صحبت‌های نماینده مجلس در مورد تغییر نرخ خوراک

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه قانون بودجه یک ساله است و سه ماه تا پایان سال ۱۴۰۰ نمانده است، تغییر و یا اصلاح نرخ خوراک مد نظر نیست.

صحبت‌های نماینده مجلس در مورد تغییر نرخ خوراک

به گزارش منیبان از پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در زمان تحریم، ارزآوری خوبی برای کشور دارد و از مزایای مهم اقتصادی محسوب می‌شود گفت: یکی از چالش‌های مهم این صنعت برای اکنون و آینده بحث تأمین خوراک یا همان گاز طبیعی است، بنابراین نیاز روزافزون صنعت پتروشیمی به گاز طبیعی به‌عنوان خوراک، یکی از چالش‌های پیش‌روی این صنعت است.

نخعی افزود: نرخ گاز و خوراک و سوخت برای پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و صنایع فولادی و سیمانی برابر بندهایی که در تبصره های مختلف قانون بودجه ۱۴۰۰ وجود داشت، تغییرات قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته داشت و برخی مواقع عنوان می‌شد با توجه به افزایش نرخ، حاشیه سود شرکت‌ها را به مخاطره می‌انداخت و حتی هزینه‌ها را هم پوشش نمی‌داد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: طی بررسی‌های کارشناسی در کمیسیون انرژی، با توجه به اینکه قانون بودجه یک ساله است و سه ماه تا پایان سال ۱۴۰۰ نمانده است، تغییر و یا اصلاح نرخ خوراک مد نظر نیست زیرا تبدیل به قانون شده است و باید تا پایان سال اجرایی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هرگونه تغییر نرخی برای سال ۱۴۰۱ مستلزم بودجه اعلامی دولت است که تاکنون خبری مبنی بر  افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها گرفته نشده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: تاکنون راجع به این مسائل، جلسه‌ای در کمیسیون برگزار نشده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار