خبر مهم شبانه برای بیمه شدگان تامین اجتماعی

سازمان بیمه تامین اجتماعی برای اطلاع از وضعیت آخرین واریز حق‌بیمه کاربران توسط کارفرما، امکان مشاهده سوابق بیمه را بدون نیاز به حضور در دفاتر تامین اجتماعی فراهم ساخته است.

خبر مهم شبانه برای بیمه شدگان تامین اجتماعی

به گزارش زنهار، برای مشاهده سریع سوابق بیمه بدون نیاز به مراجعه حضوری سه راه پیش روی شماست:

اول: مراجعه به سایت تامین اجتماعی و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

دوم: استفاده از اپلیکیشن تامین اجتماعی برای تمامی خدمات این سازمان

سوم: با شماره گیری کد USSD و استعلام سوابق بیمه با موبایل

کد استعلام بیمه تامین اجتماعی چه کاربردی دارد؟

اگر می‌خواهید از آخرین وضعیت حق بیمه پرداخت شده خود مطلع شوید، می‌توانید با استفاده از کد دستوری بیمه تامین اجتماعی (کد USSD استعلام بیمه تامین اجتماعی) از آخرین وضعیت حق بیمه خود استعلام بگیرید. در واقع، با استفاده از کدهای استعلام بیمه تامین اجتماعی دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شعب سازمان تامین اجتماعی ندارید و می‌توانید آخرین وضعیت بیمه پرداخت شده خود توسط کارفرما را مشاهده کنید.

این خدمات غیر حضوری و آنلاین، برای بیمه‌شدگان رایگان است و نیازی به اینترنت هم ندارد. یعنی فقط از طریق گوشی‌های موبایل می‌توانید از کد USSD برای استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی خود استفاده کنید. همچنین اتباع خارجی هم می‌توانند با استفاده از شماره تأمین اجتماعی (snn) از کد استعلام بیمه تامین اجتماعی اتباع برای دریافت خدمات مربوط به بیمه اتباع خارجی در ایران استفاده کنند.

البته USSD تامین اجتماعی صرفا برای مشاهده آخرین سابقه بیمه نیست و خدمات غیرحضوری دیگری را نیز شامل می‌شود. تقریبا بیشتر خدماتی که توسط بیمه تامین اجتماعی ارائه می‌شود از جمله پرداخت حق بیمه یا نوبت‌‌دهی را می‌توانید با استفاده از همین کد پیگیری و دریافت کنید. با کد دستوری استعلام بیمه تامین اجتماعی حتی می‌توانید پیگیری کنید که آیا مشمول حمایت‌های درمانی سازمان تامین اجتماعی هستید یا خیر.

کد دستوری برای مشاهده سوابق بیمه

کد USSD برای مشاهده سوابق بیمه تأمین اجتماعی به‌ راحتی از طریق تلفن‌همراه قابل شماره‌گیری است. این کد برای تمام اپراتورهای تلفن همراه فعال در کشور اعم از همراه اول و ایرانسل یا رایتل یکسان است:

برای استفاده از کد USSD و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی باید کد #1420*4* را شماره‌گیری کنید. سپس از منوی پیش رو، عدد 2 را انتخاب کنید.

البته به خاطر داشته باشید که قبل از شماره‌گیری کد USSD برای مشاهده سوابق بیمه لازم است حتما در سایت https://sabeghe.tamin.ir ثبت ‌نام کنید. درضمن حتما باید شماره تلفنی که با آن کد را شماره‌گیری می‌کنید با شماره تلفن کاربری شما در سامانه تامین اجتماعی یکی و به‌نام خودتان باشد. در ادامه مطلب قدم به قدم نحوه استفاده از کد دستوری مشاهده سوابق بیمه را با هم مرور می‌کنیم.

همان‌طور که گفته شد برای استفاده از کد استعلام بیمه تامین اجتماعی با کد ملی هوشمند و مشاهده سوابق حق بیمه پرداختی برای خود باید ابتدا کد دستوری استعلام بیمه یعنی کد #1420*4* را شماره‌گیری کنید.

بعد از وارد کردن کد دستوری برای استعلام بیمه، یک منو شامل 4 گزینه برخورداری از حمایت های درمان، استعلام‌ها، درمانی و گزینه بعدی، به شما نمایش داده می‌شود. اگر می‌خواهید سوابق بیمه‌ای خود را ببینید باید گزینه استعلام‌ها را انتخاب کرده و عدد 2 را در کادر مربوطه تایپ کنید و گزینه send یا همان ارسال را بزنید. البته می‌توانید برای سرعت بیشتر از همان ابتدا کد ۱#*۱۴۲۰*۴* را با موبایل خود بگیرید تا یک‌راست وارد منوی مربوط به استعلام سوابق بیمه شوید.

در مرحله بعد منویی باز می‌شود که شامل گزینه‌های آخرین سابقه، رابطه بیمه‌ای، بعدی و بازگشت است. برای دیدن سابقه خود باید گزینه آخرین سابقه را انتخاب کرده و عدد 1 را تایپ و ارسال کنید.

سپس، کد ملی بیمه‌شده از او خواسته می‌شود. یعنی باید کد ملی خود یا شخصی که قصد مشاهده سوابق او را دارید، وارد کنید.

استعلام بیمه تامین اجتماعی با کد ملی هوشمند

در این مرحله اگر کد ملیِ فردی که در سامانه ثبت نام نکرده است را وارد کنیم پیغام <ابتدا باید در سامانه مشاهده سوابق با ادرس sabeghe.tamin.ir ثبت‌نام نمایید.> نمایش داده می‌شود.

بعد از وارد کردن کد ملی و ارسال آن می‌توانید سوابق مربوطه را مشاهده کنید.

توجه: به خاطر داشته باشید که باید تمام مراحل بالا بدون معطلی انجام شود. یعنی انتخاب گزینه‌ها و ارسال عدد مربوطه باید سریع باشد. چون اگر زدن دکمه send طول بکشد، ارتباط شما قطع می‌شود و باید مراحل را از ابتدا شروع کنید. پس قبل از شروع کار حتما مراحل و تصاویر مربوط به نحوه استفاده از کد استعلام بیمه تامین اجتماعی با شماره ملی را با دقت مرور کنید و سپس کد استعلام تامین اجتماعی را در گوشی خود تایپ کنید.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار