معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

امکان ثبت نام وام خودمالکی برای متقاضیان

معاون وزیر راه گفت: از پنجشنبه گذشته (دوم دی) در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن، قابلیت ثبت نام خود مالکان برای دریافت وام ساخت مسکن فراهم شده است.

امکان ثبت نام وام خودمالکی برای متقاضیان

به گزارش زنهار، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: متقاضیان می‌توانند مدارک خود را در نوع بانک و شعبه‌ای که خودشان انتخاب کرده اند بارگذاری کرده، تابه بانک و شعبه معرفی شوند.

وی گفت: متقاضیان با مراجعه به بانک مورد نظر، باید مدارک مورد نیاز یعنی اسناد مالکیت و پروانه ساختمان را در سایت بارگذری کنند سپس رسید آن را به شعبه ارائه دهند تا تشکیل پرونده شود و بلافاصله نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

محمودزاده افزود: تسهیلاتی که در قالب نهضت ملی مسکن به خود مالکان واگذار می‌شود نیاز به خرید اوراق یا سپرده گذاری ندارد و می‌تواند از این تسهیلات برای ساخت و ساز استفاده کنند.

وی گفت: وام خود مالکی در چهار مرحله و با توجه به پیشرفت طرح توسط بانک عامل به حساب مورد نظر متقاضی واریز می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: تسهیلات نهضت ملی مسکن و تخصیص آن به خود مالکان یعنی برای کسانی که به صورت شخصی واحدمسکونی می‌سازنند و سازندگان حرفه ای، این امکان فراهم شده که در سامانه نهضت ملی مسکن تقاضای وام خود مالکی دهند.

وی تصریح کرد: بر اساس سقف تعیین شده، متقاضیان وام خود مالکی در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، مراکز استان‌هایی که بیش از یک میلیون جمعیت دارند و کلانشهر هستند ۴۰۰ میلیون، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرهای کشور ۳۰۰ میلیون تومان و همچنین روستاها ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد.

متقاضیان می‌توانند در سامانه نهضت ملی مسکن از طریق بانک عامل و یا نهادهای دیگری که در حوزه مسکن فعالیت می‌کنند ثبت نام کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار