حقوق های نجومی و برجام در دولت قبل خیانت بود و امروز امری عادی شده/ امکان حذف ارز 4200 تومانی در صورت اعمال سیستم سهمیه بندی کالاهای اساسی

کاندیدا اسبق ریاست جمهوری می گوید: این حرف ها که اینترنتی کالاها را توزیع می کنیم و درب منزل مردم می بریم، شعار است و مبنای اجرایی ندارد و تنها راه همان سهمیه بندی است؛ در این شرایط حتی اگر ارز 4 هزار و 200 تومانی هم حذف شود، دولت می تواند توزیع و دسترسی مردم به کالاهای اساسی را کنترل و مدیریت کند.

حقوق های نجومی و برجام در دولت قبل خیانت بود و امروز امری عادی شده/ امکان حذف ارز 4200 تومانی در صورت اعمال سیستم سهمیه بندی کالاهای اساسی

به گزارش زنهار؛ سید مصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی و کاندیدا اسبق ریاست جمهوری، درباره موضوع پرداخت حقوق های نجومی به خبرنگار سیاسی مُنیبان گفت: آنچه در زمان آقای روحانی علیه ایشان و بعضا مدیرانشان رخ داد «نهضت فحش دهی» بود و کسی کاری به این موضوع نداشت که حرف هایی که علیه دولت می زنند تا چه اندازه حق است یا باطل.

او ادامه داد: کسانی که مکررا درباره مسائل مختلف علیه رییس جمهور و دولت سابق حاشیه سازی می کردند چندان کاری به این مساله نداشتند که اصل حرف چقدر صحت دارد؛ در عین تهمت زدن نیز، نسبت جعلی به احادیث پیامبر اسلام (ص) برای تخریب دولت می دادند و به طور رسمی می گفتند که تهمت می زنیم.

معاون رییس دولت اصلاحات با تاکید بر این که بحث انتقاد با نهضت فحش دهی متفاوت است، تاکید کرد: آنچه درباره دولت قبل اعمال و امروز رفتار می شود به صورت روشن بر اساس استانداردهای دوگانه است. کسی منکر این نیست که ممکن است در دولت قبل هم بعضا مسائلی در پرداخت حقوق ها بوده باشد اما در شرایطی که تا این اندازه علیه دولت تبلیغ شد، می بینیم هنوز هم این پرداخت ها ادامه دارد و تنها چهره ها تغییر کرده است.

هاشمی طبا درباره اصل مساله پرداخت حقوق نیز گفت: من معتقد به پرداخت حقوق و پاداش بدون ضابطه نیستم اما باید در اینباره مواردی را نیز در نظر گرفت و هر پرداختی را نباید با برچسب حقوق نجومی مورد تخریب قرار داد.

هاشمی طبا همچنین تاکید کرد: از اساس باید به صورت شفاف تعریف شود چه میزان حقوق برای چه کسی حقوق نجومی تلقی می شود، شاید یک رقم برای یک مدیرکل پشت میز نشین حقوق نجومی تلقی شود اما برای یک مهندس که در حال تلاش و کار شبانه روزی روی یک سکوی نفتی است، نجومی تلقی نشود و حق او باشد یا به طور مثال پژوهشگری که خلاقیت بسیار زیادی دارد باید با حساب و کتاب منطقی دریافتی داشته باشد.

هاشمی طبا با انتقاد از استانداردهای دوگانه در قبال دولت رییسی و روحانی گفت: در دولت قبل برجام خیانت بود حالا از احیا برجام سخن می گویند و باخت دیروز امروز ایده آل آقایان شده است.

او افزود: این رویه های سیاسی برای به در کردن رقبا از میدان بود کما این که در موارد دیگری مثل همین پرداخت حقوق ها ارقامی که در دولت قبل نجومی تلقی می شد حالا امری عادی خوانده می شود.

*وضعیت اقتصادی حتی در صورت رفع تحریم ها تنها با ارزپاشی بهبود می‌یابد

هاشمی طبا در ارزیابی از عملکرد 100 روزه دولت ابراهیم رییسی در مسائل معیشتی و برقراری عدالت نیز گفت: من تصور می کنم آقای رییسی تَکْلیفِ مالایطاق در ارتباط با موضوع عدالت و اقتصاد برای خود تعریف کرده است چرا که شرایط جامعه ما به شکلی است که هیچ کسی نمی تواند در 100 روز و 200 روز وضعیت اقتصادی را تغییر بدهد.

او افزود: در این بحران تحریم و حتی در صورت کاهش و رفع تحریم ها تنها با ارزپاشی ممکن است تغییری در وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم داده شود و خود آقای رییسی بی جهت بر خود این مساله را تکلیف کرده که در فلان روز  بدون رفع تحریم مشکلات را حل کند.

*کسی صدای هشدار و زنگ خطر بحران زیست محیطی را نمی شود

هاشمی طبا با بیان این که فراتر از مسائل اقتصاد با بحران زیست محیطی جدی در کشور رو به رو هستیم، گفت: بحران زیست محیطی در کشور، بحران اول ما  و اولویت کشور است اما مورد بی توجهی جدی واقع شده است.

*کالاهای اساسی زندگی مردم باید جدا از سیستم ارز با سهیمه بندی تامین شود

او با اشاره به حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی در لایحه بودجه سال 1400 گفت: حداقل های زندگی و معیشت مردم حدود 8 قلم کالا است که باید از مساله قیمت ارز جدا شده و برای مردم سهمیه بندی شود تا کسانی که وسع تنگی دارند با اطمینان خاطر به حداقل مایحتاج زندگی خود دسترسی پیدا کنند.

معاون رییس دولت اصلاحات خاطر نشان کرد: این حرف ها که اینترنتی کالاها را توزیع می کنیم و درب منزل مردم می بریم، شعار است و مبنای اجرایی ندارد و تنها راه همان سهمیه بندی است؛ در این شرایط حتی اگر ارز 4 هزار و 200 تومانی هم حذف شود، دولت می تواند توزیع و دسترسی مردم به کالاهای اساسی را کنترل و مدیریت کند./ منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار