حواشی شیطان‌پرست شدن لیلا اوتادی جدی شد!

در یکی از نمونه‌های اخیر، در سکانسی از قسمت اول سریال «نیوکمپ»، به کارگردانی منوچهر هادی و از تولیدات فیلیمو، شاهد حضور عیان و آشکار یکی از معروف‌ترین نمادهای فرقه‌های مخفی و شیطان‌پرستان، یعنی زن سرخپوش بودیم

حواشی شیطان‌پرست شدن لیلا اوتادی جدی شد!

به گزارش زنهار ، روزنامه جام جم در شماره امروزش در گزارشی عجیب، سریال نیوکمپ را پر از مولفه‌های شیطان پرستی تفسیر کرده: در یکی از نمونه‌های اخیر، در سکانسی از قسمت اول سریال «نیوکمپ»، به کارگردانی منوچهر هادی و از تولیدات فیلیمو، شاهد حضور عیان و آشکار یکی از معروف‌ترین نمادهای فرقه‌های مخفی و شیطان‌پرستان، یعنی زن سرخپوش بودیم. جالب اینجاست که علاوه بر این که خانم لیلا اوتادی (که در این سریال نقش خودش به عنوان بازیگر و سلبریتی معروف را بازی می‌کند)، کاملا به شمایل زن سرخپوش درآمده و تاج معروف او را هم بر سر دارد، که در پس‌زمینه‌ تصویر، دو گاو را هم می‌بینیم که به صورت قرینه و در حالتی انسان‌وار نشسته‌اند و چیزی را در دست دارند. خود «گاو» در نمادشناسی و دنیای اساطیر، تصویری معروف است و عمدتا به «بعل» (خدایان محلی دوران پیش از ظهور ادیان ابراهیمی در فلسطین باستان، در بین اقوامی چون کنعانیان، فنیقی و عمالقه) اشاره دارد. گاو البته نماد ایزدان عهد کافری (پاگانی) در بین‌النهرین و مصر باستان هم هست. معروف‌ترین بعل در کتاب مقدس، مولوخ یا مولک نام دارد که مراسم تقدیم نوزاد و سوزاندن او در پای بت بزرگ مولوخ، در نقاشی‌های کهن ثبت شده است.

علاوه بر این، وقتی شخصیت مجتبی سرچشمه (حامد آهنگی) از اتاق تمرین لیلا اوتادی بیرون می‌آید، در پس‌زمینه، دو «ابلیسک» را هم می‌بینیم که در کنار هم قرار گرفته‌اند. خود ابلیسک، از مشهورترین نمادهای ماسونی است اما از آن مهم‌تر این‌که این دو ابلیسک که در این سکانس از سریال می‌بینیم، حالت دو ستون کنار هم را شکل داده‌اند. دو ستون، از معروف‌ترین اجزای نمادشناسی ماسونی هستند و دو ستون معروف معبد ماسونی با نام‌های بوآز و یاکین در کنار صفحه‌ شطرنجی، شناخته‌شده‌ترین نمادهای فراماسونری به حساب می‌آیند.

زن سرخپوش نماد طغیان در برابر خدا

زن سرخپوش، که در عهدین(کتاب مقدس عهد قدیم و جدید) و اسطوره‌های کهن فرهنگ یهودی-مسیحی، نماد لذت‌جویی، عشرت‌طلبی و طغیان‌گری در برابر خداوند است، اسطوره و نماد به شدت محبوب در جهان سرگرمی‌سازی در غرب(به ویژه هالیوود) بوده است. برخی پژوهشگران عهد عتیق، او را همان «ایشتار» (عشتاروت) یا «اینانا»، الهگان بابلی می‌دانند و برخی نیز او را معادل «لیلیث»، زن ابلیس(سمائیل) در اساطیر مسیحیت نخستین شناسایی کرده‌اند. چه بسیار فیلم‌ها و موزیک‌ها در ستایش او یا در نمایش او ساخته شده است. یکی از معروف‌ترین آهنگ‌های موسیقی پاپ غربی، ترانه‌ «زن سرخپوش» (The Lady in Red) اثر ستاره مشهور پاپ دهه ۱۹۸۰، کریس دی برگ بود. در آخرین تحولات مرتبط می‌توان یادآور شد که هم در مراسم جوایز گرمی، هم مراسم سوپر بول، سلبریتی‌هایی که به اجرا پرداختند، خود را به شکل زن سرخپوش درآورده بودند.

بدون تردید، چهره‌ای که نام و آیین «زن سرخپوش» را در قرن بیستم احیا کرد، کسی جز «آلیستر کراولی» نبود. نقاش، شاعر، جادوگر و فرقه‌ساز انگلیسی، آلیستر کراولی، در دوران جوانی جذب علوم خفیه، جادوی سیاه و عالم تاریکی شد و برای دست یافتن به مکاشفات سیاه و ارتباط‌گیری با ارواح خبیثه به مصر سفر کرد. مداومت و سماجت او بر انجام ریاضت‌ها و تمرین‌های شیطانی برای کسب قدرت‌های جادویی، موجب شد به ادعای خودش، یک روح شیطانی به نام «آیواس» در هرم بزرگ جیزه بر او ظاهر شود و محتوای یک کتاب و آیین جدید به نام «تِلِما» را بر او تلقین کند.

کراولی که نام خود را «وحش ۶۶۶» و «شریرترین انسان جهان» گذاشته بود، از آن پس خود را برگزیده و پیامبر یک آیین جدید می‌دانست که شعار اصلی آن، همان شعار معروف ابلیسی‌ها(لوسیفرین‌ها) است: هر کاری دلت می‌خواهد انجام بده(هیچ حد و مرزی برای انجام هوس‌ها و شهوات خود نداشته‌باش).

کراولی که پیروانی برای آیین شیطانی خود یافته بود، در شهرهایی مثل پاریس، معبدهایی برای آیین تلما برپا کرد و در آن مناسکی موسوم به «بابالون» را به اجرا می‌گذاشت که محور آن «سکس جادویی» بود. در این مناسک، خبیثانه‌ترین و غیرقابل‌تصورترین اعمال جنسی و انحرافات اخلاقی به صورت جمعی صورت می‌گرفت و هدف از انجام آن، استمداد و احضار ارواح خبیث دنیای تاریکی و تسخیر شدن اعضا توسط ارواح، با هدف کسب قدرت‌های مادی و فرامادی بود. شخصیت محوری در آیین تلما و مناسک بابالون، آلیستر کراولی که بود: زن سرخپوش(فاحشه بابل)در واقع، کراولی در مناجات خود، همواره فاحشه بابل را به مدد می‌طلبید و برای او «قربانی» انسانی انجام می‌داد. در مناسک حقیقتا تاریک و شوم کراولی، تجاوز به کودکان و قربانی کردن آنان نیز انجام می‌گرفت و خود کراولی بارها به انجام این جنایت در جمع پیروانش اذعان کرده بود.در بند هفدهم از کتابچه دستورالعمل مناسک جادوی سیاه خود، جمله مشهوری دارد:

«برای بالاترین دستاورد روحانی، فرد باید به تناسب قربانی‌ای را انتخاب کند که حاوی بزرگ‌ترین و ناب‌ترین نیرو باشد. یک کودک مذکر، با معصومیت کامل و هوش بالا، به نحوی رضایت‌بخش قربانی مناسبی است...».

گفته می‌شود از زمان شروع دعوت شیطانی کراولی، بسیاری از چهره‌های معروف حوزه‌های مختلف(سیاست، علم، هنر، اقتصاد و...) به طور مخفیانه به آن پیوستند. امروزه، بسیاری از پژوهشگران فرقه‌های مخفی معتقدند که دست‌کم یکی از آیین‌های اصلی که «نخبگان» هالیوود به آن اعتقاد دارند و مناسک آن را در حلقه‌های سری خود به جا می‌آورند، مناسک شیطانی کراولی است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار