"مهران غفوریان" ناگهان به شدت پیر شد/ عکس

​سریال «زخم کاری: بازگشت» در کارنامه کامبیز دیرباز و مهران غفوریان چه جایگاهی دارد و این بازیگران چه عملکردی در سریال دارند؟

"مهران غفوریان" ناگهان به شدت پیر شد/ عکس

به گزارش زنهار، از همان زمانی که خبر ساخت «زخم کاری 2» منتشر شد، گمانه‌زنی‌ها درباره گروه بازیگران این فصل آغاز شد و درنهایت فهرست بازیگران «زخم کاری: بازگشت» با نام ستاره‌های فصل اول و چند نام جدید انتشار یافت. کامبیز دیرباز و مهران غفوریان دو بازیگر جدید «زخم کاری 2» بودند که حضورشان در این سریال، مورد توجه قرار گرفت و کنجکاوی‌ها را برانگیخت.

علاوه بر جایگاه ویژه سریال «زخم کاری» برای مخاطب، پیشینه این دو بازیگر در ذهن تماشاگر و کارنامه آن‌ها، باعث شد که کامبیز دیرباز و مهران غفوریان حسابی زیر ذره‌بین بروند و حضورشان در «زخم کاری 2» با واکنش‌های فراوانی همراه باشد. این دو بازیگر چه سابقه‌ای در ذهن مخاطبان دارند و سریال پربیننده مهدویان، چه دستاوردی برای آنان خواهد داشت؟

1614152025.

بازیگر باتجربه تلویزیون

بازیگر باتجربه‌ای است، نقش‌های خاطره‌انگیزی در کارنامه خود دارد، در فیلم و سریال‌هایی با ژانرهای مختلف دیده شده و سراغ تجربه‌های جدید و متنوع مانند اجرا و گردانندگی مسابقه مافیا نیز رفته است. کامبیز دیرباز اوایل دهه 80، با سریال پربیننده «تب سرد» به کارگردانی علیرضا افخمی، به شهرت رسید. دیرباز در این سریال نقش یک شخصیت منفی و خلافکار را بازی کرد و بسیار خوب از پس ایفای نقش خود برآمد. این سریال و نقش «پیمان» سکوی پرتاب او شدند و جایگاه مهمی در کارنامه‌اش پیدا کردند. این بازیگر در مجموعه «در چشم باد» نیز که یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین آثار در تاریخ سریال‌های تلویزیون است، بازی کرد و حضور موفقی در این مجموعه داشت. مجموعه «نابرده رنج» محصول سال 90 و شخصیت او در این سریال نیز جزو آثار به‌یادماندنی کارنامه دیرباز هستند. این بازیگر و دوست قدیمی‌اش سام درخشانی نقش‌های اصلی «نابرده رنج» را برعهده داشتند. این مجموعه کمدی نبود، اما حضور «اسد» و «عماد» در جبهه‌های جنگ برای دستیابی به گنج، موقعیت‌های بامزه‌ای را در قصه ایجاد می‌کرد. تقابل شخصیت «اسد» به عنوان کاراکتر باهوش‌تر و جدی‌تر سریال با «عماد» نیز لحظه‌های خنده‌داری را در سریال رقم می‌زد. سریال‌های «میکائیل»، «پشت بام تهران» و «زیر پای مادر» نیز جزو آثار قابل قبول کارنامه او هستند. آخرین سریال تلویزیونی این بازیگر «گاندو» نیز مجموعه پربیننده‌ای بود.

تجربه تلخ «آقازاده» برای کامبیز دیرباز

وقتی بهروز خالی‌بند فاز جدی برداشت و همه را مبهوت کرد

کامبیز دیرباز پس از تجربه حضور در مسابقات نمایش خانگی، سال 98 جلوی دوربین «آقازاده» رفت و در این مجموعه نیز یکی از نقش‌های منفی قصه را برعهده داشت. او که در این سریال بازی خوبی داشت، موفق شد کاراکتر «شهنام» را همان‌طور که در قصه لازم بود، مرموز، غیرقابل پیش‌بینی و ترسناک به نمایش بگذارد. «آقازاده» نیز با استقبال مواجه شد، اما حضور در این سریال انتظارات کامبیز دیرباز را برآورده نکرد. او بعد از پایان سریال توضیح داد که فیلم‌نامه به صورت کامل آماده نبود و قرار بود شخصیت او حضور تاثیرگذارتر و پررنگ‌تری در سریال داشته باشد. طبق صحبت‌های این بازیگر، کار به جایی رسید که به دلیل دلخوری‌های به وجود آمده در دو ماه پایانی کار، از بازی در این سریال کناره‌گیری کرد.  

انتخابی نامناسب برای شخصیت «طلوعی»

شاید تجربه منفی بازی در «آقازاده» باعث شد کامبیز دیرباز از بازی در سریال‌های نمایش خانگی و ایفای نقش‌های مکمل در این مجموعه‌ها دوری کند و سراغ اجرای مسابقات پربیننده مانند «شب‌های مافیا» و «پدرخوانده» برود. «زخم کاری 2» شانس تازه کامبیز دیرباز برای بازگشت به نمایش خانگی محسوب می‌شود. علاوه بر استقبال مخاطبان از فصل اول این مجموعه، دیرباز یکی از نقش‌های مهم و کلیدی فصل دو را برعهده دارد؛ بنابراین «زخم کاری: بازگشت» از هر نظر برگ برنده‌ مهمی برای کامبیز دیرباز به حساب می‌آمد. این بازیگر در قسمت اول «زخم کاری 2» حضور غافلگیرکننده‌ای نداشت و انتظارات را برآورده نکرد. در قسمت دوم نیز دیدیم که کاراکتر «طلوعی» شخصیت بسیار مهمی در قصه این فصل است، اما همچنان بازی دیرباز از این شخصیت عقب‌تر است. «طلوعی» که در فصل قبل شخصیتی پشت پرده بود، کاراکتری سیاستمدار، بانفوذ و مقتدر است، اما چهره کامبیز دیرباز کاریزمای لازم برای این نقش را ندارد و جذبه «طلوعی» در لحن صحبت کردن و بازی کامبیز دیرباز دیده نمی‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم، این بازیگر که تلاش شده به واسطه گریم به مردی جاافتاده نزدیک شود، از لحاظ ظاهر و چهره نیز تناسبی با نقش «طلوعی» ندارد و شاید در این شرایط، ایراد تنها به بازی کامبیز دیرباز مربوط نباشد. «زخم کاری 2» فعلا اتفاقی که باید را برای این بازیگر رقم نزده است.

کمدین محبوب تلویزیون

از همان ابتدای فعالیت هنری خود، به عنوان کمدین شروع به کار کرد و با تولید سریال پربیننده «زیر آسمان شهر» شهرت و محبوبیت بیشتری به دست آورد. مهران غفوریان در ادامه مسیر خود با بهترین کمدین‌های تلویزیون مانند جواد رضویان، سعید آقاخانی، مهران مدیری و رامبد جوان همکاری کرد. بازی در سریال‌های کمدی فراوان، باعث شد که مهران غفوریان به عنوان بازیگر کمدی شناخته شود. این بازیگر در «خندوانه» نیز حضور یافت و با اجرای استندآپ‌ کمدی‌های بامزه توانایی خود در طنز و کمدی را به شیوه جدید و متفاوتی اثبات کرد و به یکی از محبوب‌ترین کمدی‌های «خندوانه» تبدیل شد. مهران غفوریان در سال‌های اخیر تصمیم گرفت به دلیل سلامتی خود، کاهش وزن شدیدی داشته باشد و همزمان با تغییرات فیزیکی او، تغییراتی جدی در مسیر حرفه‌ای این بازیگر نیز اتفاق افتاد. غفوریان در سریال‌های غیرکمدی نیز ایفای نقش کرد و حتی سال 99 و 1400 اعلام کرد که قصد دارد سریال‌هایی درام و غیرکمدی کارگردانی کند. هنوز خبری از تولید این مجموعه‌ها نیست و معلوم نیست غفوریان چه زمانی قصد دارد این تجربه جدید را به سرانجام برساند.

تغییر مسیر با سریال‌های نمایش خانگی

مهران غفوریان در سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی حضور غافلگیرکننده‌ای داشت. او در این مجموعه نقش نگهبانی معتاد به نام «کیان» را بازی کرد که سن و سال او نیز از سن واقعی غفوریان بیشتر بود. این بازیگر نه تنها با یک گریم و چهره جدید در «قورباغه» حاضر شد، بلکه بازی متفاوتی نیز در این سریال داشت، بنابراین در نقش مردی تقریبا مُسِن و معتاد، کاملا از سوی مخاطبان پذیرفته شد. غفوریان در ادامه نیز سراغ تجربه‌های جدید رفت. او در سریال موفق «خاتون» بازی کرد و نقش شیرینی در این مجموعه داشت. غفوریان در سریال «نوبت لیلی» هم حضور داشت و قرار بود در مجموعه «جزیره» نیز بازی کند که به دلیل تداخل با دیگر سریال‌ها، از ایفای نقش در آن انصراف داد. غفوریان اخیرا به استثنای سریال «نیسان آبی» بیشتر با سریال‌ها و نقش‌های غیرکمدی در نمایش خانگی دیده شده است.

بازی قابل قبول در «زخم کاری ۲»

سریال «زخم کاری: بازگشت» برای مهران غفوریان نیز یک شانس محسوب می‌شود. او در ادامه تغییر مسیر حرفه‌ای خود، فرصت همکاری با محمدحسین مهدویان و بازی در یکی از مجموعه‌های پربیننده نمایش خانگی را پیدا کرد. در شرایطی که این بازیگر توانسته از قالب بازیگر کمدی بیرون بیاید، حضور در «زخم کاری» می‌توانست به تثبیت چهره جدید او کمک کند، بنابراین بازی در این سریال فرصت مهمی برای مهران غفوریان بود. او در این مجموعه نقش شخصیتی به نام «رضا شفاعت» را ایفا می‌کند، او در واقع «دست راست» کاراکتر «طلوعی» است و فعلا در ابتدای سریال حضور پررنگی در قصه دارد. «شفاعت» شخصیتی بی‌جربزه دارد، او گوش به فرمان «طلوعی» است و اختیاری از خود ندارد. با توجه به ویژگی‌های «شفاعت»، انتخاب مهران غفوریان برای این نقش چندان عجیب نیست. او در نقش چنین شخصیتی بازی ضعیفی ندارد و عملکردش قابل قبول است. چالش‌ها و پیچیدگی‌های نقش «شفاعت» به اندازه «طلوعی» نیست، بنابراین توقعات از مهران غفوریان به اندازه کامبیز دیرباز نیست.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار