دلار رکورد زد

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است وضعیت اقتصادی ایران مطلوب نیست و به‌تازگی شاهد افت ارزش پول ملی بودیم و قدرت ‌ریال طی دو ماه گذشته حدود 20‌درصد کاهش پیدا کرده‌است.

دلار رکورد زد

به گزارش زنهار، قیمت دلار روز گذشته تحت تاثیر اخبار نامساعد سیاسی در کریدور ششم پیشروی کرد. دلار امروز در محدوده قیمتی روز گذشته با نوسان ناچیزی معامله شد.

قیمت دلار در بازار امروز پنجشنبه 16 فروردین به کانال 64 هزارتومان وارد شد

 در بازار ارز نیز دلار با رشد 401 تومانی قیمت، 63 هزار و 875 تومان به فروش می رسد.

دلار  چهارشنبه ۱۵ فروردین در پله هشتم کانال دوم از کریدور ششم در حال معامله است. این در حالی است که سایر ارزهای مهم نیز از این افزایش قیمت پیروی کردند.

معامله‌گران معتقدند بازار نقدی ارز چندان تحت تاثیر تقاضا نیست و از شنبه معاملات جدی ارز در بازار آزاد آغاز خواهد شد. آنها می‌گویند اخبار سیاسی به بازار خط می‌دهد و در صورت تزریق اخبار مساعد سیاسی قیمت دلار به کف کریدور ششم برمی‌گردد.

در روز سیزدهم فروردین در حالیکه بازارها تعطیل بودند خبر حمله موشکی اسرائیل به سفارت ایران در سوریه منتشر شد، خبر شهادت سردار محمدرضا زاهدی به همراه تعدادی از مستشاران ایرانی عاملی بود که انتظارات از افزایش ریسک در منطقه را بالا برد و همین مسئله موجب رشد قیمت دلار در معاملات پشت خطی تتر شد.

افزایش قیمت تتر در حالی رخ داد که سایر بازارها در پایان تعطیلات نوروزی نیز افزایشی بودند. بنابراین رشد قیمت تتر به عنوان سیگنالی برای افزایش قیمت دلار تلقی شد.

رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرده که ارشدترین مقام ایرانی از زمان ترور شهید محسن فخری زاده در حمله به سفارت ایران مورد هدف قرار گرفته است. بنابر ادعای اکونومیست اسرائیل ترور شهید فخری‌زاده را به منظور توقف مذاکرات احیای برجام انجام داده بود.

بررسی اکوایران از روند قیمت دلار پس از این ترور نشان می‌دهد که قیمت دلار حدود ۶.۶ درصد رشد کرد ولی حدود یک‌ماه پس از این ترور قیمت دلار نسبت به قیمت دلار در زمان قبل از ترور ۱۶ درصد کاهش پیدا کرد.

در پایان معاملات روز قبل فاصله میان تتر و دلار تهران نسبت به شروع معاملات کاهش پیدا کرد. نظری که در میان اغلب تحلیلگران مشترک است پرریسک بودن ورود به بازار در حال حاضر است چرا که هیجانات در معاملات بسیار بالاست و می‌تواند خریداران را غافلگیر و دچار زیان کند.

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است وضعیت اقتصادی ایران مطلوب نیست و به‌تازگی شاهد افت ارزش پول ملی بودیم و قدرت ‌ریال طی دو ماه گذشته حدود 20‌درصد کاهش پیدا کرده‌است.

، یک کارشناس بازار سرمایه در مورد تنش‌های اخیر منطقه‌ای و اثرات آن بر بازار سهام گفت: این اتفاق در حالی رخ‌داده که وضعیت اقتصادی ایران مطلوب نیست و به‌تازگی شاهد افت ارزش پول ملی بودیم و قدرت ‌ریال طی دو ماه گذشته حدود 20‌درصد کاهش پیدا کرده‌است.

مریم محبی افزود: بنابراین این اتفاق‌ها می‌تواند باعث ایجاد هیجان‌ و تنش‌های جدید در بازارهای رقیب بازار سرمایه شود. بازار سرمایه به واسطه افزایش قیمت دلار می‌توانست شرایط بهتری را تجربه کند اما با توجه به اینکه این خبر ریسک جنگ را افزایش می‌دهد، حتی اگر محتمل نباشد می‌تواند هیجان کوتاه‌مدتی را به بازار وارد کند.

او افزود: اما مساله اصلی‌تر این است که روز گذشته بازار می‌توانست بیشتر از اینها منفی شود، یعنی به‌نظر می‌رسد که بدنه دولت تلاش می‌کند بازار سرمایه را کمی آرام‌تر نگه دارد، بنابراین انتظار می‌رود منفی‌های روز گذشته طی روزهای آتی جمع شود./منبع: تجارت نیوز / اکو ایران

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار