اعلام آمار عجیبی از رشدعنوان کتاب ها

آمار کتاب‌های ثبت شده در بانک جامع اطلاعات خانه کتاب و ادبیات ایران از انتشار ۹ هزار و ۴۲۰ عنوان کتاب در مرداد سال ۱۴۰۲ خبر می‌دهد.

اعلام آمار عجیبی از رشدعنوان کتاب ها

به گزارش زنهار، بر اساس آمار و اطلاعات کتاب‌های ثبت شده در بانک جامع اطلاعات خانه کتاب و ادبیات ایران از اول مرداد تا پایان مرداد ماه سال ۱۴۰۲،‌ ۹ هزار و ۴۲۰ عنوان کتاب از سوی هزار و ۳۲۹ ناشر منتشر شده است. مقایسه این آمار با مرداد سال گذشته با ۷ هزار و ۶۳۴ عنوان کتاب، حکایت از رشد ۲۳ درصدی در تعداد عناوین کتاب‌ها دارد.

از مجموع کل کتاب‌های منتشر شده در مرداد ۱۴۰۲، بیشترین عنوان کتاب مربوط به حوزه‌های کمک درسی، ادبیات، علوم اجتماعی، کودک و نوجوان و علوم عملی بوده است. موضوعات کمک درسی، ادبیات، علوم اجتماعی، علوم عملی و کودک و نوجوان بیشترین کتاب‌های چاپ شده در تهران را از آن خود کردند و مابقی استان‎ها به موضوعات دین، ادبیات، علوم اجتماعی، کودک و نوجوان و علوم عملی اقبال بیشتری نشان دادند.

در مرداد ماه سال جاری در موضوعات علوم اجتماعی، ادبیات، علوم عملی، کمک درسی و دین بیشترین کتاب‌های چاپ اول روانه بازار نشر شده است و موضوعات کمک درسی، کودک و نوجوان، ادبیات، دین و فلسفه و روان‌شناسی بیشترین آثار چاپ مجدد در این ماه را به خود اختصاص دادند.

۶۵ درصد کتاب‌های چاپ اول منتشر شده در مرداد ۱۴۰۲ در تهران، ۸ درصد در قم، ۵ درصد در خراسان رضوی، ۳ درصد در آذربایجان شرقی و مابقی در سایر استان‌ها به چاپ رسیده است.

در دومین ماه تابستان ۱۴۰۲ تعداد ۵ هزار و ۷۸۴ عنوان کتاب چاپ اول و ۳ هزار و ۶۳۶ عنوان کتاب چاپ مجدد راهی بازار نشر شده است. شمارگان کل کتاب‌های منتشر شده در این ماه نیز ۸ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۵۷۰ نسخه است.

میانگین شمارگان کتاب ها در مردادماه ۱۴۰۲ عدد ۹۲۵ را نشان می‌دهد که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است. میانگین قیمت نیز در همین بازه زمانی با رشد ۴۴ درصدی به ۱ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۸۰۸ ریال رسیده است.

دسترسی به اطلاعات و آمار نشر کتاب در کشور از طریق بخش گزارش آماری سایت خانه کتاب و ادبیات ایران در ketab.ir امکان‌پذیر است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار