چهره‌ها و شخصیت‌های حاضر در مراسم کیومرث پوراحمد چه کسانی ‌بودند؟

مراسم تشییع و تدفین پیکر زنده یاد کیومرث پوراحمد از ساعت 10:30 در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آغاز شد. اجرای این مراسم را کوروش سلیمانی برعهده دارد.

چهره‌ها و شخصیت‌های حاضر در مراسم کیومرث پوراحمد چه کسانی ‌بودند؟

به گزارش زنهار؛ مراسم تشییع و تدفین پیکر زنده یاد کیومرث پوراحمد از ساعت 10:30 در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آغاز شد. اجرای این مراسم را کوروش سلیمانی برعهده دارد. همچنان که اعضای خانواده و همکارانش از وداعِ کارگردان پیشکسوت سینما شوکه شده‌اند با حضورشان او را برای آرمیدن در خانه ابدی‌اش، بدرقه می‌کنند. 

در کنار چهره‌هایی همچون رخشان بنی‌اعتماد، بهمن فرمان‌آرا، کیانوش عیاری، منوچهر شاهسواری، همایون اسعدیان، منیژه حکمت، داریوش فرهنگ، مرضیه برومند، طناز طباطبایی، رضا درمیشیان، حبیب احمدزاده، علی قائم مقامی، جهانبخش سلطانی، محمدرضا غفاری، کورش سلیمانی، مسعود فروتن، حبیب اسماعیلی، محمد شیری، بهزاد خداویسی، احمد امینی، فرهاد توحیدی، محمد کارت، فردین خلعتبری، سروش صحت، علیرضا معتمدی، احمدرضا درویش و ... جمعی از مردم هم در جریان تشییع و بدرقه او حضور پیدا کردند. 

فکر نمی‌کردم ...

مرضیه برومند که مدتی است به عنوان مدیرعامل خانه سینما انتخاب شده اولین سخنران این مراسم بود. او به این نکته اشاره کرد که: وقتی آخرین روزهای سال تلخ گذشته قبول کردم همراه خانه سینما باشم می‌دانستم، مسئولیت پرچالشی دارم و فکر می‌کردم بهار شروعی خوب باشد ولی فکر نمی‌کردم این‌طور کمر من و خانه سینما بشکند.

وی افزود: می‌دانم که همه در این دو روز و در آینده درباره شخصیت هنری پوراحمد خواهند نوشت، اما مجموعه «قصه‌های مجید» او را نمی‌توانم کنار بگذارم، او مستقیم به قلب داستان زد در حالی که من به عنوان کسی که برای بچه‌ها کار کرده‌ام به فانتزی پناه بردم.

برومند در جریان صحبت‌هایش به امید و امیدآفرینی اشاره کرد که امیدوارم این اتفاق باعث شود همه به خودمان بیاییم و اختلاف‌های درونی سینما را وسیله نابودی نکنیم بلکه برای ساختن و امید کار کنیم و به نفع مردم, امید بیافرینیم.

سپس نوبت به جهانبخش سلطانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون رسید که نقش ناظم را در سریال «قصه‌های مجید» بازی می‌کرد. او خاطره ای را از حضور خود در این سریال و آن قسمتی که مجید انشایی درباره مرده‌شور نوشت روایت کرد.

همچنین محمدرضا عرب نماینده کانون کارگردانان خانه سینما ضمن قرائت پیام تسلیت این کانون تأکید کرد که امیدوارم خانواده مرحوم پوراحمد و خانه سینما این داغ را تحمل کنند. امیدوارم تمام نهادهای فرهنگی رفتار خود با هنرمندان را تغییر بدهند و رفتار محترمانه‌ای داشته باشند. به راستی که مرگ کیومرث پوراحمد زنگ تلنگری برای همه ما به حساب می‌آید.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار