دلار بخریم یا تتر؟

بسیاری از کسانی که علاقمند به حفظ ارزش سرمایه نقدی خود با خرید دلار هستند، در بین دو راهی خرید دلار کاغذی یا تتر، سردرگم بوده و نمی‌توانند انتخاب قاطعی داشته باشند. واقعیت این است که هر کدام از این موارد می‌تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد.

دلار بخریم یا تتر؟

به گزارش زنهار، دلار یک اسکناس و پول فیزیکی است که خرید و فروش آن نیز بسیار آسان است. شما می‌توانید به راحتی دلار بخرید و بفروشید و نیازی به هیچ کار اضافی در این زمینه وجود ندارد. اگرچه برای فروش حتما نیاز به مراجعه حضوری به صرافی دارید.

در مورد تتر قضیه فرق می‌کند. راحتی خرید و فروش تتر در آنلاین بودن آن است. اما برخلاف دلار، شما باید در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های صرافی عضو شده و چند مرحله احراز هویت را نیز در این سایت‌ها انجام دهید. اگرچه در ادامه نیز کار چندان ساده نیست و مسیر خرید و فروش تتر در سایت ممکن است برای بسیاری از افراد سخت و گیج کننده به نظر برسد.

نگهداری از دلار در منزل و یا هر محل‌های دیگر با مخاطراتی همراه است. سرقت، آتش سوزی و یا برخی دیگر از خطرات ممکن است سرمایه شما را تهدید کند. این در حالیست که تتر به صورت مجازی در کیف پول سخت یا نرم افزاری نگهداری می‌شود و به صورت فیزیکی قابل دسترسی نیست.

اگرچه نگهداری تتر در کیف پول‌ها نیز خطرات خاص خود را دارد. برای نمونه سرقت، فراموشی کلیدها و رمز عبور و حتی نگهداری در صرافی‌های غیرمعتبر ممکن است سرمایه شما را برای همیشه بر باد بدهد.

منابع ارز کاغذی و اسکناسی در کشور محدود است و اگرچه شما تا حد زیادی می‌توانید به صورت آزادانه نسبت به خرید و فروش دلار اقدام کنید اما در هر حال این محدودیت‌های قانونی و اقتصادی بعضا می‌تواند در رقم‌های بالا شما را به دردسر بیندازد.

در مورد تتر محدودیت‌های ارز کاغذی وجود ندارد و شما می‌توانید در هر زمان به صورت دلخواه نسبت به خرید تتر اقدام کنید. تنها محدودیت در این زمینه محدودیت برخی از صرافی‌ها برای میزان خرید روزانه است و این محدودیت نیز با مدیریت سرمایه و یا احراز هویت‌های پیشرفته تا حدودی قابل ارتقا است.

کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری نیز محدودیتی در نگهداری تتر ندارند و شما می‌توانید هر میزان از این ارز دیجیتال را در کیف پول خود ذخیره کرده و یا به راحتی به هر کیف پول دیگری منتقل کنید.

خرید اسکناس کاغذی همیشه این خطر را برای شما خواهد داشت که به جای اسکناس‌های اصلی، اسکناس‌های جعلی دریافت کنید. خرید از صرافی‌ها و افراد معتبر تا حدودی می‌تواند این مشکل را حل کند اما در هر صورت امکان کلاهبرداری در این حوزه بسیار است.

تتر قابل جعل شدن نیست و هر مشکلی در این زمینه با یک انتقال ساده به کیف پول قابل شناسایی است. در واقع اگر شما تتر را از یک صرافی معتبر خریداری کرده و توانسته‌اید که آن را به کیف پول نرم افزاری و یا سخت افزاری خود منتقل کنید، می‌توانید از درست بودن همه جوانب خرید خود مطمئن باشید.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار