منتظر این رویدادهای نجومی باشید

کارشناس نجومی گفت: امکان رصد ۳ جرم آسمانی ماه، مشتری و زحل به صورت مثلث وارونه، رویت سیاره‌ گریزپای منظومه شمسی و مقارنه سیاره زهره با هلال ماه از رویدادهای نجومی شهریورماه هستند.

منتظر این رویدادهای نجومی باشید

به گزارش زنهار؛  احسان مهرجو، کارشناس نجومی با اشاره به رویدادهای نجومی شهریور ماه گفت: شامگاه ۱۲ شهریور پس از غروب خورشید در افق غرب، سیاره گریزپای منظومه شمسی یعنی عطارد را می‌توان به راحتی رصد کرد.

او در خصوص سیاره عطارد گفت: این سیاره گریزپای منظومه شمسی در روز ۲۳ شهریور به بیشترین کشیدگی شرقی یا به عبارتی بیشترین فاصله خود از خورشید از منظر ناظر زمینی می‌رسد و در بهترین وضعیت رصدی خود قرار می‌گیرد.

کارشناس نجوم با بیان اینکه ۱۹ شهریور مقارنه سیاره زهره با هلال ماه رخ خواهد داد، گفت: اگر بعد از غروب خورشید نوزدهم شهریور به افق غربی نگاه کنیم می‌توانیم سیاره درخشان و پرنور زهره را در فاصله حدود ۵ درجه‌ای و پایین‌تر از هلال ماه رصد کنیم.

به گفته او، بهترین پیشنهاد رصدی به علاقمندان آسمان، مشاهده آسمان شب در شامگاه ۲۶ شهریور است زیرا ۳ جرم مشتری، زحل و ماه به راحتی قابل رصد هستند.

او افزود: برای رویت این ۳ جرم آسمانی، می‌توان از ساعت ۲۰ شب در افق جنوب شرقی آسمان، اجتماع ماه با سیارات مشتری و زحل را رویت کرد؛ این سه جرم تشکیل یک مثلث وارونه را می‌دهند بطوری که ماه به عنوان راس مثلث در پایین، سیاره مشتری سمت چپ و بالاتر از ماه و سیاره زحل سمت راست و بالاتر از ماه قابل مشاهده خواهند بود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار