کاهش قیمت نفت عربستان

عربستان سعودی با کاهش قیمت نفت برای خریداران آسیایی پیامی با این مضمون که ذخایر اضافی اوپک و شرکایش می توانند بازار را دربحبوحه گسترش بار دیگر همه گیری ویروس کرونا آرام نگه دارند مخابره کرد.

کاهش قیمت نفت عربستان

به گزارش زنهار از تارنمای آمریکایی «بلومبرگ» شرکت نفتی «آرامکو » عربستان که بزرگترین شرکت نفتی جهان است، از کاهش قیمت های ماه فوریه برای تمامی محصولات نفت خام که به کشورهای آسیایی  فرستاده خواهد شد خبر داد.

بازار آسیا  مهم ترین بازار برای عربستان می باشد.بیش از ۶۰ درصد نفت خام عربستان به بازارهای آسیایی از جمله چین، ژاپن، کره جنوبی و هند به عنوان بزرگترین خریدارانش صادر می شود. 

عربستان کاهش قیمت نفت خام سبک خود را  از  ۱.۱۰ دلار در ماه ژانویه به ۲.۲۰ دلار در هر بشکه  برای ماه فوریه می رساند.

با این وجود، چنین تصمیمی از  پیش بینی ها در این زمینه کمتر بود. تاجران آسیایی هفته گذشته در نظرسنجی که از سوی بلومبرگ انجام شده بود پیش بینی کرده بودند کاهش قیمت برای هر بشکه نفت خام تا ۱.۲۵ دلار باشد. 

گروه اوپک پلاس به رهبری عربستان سعودی و روسیه تصمیم گرفتند حتی اگر حتی عرضه نفت در بازار برای  ماه فوریه بیش از نیاز باشد نیز تولید  خود  را ۴۰۰ هزار بشکه در  روز افزایش دهند.

نفت خام برنت در پی افزایش نگرانی ها از گسترش ویروس «اومیکرون» که ممکن است بار دیگر به قرنطینه های سراسری ، تعطیلی و محدودیت های مسافرتی منجر شود بالای ۸۰ دلار در هر بشکه معامله می شود.

در حالی که نگرانی های بیشتر از سوی تاجران تاکنون دیده نشده، اوپک پلاس محتاط می ماند و برای خود گزینه ای برای متوقف کردن افزایش تولید در صورت افت تقاضا باقی می گذارد. 

سال گذشته قیمت نفت خام در حالی که تقاضاها در پی بهبود وضعیت همه گیری ویروس کرونا افزایش یافت بیش از ۵۰ درصد رشد کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار