خودرویی که پس از ۴۰ سال دوباره آمد!

هدلایت های ترایمف جدید میزبان عدد ۲ و ۵ هستند که این لوگوی ۲۵ اشاره به بزرگداشت سالگرد تاسیس مرکز طراحی Makkina دارد و بسیار خلاقانه و البته نورانی این مناسبت را یادآوری می کنند.

خودرویی که پس از ۴۰ سال دوباره آمد!

به گزارش زنهار به نقل از عصر ایران: "ترایمف موتور کمپانی" مجموعه ای است که فعالیت خود را از سال ۱۸۸۵ در کشور انگلیس آغاز کرد و در نهایت سال ۱۹۸۴ اعلام انحلال کرد. حدود ۴۰ سال است که ترایمف هیچ خودرویی تولید نکرده اما طی روزهای گذشته اخبار جالبی در رابطه با بازگشت ترایمف با خودرو تی آر۲۵ در رسانه ها منتشر شده است.

این خودرو مفهومی توسط مرکز طراحی خودرو Makkina در انگلیس معرفی شده و ادای احترامی است به ترایمف تی آر۲ ام سی وی۵۷۵ سال ۱۹۵۳.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید هر دو خودرو اشتراک طراحی  زیادی دارند و اساسا نمونه Makkina را باید نسخه مدرن همان ترایمف 1953 بدانیم. هدلایت های  ترایمف جدید میزبان عدد 2 و 5 هستند که این لوگوی 25 اشاره به بزرگداشت سالگرد تاسیس مرکز طراحی Makkina دارد و بسیار خلاقانه و البته نورانی این مناسبت را یادآوری می کنند.

در قسمت عقب از چراغ های عمودی تیغه ای استفاده شده که در نوع خود غیر تکراری و خلاقانه ارزیابی می شود.

کابین تک سرنشین به سبک کلاس رودستر، نمایشگر شماره انداز بسیار متفاوت در قسمت اطلاعات کیلومتر، فرمان، صندلی اسپرت ارگونومیک و بسیاری دیگر از جزئیات که همگی ارزش کار طراحی را نمایش می دهند، دست به دست هم داده اند تا یک ترایمف بی نظیر شکل بگیرد.

مفهومی ترایمف بر پایه پلتفرم آی3اس ب ام و توسعه یافته و باید گفت که این کمپانی آلمانی در طراحی قوای محرکه و بسیاری از بخش ها با خانه طراحی Makkina همکاری رسمی داشته است.

آی3اس از تک موتور الکتریکی 181 اسب بخاری استفاده می کند که گشتاوری معادل 270 نیوتن متر دارد. اطلاعات مربوط به تست های ب ام و روی آی3اس نشان می دهد که این خودرو طی 6.8 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد. همچنین برد حرکتی 246 کیلومتر مورد اشاره قرار گرفته است.

گفتنی است؛ تولید ب ام و آی3 در سال 2022 به پایان رسید. این خودرو که جز اولین الکتریکی های تولید انبوه جهان بود طی 9 سال حضور روی خط تولید برابر با 250 هزار دستگاه فروش داشت.

ترایمف تی آر۲۵ مفهومی

resized_1601220_919

resized_1601224_716

resized_1601222_399

resized_1601231_825

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار