رئیس هیات اندیشه ورز مرکز بسیج وزارت کار:

مشکلات و چالش‎های اشتغال، رصد و شناسایی شود

دومین نشست هیات اندیشه ورز تخصصی بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با موضوع اندیشه ورزی در حوزه اشتغال برگزار شد.

مشکلات و چالش‎های اشتغال، رصد و شناسایی شود

به گزارش زنهار از مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عبدالرحیم تاج الدین، رئیس هیئت اندیشه ورز تخصصی در این نشست با اشاره به اینکه خصیصه اصلی بسیجی دغدغه مداری و کار و خدمت بدون چشمداشت است، گفت: از اعضای این هیئت انتظار می رود که با توجه به تجربه و تخصص خود در کنار نظرات سایر مسئولان و کارشناسان نسبت به رصد و شناسایی مشکلات و چالش ها و ارائه پیشنهاد در حوزه اشتغال تلاش کنند.

محمدرضا کارگر شورکی، مشاور معاونت اشتغال و کارآفرینی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از  وضعیت و ویژگی های جمعیت اشتغال و بیکاری درکشور، درخصوص الگو و چارچوب کلی زیست بوم اشتغال کشور توضیح داد.

وی افزود: از نکات اصلی ایجاد زیست بوم ملی اشتغال، مبنا قرارگرفتن تعاملات و فعالیت های کسب و کار جوامع محلی است که در این زیست بوم، تولید و اشتغال تعامل دوجانبه و تاثیرگذار بر همدیگر دارند. این زیست بوم با توجه به مبنا قرار دادن تولید، این بعد را تحت تاثیر عواملی مانند فضای زیرساخت، فناوری، بازاریابی، تامین مالی و مباحث حقوقی و بهبود فضای کسب و کار می داند.

در این نشست، اعضای هیئت اندیشه ورز به بیان نظرات خود در خصوص تغییر رویکرد کاریابی ها و مشاوره شغلی، اصلاح و تغییر در قانون کار، هم افزایی شوراهای موجود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نگاه بومی به حل مساله اشتغال و بیکاری، نهادینه کردن سه جانبه گرایی به منظور حفظ و صیانت از نیروی کار موجود، ارزیابی، نظارت و پایدار سازی مشاغل به عنوان راهکارهایی در راستای فعالیت بهتر زیست بوم اشتغال کشور پرداختند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار