شارژ کالابرگ الکترونیکی با این کد دستوری

مبلغ سود مرحله دوم سهام عدالت نسبت به مرحله اول ۳۰ درصد کاهش یافت که این تغییر بزرگی در رقم واریزی است.

شارژ کالابرگ الکترونیکی با این کد دستوری

به گزارش زنهار، به تازگی خبرها نشان می‌دهد که مبلغ سود مرحله دوم سهام عدالت نسبت به مرحله اول، با کاهش ۳۰ درصدی روبرو است که این تغییر بزرگی در مقدار واریزی به وجود آمده است.

اعلام مبالغ جدید مرحله دوم سود سهام عدالت

بنا به این خبرها، در مرحله دوم با کاهش ۳۰ درصدی مبلغ سود روبه‌رو خواهیم بود. در مرحله اول، دارندگان سبد سهام عدالت با مبلغ ۴۹۲ هزار تومان، ۶۸۱ هزار تومان سود دریافت می‌کردند، در حالی که دارندگان سبد ۵۳۲ هزار تومانی به مبلغ ۷۳۶ هزار تومان سود دست می‌یافتند و دارندگان سبد یک میلیون تومانی مبلغ یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود را دریافت می‌کردند.

بر اساس صحبت های وزیر اقتصاد حالا در مرحله دوم دارندگان این سبدها نسبت به مبلغ دوره اول ۳۰ درصد کمتر دریافت خواهند کرد.

بنابراین می توان پیش بینی کرد سود مرحله دوم سهام عدالت دارندگان سبد ۴۹۲ هزار تومانی مبلغی نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان و دارندگان سبد ۵۳۲ هزار تومانی مبلغی نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان و دارندگان یک میلیون تومانی حدود ۹۰۰ هزار تومان می شود.

شارژ کالابرگ الکترونیکی با این کد دستوری

از هفته های گذشته خبرهای خوشی مبنی بر افزایش یارانه کالابرگ الکترونیکی به گوش می رسد.قرار بر این شده است که دولت یارانه جدیدی در قالب کالابرگ الکترونیکی ۱ و ۲ میلیون تومانی بحساب هر ایرانی پرداخت کند. سوای یارانه کمک معیشت جدید دولت، هر ماه مبلغ ۵۲۰ هزارتومان در کارت کالابرگ الکترونیکی شارژ می شود.

برنج، گوشت گوساله گرم و منجمد، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست دبه ۲/۵ کیلویی، مرغ گرم و منجمد، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر کالاهایی هستند که یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

براساس طرح جدید یارانه کالابرگ الکترونیکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۶۱ میلیون نفر مشمولین دریافت یارانه هفت دهک پایین می‌توانند در صورت تهیه یکی از یازده قلم کالای اساسی از فروشگاه‌های متصل به شبکه کالابرگی به‌جای ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی، از ۲۲۰ هزار تومان یارانه تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ برخوردار شوند.​

یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی در شرایطی به طور کامل قابل استفاده است که افراد از تخفیف هر ۱۱ قلم مشمول (ماکارونی، پنیر، مرغ، گوشت، روغن، شکر، شیر و. .) استفاده کنند. یعنی دیگر مثل گذشته نیست که فقط از کل یارانه مثلا یک میلیون تومانی دریافتی توسط یک خانوار دو نفره، همه‌ی یارانه حبوبات خرید شده و از یارانه تشویقی هم بهره ببرند. بلکه ۲۲۰ هزار تومان طرح فجرانه مربوط به تخفیف و مابه التفاوت قیمتی کلیه یازده قلم کالای مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی است. یعنی اگر فردی هر یازده قلم کالا را بخرد، ۲۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی‌اش به واسطه مابه‌التفاوت قیمتی پرداخت می‌شود.

گفتنی است؛ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه کالابرگ» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) فعلا تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.

زمان شارژ اعتبار یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیک در اسفند ۱۴۰۲

سیدرضا یحیوی، مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحات شفاف‌تری در این خصوص ارائه کرده است.

به گفته یحیوی، در طرح کالابرگ الکترونیک، هجدهم تا بیستم هر ماه حساب سرپرستان خانوار شارژ و اعتبار یارانه‌ها واریز می‌شود.

یحیوی گفت: با گذشت یک هفته از زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، برخی افراد تصور می‌کنند طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تنها در دهه فجر اجرا می‌شود؛ این درحالیست که طرح فجرانه فعلا به مدت سه ماه بوده که اجرای آن، از ۱۸ بهمن‌ماه شروع شده و تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

یحیوی همچنین گفته است نیازی نیست افراد یکجا اعتبار خود را خرید کنند بلکه می‌توانند طی یک ماه و به مرور، با مراجعه به فروشگاه‌های متصل به طرح خریدشان را انجام دهند.

طرح فجرانه که مرحله نخست آن از ۱۸ بهمن‌ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان ۱۸ اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، در قالب طرح کالابرگ الکترونیک ارائه می‌شود که کاملاً متفاوت با طرح‌های دیگر حمایتی دولت است. به این معنا که اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی هیچ ارتباطی با یارانه نقدی ندارد و این یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی به ازای هر نفر، از کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه جدا شده است. این میزان اعتبار در طرح فجرانه در واقع هزینه مابه‌التفاوت قیمت روز ۱۱ قلم طرح کالابرگ الکترونک است که به حساب یارانه‌بگیران در صورت خرید واریز می‌شود.

بنابر داده‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از ابتدای این طرح در ۱۸ بهمن ماه سال‌جاری تا پایان ۱۰ اسفند امسال، از مجموع ۲۱ میلیون خانوار مشمول این طرح در دهک‌های یک تا هفت درآمدی، حدود ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار از این طرح استقبال کرده‌اند. بر این اساس بیش از ۷۳ درصد از خانوارهای دهک‌های یک تا ۷ درآمدی از طرح فجرانه استقبال کرده‌اند. ۶۱ میلیون ایرانی در دهک‌های یک تا هفت درآمدی قرار دارند و مشمول طرح فجرانه هستند که حالا داده‌ها نشان می‌دهند در پایان دهمین روز اسفند ماه امسال و در فاصله تنها چند روز از یک ماهگی تولد این طرح، ۴۷ میلیون ایرانی برابر با حدود ۷۷ درصد، از آن استقبال کرده‌اند.

میانگین روزانه خرید از طریق طرح فجرانه در این مدت بیش از ۲ میلیون نفر بوده است. در این مدت تعداد خانوارها به طور میانگین روزانه بیش از ۶۷۳ هزار خرید را انجام داده‌اند. پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که میزان استقبال تا پایان روز ۱۸ اسفند امسال برابر با یک ماهگی اجرای طرح فجرانه به حدود ۸۰ درصد برسد. بنابر گفته‌های، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به نظر می‌رسد که این طرح دارای مراحل دیگری پس از پایان آن در ۱۸ اسفندماه امسال باشد. چرا که وی اعلام کرد؛ این مرحله نخستین مرحله از این نوع طرح‌ها برای افزایش قدرت خرید و تغذیه سالم خانوارها بوده است.

پاسخ‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ابهامات طرح فجرانه

طرح فجرانه در بستر شبکه ملی اعتبار، اجرایی می‌شود و یارانه‌بگیران متقاضی باید توجه داشته باشند، قیمت روز اقلام اشاره شده براساس کالاهای مرجع بوده و در خصوص کالاهایی با قیمت بالاتر مابه‌التفاوت را از محل حساب فرد پرداخت خواهند کرد؛ به عبارتی در صورتی‌که خریدار بیشتر از اعتبار اقدام به خرید کند باید از طریق حساب بانکی خود مابقی پرداختی را انجام دهد.

در این طرح افراد می‌توانند از هر گروه کالایی اعلام شده و از هر نشان تجاری دلخواه خرید خود را انجام دهند. در این طرح خریدار می‌تواند چندین مرتبه از اعتبار خود خرید کند.

دهک‌های یک تا هفت درآمدی مشمول این طرح بوده و آن‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح کالابرگ نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند. متقاضایان استفاده از این طرح می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار، که حدود ۲۲۰ هزار فروشگاه خرد و زنجیره‌ای شامل افق کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپر فامیلی، وال مارکت، محسن، مینو مارت، ترقی، و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ و دیجی‌کالا نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

همچنین عمده‌فروشی‌ها، خواربار فروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی، لبنی، قصابی‌ها و تعاونی‌های مصرف نیز در این طرح مشارکت دارند.

کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰*

برای شناسایی این فروشگاه‌ها، خانوارها می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند. برای دریافت این نرم‌افزار می‌توانند به سکوهای بازار، مایکت یا سایت Shoma.sfara.ir مراجعه کنند.

یا از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* نیز می‌توانند نسبت به دریافت لینک نصب این نرم‌افزار اقدام کنند؛ همچنین مرکز تماس ۶۳۶۹-۰۲۱ پاسخگوی پرسش‌ها و اعتراضات هست.

در صورتی‌که، فروشنده کم‌فروشی یا گرانفروشی کند، سامانه ۱۲۴ وزارت صمت با داخلی شماره ۶ پاسخگوی خریدار است.

حتی اگر فروشنده از ارائه جنس با کیفیت خودداری کرده یا خریداران را ملزم به استفاده از برند خاصی کند، شماره ارائه شده پاسخگوی خریداران است.

تخصیص اعتبار نیز به صورت ماهانه و روی کد ملی سرپرست خانوار قرار گرفته و استفاده از این اعتبار کاملاً اختیاری بوده است و زمان مصرف آن یک ماه است. آنچه مشخص است، طرح کالابرگ الکترونیک، می‌تواند شتاب تورمی را کاهش داده و مصرف سرانه غذایی خانوارها را ارتقا دهد. آن هم بدون آنکه بار مالی بر دوش خانوارها ایجاد کند.

با اجرای این طرح و به‌خصوص طرح فجرانه، میزان مصرف کالری مورد نیاز خانوارهای مشمول، مطابق با انستیتوی تغذیه ایران در سبد کالایی آن‌ها قرار گرفته است. ایجاد بستری مناسب برای تغذیه سالم از مهم‌ترین اهداف این طرح است که با توجه به داده‌های ارائه شده محقق شده است.

در دهه ۹۰، به دلایل متعدد، مصرف سرانه خوراکی و تغذیه سالم بشدت با کاهش مواجه شده بود که در سال جاری و با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک و در صورت ادامه این روند، می‌توان امیدوار شد که سؤتغذیه مهار شود.

یکی از مزایای طرح کالابرگ الکترونیک، مهار انتظارات تورمی و کاهش نرخ تورم است به‌خصوص تورم نقطه به نقطه که به نظر می‌رسد با ارائه آمارهای اسفندماه امسال، نتیجه این موضوع قابل لمس باشد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار