آیا آمریکا به افغانستان باز می‌گردد؟

لئون پانه تا وزیر دفاع و رییس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما روز جمعه گفت که انتظار می‌رود که نیروهای آمریکایی برای مقابله با تهدیدات داعش به افغانستان بازگردند.

آیا آمریکا به افغانستان باز می‌گردد؟

به گزارش زنهار؛ پانه تا در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: علیرغم خروج مداوم نیروها از افغانستان، عملیات جدیدی در این کشور برای مقابله با افزایش تهدید گروه هایی مانند القاعده و داعش مورد نیاز است.

پانه تا افزود: جو بایدن رییس جمهوری آمریکا شب گذشته گفت که ما قصد داریم به آنان حمله و آنها را مجبور کنیم تا بهای کشتن نیروهای نظامی آمریکا را بپردازند و ما باید این کار را انجام دهیم، برای شکست داعش باید به افغانستان برگردیم.

رییس سابق سیا تاکید که ما احتمالاً باید برگردیم وقتی القاعده دوباره زنده شده و همانطور که دوباره در حال کار کردن با طالبان هستند، آنها قبلاً پناهگاهی امن به القاعده داده بودند. آنها احتمالاً دوباره این کار را انجام می دهند.

او خاطر نشان کرد که ما اطلاعات بسیار خوبی درباره رهبری داعش داریم، من فکر می کنم شانس بسیار خوبی وجود دارد که بتوانیم مشخص کنیم چه کسی در این حمله دست داشته است.

سخنان پانه تا در حالی عنوان می شود که عصر روز پنجشنبه دو بمب گذار انتحاری و چندین فرد مسلح به جمعیت انبوه در مقابل فرودگاه کابل حمله کردند.

در این حملات تا کنون ۷۲ نفر افغان و ۱۳ نیروی نظامی آمریکایی کشته شده و بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر دیگر مجروح شدند.

گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه در حساب کاربری‌ خود در تلگرام رسماً مسئولیت انفجارهای تروریستی فرودگاه کابل را به عهده گرفت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار