آخر هفته این شهرها بارانی می‌شود

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

آخر هفته این شهرها بارانی می‌شود

به گزارش زنهار؛ فریبا گودرزی درباره آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز با نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر برای شرق اردبیل، گیلان و مازندارن بارندگی پیش‌بینی می‌شود و همچنین در خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی هم با بارش پراکنده مواجه هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا پنجشنبه بارش‌ها در اردبیل، گیلان، مازندان و غرب گلستان ادامه دارند، افزود: دمای هوا حدود ۸ تا ۱۰ درجه در این مناطق کاهش می‌یابد و در اردبیل و ارتفاعات البرز بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد.  

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان بعد از ظهر پنجشنبه برای دامنه‌های زاگرس، جنوب کرمانشاه، ایلام، ارتفاعات شمال خوزستان، لرستان و چهارمحال‌وبختیاری بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: جمعه استان‌های اردبیل، گیلان، همدان، کرمانشاه، شمال لرستان، شرق خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری و شمال کهکیلویه و بویراحمد با بارش پراکنده مواجه هستند.

گودرزی با بیان اینکه روز جمعه در شمال کشور وزش باد و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد، اظهار کرد: امروز برای استان‌های گیلان و شرق اردبیل و فردا هم برای گیلان، اردبیل، مازندران، غرب گلستان، شمال و شرق خوزستان، ایلام و شرق لرستان هشدار زرد رنگ در خصوص افرایش بارندگی، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغرندگی جاده‌ها و کاهش دید صادر کردیم.

وی توضیح داد: در خصوص آلودگی هوا هم هشدار صادر کرده ایم و از امروز تا اواسط هفته آینده غالب شهر‌های صنعتی و پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا رو به رو هستند و برای استان‌های اراک، ارومیه، اصفهان، تبریز، تهران، کرج و مشهد در این رابطه هشدار زرد رنگ صادر کردیم و فردا هم برای کرج و تهران هشدار نارنجی صادر کردیم و شرایط برای همه گروه‌های سنی در این مناطق ناسالم می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی  در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: نوسات دمایی تهران ۱۷/۷ است و امروز و فردا در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی قرار دارد.

منبع: میزان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار