این کشور از تحریم ایران کاملا عقب نشینی کرد

تریتا پارسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی ایرانی-آمریکایی نوشت در امارات تمایل برای مجازات های اقتصادی بیشتر علیه ایران وجود ندارد.

این کشور از تحریم ایران کاملا عقب نشینی کرد

به گزارش زنهار؛ توئیت مهمی که تریتا پارسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی ایرانی-آمریکایی است، که بنیانگذار و رییس فعلی شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) می‌باشد منتشر کرد و میخائیل اولیانوف دیپلمات روسی و نماینده این کشور در سازمان های بین المللی مستقر در وین آن را ریتوئیت کرد.

"عبدالله گفت در امارات تمایل برای مجازات های اقتصادی بیشتر علیه ایران وجود ندارد.

ما در پنج شش سال گذشته وظیفه خود را انجام دادیم و سهم خود را ادا کردیم.دیگر کافی است. هیچ کس در ابوظبی علاقه ای به تحریم بیشتر ندارد."

البته به می رسد پیروزی های اخیر یمن و نیز کم اثر شدن تحریمهای ایران علت اصلی دراز کردن دست دوستی امارات به سمت ایران است. گویا اماراتی ها از قدرت روزافزون یمن و نفوذ ایران در منطقه بشدت وحشت کرده و سعی دارند به سرعت، صدماتی را که به اقتصاد ایران وارد کرده اند جبران کنند.

اماراتی ها خوب میدانند که اقتصاد شکننده آنها با چند حمله یمنی ها به شهری چون دبی نابود خواهد شد و به همین علت تلاش می کنند با دراز کردن دست دوستی به سمت ایران از نفوذ ایران در یمن و توان بازدارندگی ایران از حمله احتمالی یمنی ها جلوگیری کنند.

به نظر می رسد سفر هیات اماراتی به ریاست شیخ «طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی و دیدار وی با رئیس جمهوری ایران و برخی مقامات عالی رتبه ایران نیز در همین رابطه باشد

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار