چرا قیمت‌ها در بازپخش سریال‌ها سانسور می‌شوند؟

اخیراً در سریال «پدر سالار» که این شب‌ها از شبکه‌ آی‌فیلم پخش می‌شود به علت سانسورِ قیمت در یکی از سکانس‌ها به سوژه کانال‌های مجازی تبدیل شد.

چرا قیمت‌ها در بازپخش سریال‌ها سانسور می‌شوند؟

به گزارش زنهار، این شب‌ها سریال «پدر سالار» دوباره از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود و بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. سریالی که مرحوم محمدعلی کشاورز و حمیده خیرآبادی در آن به ایفای نقش پرداختند و بسیار اثر ماندگاری را در ویترین رسانه ملّی به یادگار گذاشتند.

اما سانسوری که در یکی از بخش‌های این سریال اتفاق افتاد به سوژه کانال‌های مجازی تبدیل شد.

تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد سریال پدر سالار دست کم دو بار سانسور شده و هم در نسخه آی‌فیلم و هم در نسخه موجود در تلوبیون، وقتی یکی از زوج‌ها برای رهن خانه در قسمت هشتم سریال به بنگاهی می‌رود، رقمی که بنگاه می‌گوید سانسور شده است.

به نظر می‌رسد ممیز نگران بود آن رقم با رقم‌های امروز مقایسه شود و تصمیم گرفته صدای آن بخش‌ها حذف شود! اما پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد نسخه اصلی که در دستِ شبکه آی‌فیلم قرار گرفته این نکته حذف شده و هیچ ممیزی و دخل و تصرفی اتفاق نیفتاده است. 

یکی از مدیران آی‌فیلم این نکته را مطرح کرد که این شبکه تلویزیونی نسخه‌های اصلی که به دستِ شبکه می‌رسد را پس از ترمیم تصویری به آنتن می‌رساند و هیچ دخل و تصرف و ممیزی را در جریانِ پخش انجام نمی‌دهد.

اما یکی از سؤالات دیگری که این روزها پرسیده می‌شود پخش برخی از سریال‌ها با حضور بازیگرانی است که حواشی در چند سال اخیر داشته‌اند را پیش از این معاون وقت برون‌مرزی رسانه ملّی پاسخ داد. او گفته بود: "ضرورتی ندارد که به خاطر کوچک‌ترین اتفاقی که برای یکی از عوامل تولید یا بازیگران می‌افتد، بخواهیم سرمایه‌های کشور و هزینه‌های صرف شده برای تولیدات صداوسیما را نادیده گرفته و آنها را به کل کنار بگذاریم."

همان پاسخی که چندی پیش وزیر ارشاد هم در واکنش به سؤال خبرنگاری درباره پخش برخی از آثار سینمایی داده بود که قرار نیست به خاطر اشتباه یک فرد، زحمت یک گروه زیر سؤال برود.

یکی از دیگر سؤالات مخاطبین که بعضاً در سایت شبکه آی‌فیلم هم موجود است مدیریت خوب کنداکتور و البته درصد بالای مخاطبین سریال‌های قدیمی است. نکته‌ای که شاید ضرورت دارد سریال‌سازان امروز و مدیران تلویزیون به آن بیشتر توجه کنند.

هم نیاز است مدیران پخش در سیما به مدیریت درست کنداکتور بیشتر توجه داشته باشند و هم دست‌اندرکاران در تولید، سراغ سوژه‌هایی بروند که همچون سریال «پدر سالار» که امروز جزو پرمخاطب‌های تلویزیون به شمار می‌رود آثاری درخور باشند که حتی بازپخش‌هایشان را نیز مخاطبین قسمت به قسمت دنبال کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار