سربازان اسرائیلی روانی شدند+ جزئیات

داده‌های منتشرشده در رسانه‌های اسرائیلی نشان می‌دهد ۲۰۰۰ نظامی این رژیم از زمان آغاز جنگ در اراضی اشغالی برای دریافت کمک‌های روانپزشکی مراجعه کرده‌اند.

سربازان اسرائیلی روانی شدند+ جزئیات

به گزارش زنهار، تلویزیون اسرائیل (کان)، امروز (دوشنبه)، در این باره گزارش داد حدود ۲۰۰۰ نظامی طی جنگ از تاریخ هفتم اکتبر (تاریخ آغاز عملیات طوفان الاقصی) برای دریافت کمک‌های روانپزشکی اعلام نیاز کردند که ۲۰۰ نفر آن‌ها در ۳ هفته اول این درخواست را ارائه کرده‌ بودند.

کان می‌گوید حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد این نظامیان به عنوان مجروحان جنگی ثبت شدند؛ اما بعدها توانستند به واحد خود بازگردند و حضورشان در جبهه جنگ را ادامه دهند.

نیروهای مقاومت فلسطین در تاریخ هفتم اکتبر در عملیاتی غافگیرانه از زمین، هوا و دریا به اراضی اشغالی فلسطین نفوذ کردند و توانستند بسیاری از نظامیان اسرائیلی را از پا درآورند و ‌ده‌ها نفر را به عنوان اسیر جنگی با خود به نوار غزه ببرند.

در ادامه این گزارش آمده است: «مجروح میدان جنگ این طور تعریف می‌شود که سربازی در معرض یک حادثه مانند تیراندازی، یا تقابل [نظامی]  یا جراحت قرار گرفته باشد و یا اینکه شاهد جراحات یا صحنه‌‌های خطرناکی باشد و این مسئله باعث افت سطح عملکرد او شده باشد».

طبق این گزارش، این آسیب می‌تواند در سطح عملکرد در واکنش‌‌های نظامی مانند انزوا، سکوت، نگرانی، استرس یا احساس کلی سختی که همواره سرباز را آزار می‌دهد، در این موارد نمایان شود.

ارتش اسرائیل از زمان آغاز جنگ در اراضی اشغالی اعلام کرده است ۴۰۱ نظامی خود را از دست داده که بیش از ۷۰ نفر آن‌ها در نبرد زمینی در نوار غزه کشته شده‌اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان در بیانیه‌های متعدد و با  انتشار تصاویری از لحظه کشته شدن نظامیان اسرائیلی تاکید کرده‌اند ارتش اسرائیل شمار واقعی تلفات خود را اعلام نمی‌کند و اطلاعات در این خصوص به صورت قطره‌چکانی منتشر می‌شوند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار