رئیس هیئت مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور:

حذف ارز آثار تورمی بسیاری خواهد داشت

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور با اشاره به آثار تورمی حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی از نهاده‌های دامی گفت: این مسئله سبب افزایش بی رویه قیمت می‌شود.

حذف ارز آثار تورمی بسیاری خواهد داشت

به گزارش زنهار از بازار، حسین کیهانی با اشاره به تبعات حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده های دامی اظهار داشت: حذف نهاده های دامی باید به صورت پلکانی انجام شود زیرا آثار تورمی بسیار زیبانباری خواهد داشت.

وی با اظهار اینکه حذف ارز در نرخ محصولات دامی و پروتینی کشور تاثیرگذار است، گفت: پیش بینی می کنیم قیمت گوشت مرغ با حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به بیش از ۷۰ هزار تومان برسد.

وی ادامه داد: همچنین پیش بینی می شود قیمت گوشت قرمز نیز به بیش از ۲۵۰ هزار تومان برسد و حذف ارز آثار تورمی بسیاری خواهد داشت و تمامی کارشناسان براین باور هستند که حذف ارز آثار تورمی روی قیمت تمام شده محصولات مختلف خواهد داشت.

کیهانی یادآور شد: وقتی ارز حذف می شود، قیمت نهاده از جمله ذرت به مرز هفت تا هشت هزار تومان و کنجاله سویا به مرز ۱۸ هزار تومان خواهد رسید و افزایش قیمت نهاده ها در بالارفتن هزینه ها تاثیرگذار است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور تصریح کرد: دولت در تلاش است تا با پرداخت یارانه ها به اقشار مختلف جامعه، صدور دامدار کارت و غیره از فعالان تولیدی حمایت کند تا ارز حذف آثار تورمی کمتری در جامعه داشته باشد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار