از اجرای قانون جوانی جمعیت کاملا راضی هستیم

غلامرضا منتظری گفت: به طور کلی از اجرای قانون جوانی جمعیت کاملا راضی هستیم. طبیعتا این قانون به تدریج تکامل خود را به دست می‌آورد.

از اجرای قانون جوانی جمعیت کاملا راضی هستیم

به گزارش زنهار؛ غلامرضا منتظری، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد قانون جوانی جمعیت گفت: فعلا این قانون در ابتدای اجرا قرار دارد و نمی‌توان درباره نحوه عملکرد آن قضاوت کامل کرد. درحال حاضر مجلس، نهادها و دستگاه‌هایی که در اجرای قانون جوانی جمعیت مسئولیت دارند را دعوت کرده تا ایرادات و موانع اجرای آن را بررسی کند.

 

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موانع اجرای این قانون، تسهیلات است. متاسفانه برخی بانک‌ها به وعده خود عمل نکرده و در پرداخت تسهیلات نامبرده در قانون جوانی جمعیت کوتاهی کردند هرچند که برخی استان‌ها به صورت جدی موضوع را پیگیری کرده و هیچ مشکلی در اعطای تسهیلات نداشتند اما برخی استان‌ها نیز هستند که کماکان مشکل دارند و باید هرچه زودتر موانع برطرف شود.

منتظری تصریح کرد: تمام روسای دانشگاه‌ها، خوابگاه متاهلی را قبول کردند اما متاسفانه در تامین اعتبار آن مشکل داریم که انتظار می‌رود در بودجه 1402 اعتبار آن تامین شود. عدم پرداخت به موقع وام ازدواج نیز یکی دیگر از مشکلات و موانع بر سر راه اجرای قانون جوانی جمعیت است. جلسه بعدی کمیسیون درخصوص وضعیت مسکن است تا مشکلات این حوزه را مورد بررسی قرار دهیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: به طور کلی از اجرای قانون جوانی جمعیت کاملا راضی هستیم. طبیعتا این قانون به تدریج تکامل خود را به دست می‌آورد./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار