افزایش ۱/۲۰۰/۰۰۰حقوق بازنشستگان به‌غیر از مبلغ همسان سازی+ اعمال مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین در این تاریخ

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به این‌که پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان از ۲۰ فروردین آغاز شده است، اعلام کرد: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در حقوق اردیبهشت آنان اعمال و مابه‌التفاوت فروردین نیز خرداد ماه پرداخت خواهد شد.

افزایش ۱/۲۰۰/۰۰۰حقوق بازنشستگان به‌غیر از مبلغ همسان سازی+ اعمال مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین در این تاریخ

به گزارش زنهار، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به این‌که پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان از ۲۰ فروردین آغاز شده است، اعلام کرد: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در حقوق اردیبهشت آنان اعمال و مابه‌التفاوت فروردین نیز خرداد ماه پرداخت خواهد شد.حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی همراه است. با این حساب کف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جدید ۹ میلیون تومان خواهد بود. جدیدترین اخبار درباره حقوق بازنشستگان را در اندیشه قرن  دنبال کنید .

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به این‌که پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان از ۲۰ فروردین آغاز شده است، اعلام کرد: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در حقوق اردیبهشت آنان اعمال و مابه‌التفاوت فروردین نیز خرداد ماه پرداخت خواهد شد.

میرهاشم موسوی در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه پروژه بیمه‌ای و درمانی این سازمان در اردبیل که با حضور علی نیکزاد – نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران و مسئولان محلی استان و نمایندگان و مسئولان تشکل‌های صنفی کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان استان اردبیل برگزار شد، با اشاره به این‌که پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان از ۲۰ فروردین آغاز شده است، اعلام کرد: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در حقوق اردیبهشت آنان اعمال و مابه‌التفاوت فروردین نیز خرداد ماه پرداخت خواهد شد.

وی برخی بحران‌نمایی‌های افراطی در حوزه حکمرانی تأمین‌اجتماعی را رد کرد و دورنمای آینده این حوزه را با استمرار رویکرد تحولی آغاز شده در سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم؛ امیدبخش و مثبت دانست و افزود: هرچند تا رسیدن به نقطه آرمانی و ایده‌آل در حوزه حکمرانی تأمین‌اجتماعی فاصله داریم اما دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم نشان‌دهنده آن است که اگر توسعه‌ای بیندیشیم و عمل کنیم و رویکرد جهش تحولی آغاز شده را استمرار بخشیم، با ظرفیتی که در کشور و در سازمان تأمین‌اجتماعی وجود دارد، تمام مشکلات، محدودیت‌ها و کاستی‌ها قابل مدیریت است.

موسوی با اشاره به این‌که پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از ۲۰ فروردین آغاز شده است، گفت: تلاش می‌کنیم افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از اردیبهشت ماه در احکام آنان اعمال و معوقات فروردین ماه نیز خردادماه به حساب آنان واریز شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به آغاز عملیات احداث سه پروژه بیمه‌ای و درمانی در استان اردبیل شامل مرکز رفاهی، بایگانی راکد و درمانگاه تخصصی اتوبوسرانی، افزود: یکی از رویکردهای کلان سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم، توسعه خدمات و توسعه زیرساخت‌های ارائه خدمات به‌ویژه خدمات درمانی است و در سال جاری برای تکمیل بیش از ۱۳۰ پروژه عمرانی در حال طراحی و احداث در مناطق مختلف کشور در مجموع بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و تلاش خواهیم کرد با تخصیص به موقع منابع پیش‌بینی شده، پروژه‌های عمرانی حوزه درمان را مطابق با زمانبندی قبلی به سرانجام برسانیم.

وی افزود: با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم، در سازمان تأمین‌اجتماعی «آینده‌سوزی» و «آینده‌خواری» به «آینده‌سازی» تبدیل شده است. این سازمان در ابتدای دولت سیزدهم با ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی که ناشی از استقراض بی‌رویه از نظام بانکی برای اجرای تعهدات و به تعبیری اجرای تعهدات جاری به قیمت «آینده‌سوزی»  و «آینده‌خواری» در دوره مدیریت‌های گذشته بود، بزرگترین بدهکار بانکی شناخته می‌شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در این مدت، با افتخار اعلام می‌کنیم که سازمان تأمین‌اجتماعی امروز نه تنها بزرگترین بدهکار بانکی نیست بلکه بزرگ‌ترین طلبکار از بخش‌های مختلف است. اگر با مدل مدیریت قبلی پیش می‌رفتیم امروز به ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی قبلی، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر هم اضافه شده بود، یعنی حداقل ماهانه بین ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی و سر جمع بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی داشتیم.

موسوی افزود: در حالی‌که در دوره گذشته برای پرداخت ماهانه ۲۷ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری، ماهانه حدود ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان کسری وجود داشت که از محل استقراض بی‌حساب و کتاب از نظام بانکی و ایجاد تعهدات بی‌پشتوانه برای آیندگان تأمین می‌شد، در تمام ماه‌های سال گذشته موفق شدیم حدود ۴۴ هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگان و سایر تعهدات سازمان را بدون یک ریال استقراض از بانک‌ها تأمین و بموقع پرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با تشریح دستاوردها و توفیقات این سازمان اضافه کرد: اقدامات خوبی در سال‌های اخیر انجام شده و اعداد و آمارهای رسمی گویای وضعیت سازمان تأمین‌اجتماعی است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم بیشترین پرداخت و تأدیه بدهی بیمه‌ای را با بهترین کیفیت در واگذاری سهام شرکت‌های مطلوب انجام داده است، ادامه داد: رویکرد دولت به‌ویژه شخص رئیس جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بحران‌سازی اجتماعی و بزرگنمایی مشکلات برای گذشتن از کنار آنها نیست بلکه این دولت ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به تمامی آحاد مردم به‌خصوص بازنشستگان و مستمری‌بگیران و شرکای اجتماعی را در دستور کار قرار داده است.

موسوی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم تنها به فکر مدیریت وضعیت فعلی نیست بلکه توجه ویژه به تعهدات آینده و بین‌نسلی دارد و با نگاه راهبردی و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، امروز سازمان تأمین‌اجتماعی در مسیر تحول قرار گرفته است و تلاش می‌شود ضمن غلبه بر مشکلات موجود، رویکردهای مبتنی بر آینده‌سوزی و آینده‌خواری به آینده‌سازی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه صندوق تأمین‌ اجتماعی یک صندوق بین‌نسلی است، افزود: ما در برابر نسل آینده تعهد و مسئولیت داریم و باید جوابگوی آنها باشیم تا علاوه بر جلب رضایت خدا و ارائه خدمات به ذی‌نفعان فعلی، شرمنده آیندگان نباشیم.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با بیان این‌که توسعه درمان رایگان، یکی از اولویت‌های این سازمان و دولت سیزدهم است، افزود: درمان رایگان و ارائه خدمات درمانی کیفی برای بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان بسیار مهم و اساسی است و تلاش می‌شود با تأمین و تخصیص به‌موقع اعتبار، مراکز درمانی در حال احداث در زمان مقرر تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد و در اختیار مردم و بیمه‌شدگان تحت پوشش قرار گیرد.

موسوی اضافه کرد: رویکرد کلان سازمان تأمین‌ اجتماعی در این دوره، ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به بازنشستگان و شرکای اجتماعی است و در سال‌های اخیر برنامه‌های خوبی از جمله سفرهای رایگان به مشهد مقدس و پرداخت تسهیلات بانکی به بازنشستگان مرحله اجرا در آمده که این روند ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، وی با اشاره به این که در استان اردبیل ۶۲۰ هزار نفر یعنی بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی هستند، گفت: در استان اردبیل چندین پروژه بزرگ و کوچک در بخش درمانی و بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی در حال اجراست که از این تعداد ۱۰ پروژه با اولویت در مرحله تکمیل است که تعدادی از آنها امسال به بهره‌برداری می‌رسد./ایسنا

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار