ده نکته از بازی استقلال - گل گهر/ وقتی فرهاد "امیرخان" را شش تایی کرد!

سرمربی استقلال نقش اول برد ارزشمند این تیم مقابل گل گهر بود.

ده نکته از بازی استقلال - گل گهر/ وقتی فرهاد "امیرخان" را شش تایی کرد!

به گزارش زنهار؛ استقلال یکی از مهم ترین بازی های هفته بیست و یکم لیگ برتر را مقابل گل گهر پیروز شد.

در ادامه به بررسی نکات مهم این بازی می پردازیم.

یک: استقلال بازی را عصر شنبه برد، جایی که بهترین کنفرانس خبری فرهاد مجیدی برگزارشد. یک فرهاد پرانگیزه، متفاوت و خوش انرژی رودرروی خبرنگاران نشست و به سؤالات آنها به بهترین نحو ممکن پاسخ داد.

دو: حرکت عجیب سازمان لیگ در برگزاری زودتر بازی تهران بیشتر از آنکه به ضرر استقلال تمام شود به سود آنها تمام شد، سه امتیازی که استقلال گرفت استرس را به اردوی پرسپولیس برد. این تیغ البته دو لبه بود و بهترین کار ممکن همان حرفی بود که فرهاد زد : از آقای سهیل مهدی خواهش می کنم همه بازیهای مارا زودتر برگزار کند ، ما هیچ حساسیتی نسبت به آن نداریم!

سه: امیر قلعه نویی هر زمانی که رودرروی استقلال قرار می گیرد با تمام وجودش می جنگد و تلاش می کند و حرص می خورد. این تعهد شاید برای عده ای از هواداران افراطی استقلال خوشایند نباشد . آنها می گویند چرا امیر این حرص را جلوی پرسپولیس نمی خورد؟ آنها احتمالا فراموش کرده اند پرسپولیس بیشترین باخت تاریخش را مقابل قلعه نویی تجربه کرده و از طرفی همین امسال فقط چهار امتیاز را مقابل او از دست داده است. کلا از قلعه نویی انتظار نداشته باشید مثل برخی مربیان دستها را راحت بالا ببرد حتی در مقابل تیمهایی که سرمربی شان بوده است. البته او می توانست از داور بابت اعتراض ها اخطار هم بگیرد، اما خوش شانس بود و دکتر بیژن آنقدر که به نیمکت استقلال اخطار داد به امیر نداد!

چهار: مطمئنا آنهایی که فوتبال بازی می کردند به خاطر دارند که وقتی بچه بودند، در محله شان تیمهایی بوده اند که همه آنها را راحت می برده اند ولی مقابل یک تیم همیشه مشکل داشته اند و هر کاری می کردند حریف آنها نمی شدند. فوتبالی هم بهتر نبودند اما جنگ روانی را عالی بلد بودند و تیمشان را عصبی می کردند و ضریب اشتباهات تیم را بالا می برند. باختهای قلعه نویی به مجیدی را که می بینیم یاد آن سالها می افتیم . این شکستها  بیشتر از آنکه فنی باشد روحی روانی است. گل گهر فوتبال بسیار خوبی را ارائه داد اما چیزی که در نهایت روی تابلو نوشته شد باخت تیم گردن کلفت سیرجانی بود. فرهاد شطرنج و البته جنگ روانی را خوب بلد است و ابزارش را دارد. شش باخت متوالی قلعه نویی مقابل فرهاد همه چیز را نشان می دهد.

پنج: حتی اگر کمک داور پنالتی را نمی گرفت شما مطمئن باشید استقلال بردن گل گهر را باور داشت و جور دیگری گل را می زد. این درجه از اعتماد به نفس هنر سرمربی است. از طرفی استرس و عدم آرامش در تک تک ضربات گل گهریها به چشم می خورد حتی با اینکه در دقایقی عالی بازی می کردند. دلیلش را باید کادرفنی جواب بدهد.

شش: جمله ما آرامترین نیمکت لیگ را داریم در "جوکر" می تواند بسیار مفیدتر از غلامرضانیکخواه، هلیکوپتر آقای شاپوری و شکلکهای یوسف تیموری همه هشت نفر را کارت قرمزی کند. این ادعا حداقل برای هشتاد درصد نیمکتهای لیگ ایران نمی گنجد. خود فرزاد مجیدی به تنهایی یک شهر را می تواند به هم بریزد. البته سازمان لیگ و کمیته انضباطی فدراسیون و ناظران لیگ در این زمینه مقصر هستند.

هفت: درباره رودی ژستد حرف تازه ای نیست، همچنان در و دیوار و تابلوهای تبلیغاتی و ساعت ورزشگاه و بدن بازیکنان حریف از دست رودی نه آسایش دارند و نه آرامش. انگار نه انگار این مهاجم در لیگ برتر جزیره بازی کرده است. انگار نه انگار! هر چقدر خوب فضاسازی می کند و بدنش را می گذارد و حتی پرس می کند، به همان اندازه در گلزنی بد و ناتوان است.

هشت: هیچ بازیکنی در این فصل استقلال را به اندازه سعیدصادقی آزار نداده، لقب "چه فوتبالیستیه این سعید صادقی" کاملا برازنده شماره هشت گل گهر سیرجان است.

نه: کی روش استنلی نود دقیقه در زمین محو بود و تعویض نشد. روزبه چشمی و عارف غلامی روز فوق العاده ای را پشت سر گذاشتند. روزبه بازی روانی را هم در زمین خوب اجرا می کرد، او کاپیتان نامرئی استقلال است و مطمئنا استقلال برای  شهرآورد دارد پاذل تاکتیکی اش را می سازد و تمرین می کند.

ده: نقطه عطف بازی استقلال تعویضیهای این تیم بودند که جریان یک بازی سخت را به سود استقلال برگرداندند. همه بازیکنانی که در نیمه دوم به زمین آمدند مفید عمل کردند، اما کسی که خارج از معادلات عمل کرد سعید مهری بود که مفیدترین حرکت یک سال اخیرش را برای استقلال انجام داد. بقیه اش را که خودتان می دانید.

پی نوشت۱: آقای مرتضی تبریزی دوسال هواداران استقلال را زجر دادی، گل قشنگت یک شادی گل اساسی می خواست  ولی حرمت نان و نمک سرت شد.

پی نوشت ۲: در تیتر گزارش بازی نوشتیم: "جنجالی ترین پنالتی فصل" خب یک پنالتی که این همه اخراجی و کارت زردی می دهد اگر جنجالی نیست پس چیست؟ قضاوت پنالتی بودن یا نبودن آن با کارشناسان که گویا گروهی از کارشناسان داوری آن را تأیید کرده اند و برخی هم تایید نکرده اند. صحنه وی ای آر خور بود و حتی دوربین های اچ دی صدا وسیما هم حریف این صحنه نشدند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار