ادعای جدید آمریکا درباره زندانی‌های سیاسی

مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفت، وی در دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر موضوع علاء عبدالفتاح، زندانی سیاسی برجسته این کشور را بررسی و تاکید کرد، واشنگتن نهایت تلاش خود را برای آزادی وی به کار می گیرد.

ادعای جدید آمریکا درباره زندانی‌های سیاسی

به گزارش زنهار، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفت، وی در دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر موضوع علاء عبدالفتاح، زندانی سیاسی برجسته این کشور را بررسی و تاکید کرد، واشنگتن نهایت تلاش خود را برای آزادی وی به کار می گیرد.

سالیوان در خلاصه گزارش روزانه از جلسات کاخ سفید گفت، بایدن در حاشیه کنفرانس تغییرات آب و هوایی در مورد موضوع حقوق بشر با السیسی گفتگوی طولانی داشت و تیم خود را برای همکاری با مصری ها در مورد تعدادی از موضوعات مشخص شده فرستاد که یکی از آنها همین پرونده علاء عبدالفتاح است.

وی افزود: ما تمام تلاش خود را برای آزادی او و همچنین آزادی تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی انجام می دهیم.

از زمان شروع برگزاری کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل در شرم الشیخ مصر، درخواست ها برای آزادی عبدالفتاح، زندانی سیاسی شدت یافته است که اخیرا اعتصاب آب و غذا کرده است.

پیشتر سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای آزادی "علاء عبدالفتاح"، فعال سیاسی و وبلاگ نویس مصری-انگلیسی را که نزدیک به ۱۰۰۰ روز از زندانی شدن او می‌گذرد، خواستار شد.

عبدالفتاح، یکی از مخالفان سرسخت دولت عبدالفتاح السیسی است. وی در پایان سال ۲۰۲۱ به اتهام نشر اکاذیب به پنج سال زندان محکوم شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار