ویژه نوروز ۱۴۰۲؛

زهره حمیدی: تعطیلی هنر هیچ دردی را دوا نمی‌کند

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: معتقدم مسیر هنر از سیاست جداست و اصلا ربطی به هم ندارند. به نظرم اینکه ما بگوییم هنرمندان کار نکنند، سینماها بسته باشند، کنسرت‌ها برگزار نشوند در نهایت تاثیر زیادی ندارد.

زهره حمیدی: تعطیلی هنر هیچ دردی را دوا نمی‌کند

به گزارش زنهار؛ زهره حمیدی، بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به عملکرد ضعیف صدا و سیما گفت: به نظرم صدا و سیما درطول سال‌های اخیر خیلی بسته کار کرده و به علائق و خواسته‌های مردم توجه نکرده است درواقع همیشه خواسته سیاست خودش را داشته باشد، سیاست بسته‌ای که موجب مقررات بی‌خودی است و اصلا لزومی نداشت که انقدر بسته باشد به همین دلیل به نظرم نتوانست بازدهی خوبی داشته باشد و طبیعتا مردم هم از تلویزیون گریزان شدند و متأسفانه کسی تلویزیون نمی‌بیند.

او در پاسخ به این سؤال که آیا خودتان مخاطب شبکه نمایش خانگی هستید یا خیر؟ بیان کرد: هر از گاهی بله، بعضی از تولیداتش را می‌بینم. بسیاری از سریال‌های شبکه نمایش خانگی توانسته‌اند رضایت مردم را جلب کنند و مردم بیشتر همان سریال‌ها را می‌بینند. گاهی اوقات می‌بینم مردم درباره سریالی صحبت می‌کنند، می‌پرسم این سریال کجا پخش می‌شود؟ می‌گویند شبکه نمایش خانگی! یعنی مردم واقعا با جان و دل آن سریال‌ها را دنبال می‌کنند.

حمیدی درباره بازماندن صدا و سیما از رقابت با شبکه نمایش خانگی و تاکیدها بر بسته شدن آن گفت: به نظرم حتی اگر شبکه نمایش خانگی هم بسته شود، این نتیجه را نخواهد داد که مردم حتما به سراغ صدا و سیما خواهند رفت مگر اینکه تلویزیون سیاست‌ها، سریال‌ها و برنامه‌هایش را عوض کند و در برنامه‌های خود تنوع داشته باشد و انقدر سختگیری‌های بی‌مورد نداشته باشد. به نظرم صدا و سیما اگر می‌خواهد مردم به آن اقبال نشان دهند، باید سیاست‌های خود در برنامه‌ریزی را تغییر دهد. مردم سریال‌های خوب و برنامه‌های مفید می‌خواهند، صدا و سیما باید برنامه‌هایش را تغییر دهد. چاره کار اصلا بستن شبکه نمایش خانگی باشد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به این سوال که آیا جشنواره فیلم فجر در آشتی دادن مردم با سینماها موفق بود؟ تصریح کرد: من چون نه فیلمی داشتم و از من برای رفتن دعوت هم نشد، بنابراین نرفتم و نمی‌دانم چه بازتابی داشته آیا خوب بوده یا نه. نمی‌توانم در این مورد نظر دهم.

حمیدی درخصوص جو سنگینی که در سال اخیر در فضای هنری ایجاد شد، گفت: من هم معتقدم مسیر هنر از سیاست جداست و اصلا ربطی به هم ندارند. ما هنرمندیم و سیاسی و سیاستمدار نیستیم. ما طرفدار همه مردم ایران هستیم. برای ما هیچ فرقی ندارد این طرفی یا آن طرفی باشند و همه آنها را دوست داریم. هدف ما این است که کار کنیم برای اینکه مردم لذت ببرند، سرگرم شوند و کار ما را دوست داشته باشند. به نظرم اینکه ما بگوییم هنرمندان کار نکنند، سینماها بسته باشند، کنسرت‌ها برگزار نشوند در نهایت تاثیر زیادی ندارد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار