپولیس برابر نفت اما جالب و عجیب بوده است. در 5 رویارویی اول دو تیم، پرسپولیس صاحب هیچ بردی نشد و حتی در خانه به این تیم باخت. در 4 تقابل بعدی اما ورق برگشت و پرسپولیس صاحب 3 برد شد و یک مساوی که با گل کردن پنالتی، می‌شد به صد درصد پیروزی تغییر کند.

* این مربیان استقلالی

پرسپولیس در این فصل تنها 2 بار شکست خورده: به آلومینیوم اراک با سرمربیگری رسول خطیبی در اراک و به صنعت نفت آبادان با سرمربیگری علیرضا منصوریان در آبادان. و روی نیمکت هر دو تیم، مردانی حضور داشتند که سابقه بازی برای استقلال در کارنامه‌شان دیده می‌شد یعنی رسول خطیبی و علیرضا منصوریان. لغزش‌های ویژه این فصل گل‌محمدی و تیمش برابر مربیان استقلالی و کسانی که در استقلال سابقه بازی داشته اند بوده است: 4 امتیاز برابر قلعه‌نویی، 3 امتیاز برابر منصوریان، 2 امتیاز برابر داود سیدعباسی، رضا عنایتی و فرهاد مجیدی به حساب پرسپولیس واریز نشده است.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار