خبر بد درباره دولت جو بایدن از راه رسید!

پس از اینکه مجلس نمایندگان آمریکا برای دومین بار در هفته جاری در پیشبرد تصویب هزینه‌های پنتاگون شکست خود، دولت «جو بایدن» با نزدیک‌شدن به ضرب‌الاجل اول اکتبر، در یک قدمی تعطیلی قرار گرفت.

خبر بد درباره دولت جو بایدن از راه رسید!

به گزارش  زنهار،  پس از اینکه مجلس نمایندگان آمریکا برای دومین بار در هفته جاری در پیشبرد تصویب هزینه‌های پنتاگون شکست خود، دولت «جو بایدن» با نزدیک‌شدن به ضرب‌الاجل اول اکتبر، در یک قدمی تعطیلی قرار گرفت.

به نقل از گاردین، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا برای دومین بار در هفته جاری موفق به پیش بردن لایحه دفاعی این کشور نشدند. به گزارش این رسانه، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان بار دیگر در پیشبرد لایحه هزینه‌های دفاعی شکست خوردند؛ موضوعی که نشانه شومی از عدم تعطیلی دولت کنونی آمریکا به شمار می‌آید.

این رویداد زمانی رخ داد که رأی گیری در مجلس نمایندگانِ تحت سیطره جمهوری خواهان برای پیشبرد لایحه بودجه سالانه وزارت دفاع آمریکا برای دومین بار در این هفته با پیوستن برخی دموکرات‌ها به آنان با ۲۱۲ موافق در برابر ۲۱۶ مخالف شکست خورد.

گزارش گاردین در این خصوص می‌افزاید: هرج و مرج در مجلس نمایندگان آمریکا ادامه دارد، جایی که ناآرامی‌های مداوم جمهوری خواهان راست افراطی علیه «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان، برای دومین بار در این هفته، پیشبرد لایحه هزینه‌های وزارت دفاع (پنتاگون) را متوقف کرد. این مسأله نشانه بدی برای تلاش‌ها پیرامون رسیدن به مصوبه‌ای به منظور حفظ بودجه دولت فدرال پس از ۳۰ سپتامبر (روز اول اکتبر) محسوب می‌شود.

گاردین در ادامه افزود؛ «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان که نتوانست نمایندگان را برای بحث درباره بودجه پنتاگون- مانند سال‌های گذشته- متقاعد کند، گفت: این مفهومی جدید از افرادی است که می‌خواهند همه چیز را به نابودی بکشند.

گزارش مذکور خاطر نشان کرد: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا «با نشانه‌هایی از ناامیدی و یأس» به دلیل نزدیک بودن (ضرب‌الاجل) روز اول اکتبر (و تقویت احتمال تعطیل شدن دولت) به شبکه خبری فاکس نیور در این خصوص گفت که نمی دانم چرا کسی تمایل به بحث و بررسی این لایحه برای پیشبرد امور ندارد؟ می دانم موانعی ایجاد شده و چالش‌هایی به وجود آمده است؛ اما زمان به نفع ما نیست.

این در حالیست که اگر کنگره آمریکا نتواند تا ضرب‌الاجل اول اکتبر بودجه دولت فدرال را تصویب کند، دولت «بایدن» تعطیل خواهد شد؛ بنابراین عملیات‌های غیرالزامی دولت فدرال تا اطلاع ثانوی تعطیل شده، کارمندان فدرال الزاماً باید به مرخصی بروند، حقوق نظامیان قطع شده و بسیاری از موارد اقتصادی دولت فدرال مختل خواهد شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار