روز همدان در تقویم رسمی کشور تصویب شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب روز همدان در تقویم رسمی کشور خبرداد.

روز همدان در تقویم رسمی کشور تصویب شد

 

به گزارش زنهار، مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، از پذیرفته شدن پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی استان همدان مبنی بر نامگذاری یک روز به نام همدان که به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شده بود، خبر داد و افزود: یکم شهریور در تقویم رسمی به نام «روز همدان» مصوب شد.
وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان همدان سال گذشته ۶۷ جلسه با ۱۲۰ دستور کار و ۳۵۰ مصوبه در ۹ شهرستان استان برگزار کرد که دو مورد از مهمترین مصوبات این جلسات پیشنهاد مصوبه نامگذاری روز همدان و سند مهندسی فرهنگی استان است.
ویژه با بیان اینکه یکم شهریور زادروز ابوعلی‌سینا و روز همدان است افزود: سال‌هاست همدانی‌ها این روز را جشن گرفته و به پاس این روز برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود که رسمی شدن این روز از ضروریات بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تاکید بر اینکه ۶۰ درصد مجموع مصوبات شورای فرهنگ عمومی اجرایی شده است گفت: برای اجرای مصوبات سه ایراد کلی وجود دارد که برخی از آنها پشتوانه مالی می‌خواهد و متاسفانه در این زمینه ما دارای امکانات مالی و اعتبارات ویژه نیستیم.
وی با تاکید بر اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی از پشتیبانی اجرایی لازم برخوردار نیستند عنوان کرد: در این راستا نیاز به قانون بالادستی است.
ویژه با اشاره به اینکه امسال در ۶ محور برنامه‌های فرهنگی استان پیگیری و اجرا می‌شود یادآور شد: کادرسازی هنری مانند تاسیس دانشگاه فرهنگ و هنر، بحث اقتصاد فرهنگ و راه‌اندازی فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی و هنری، اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در حوزه فرهنگ و هنر، ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی، برگزاری جشنواره و رویدادها، تقویت بنیه اعتقادات دینی و اقدامات فرهنگی و هنری در کنگره شهدا محورهای اصلی برنامه‌های استان در حوزه فرهنگ است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار