واریز کالابرگ تشویقی برای خانوارها با اضافه ها ۱/۲۴۰/۰۰۰ تومان شد

تاریخ واریز یارانه ها از این ماه تغییر کرد و سازمان هدفمندسازی یارانه ها علت این تغییر زمان را انضباط بخشی به زمان پرداخت یارانه ها عنوان کرده است.

واریز کالابرگ تشویقی برای خانوارها با اضافه ها ۱/۲۴۰/۰۰۰ تومان شد

به گزارش زنهار، در فروردین ماه ۱۴۰۳ و بعد از نوروز ۱۴۰۳ اقشار مختلف جامعه به ویژه دهک‌های کم درآمد باید منتظر واریزی‌های یارانه نقدی مختلف از سوی دولت باشند. یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ طبق ماه قبل در سال گذشته در همان تاریخ پرداخت می‌شود و واریز سومین شارژ ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ در تاریخ ۱۷ الی ۱۸ فروردین همچون ماه‌های قبل شارژ می‌شود.بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها یارانه نقدی به حساب آنان واریز خواهد شد..در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی در سایت خبر آزاد همراه باشید

تاریخ واریز یارانه ها از این ماه تغییر کرد و سازمان هدفمندسازی یارانه ها علت این تغییر زمان را انضباط بخشی به زمان پرداخت یارانه ها عنوان کرده است.

یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

در حالی که معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود، مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که ۲۲۰ هزار تومان شده است، ۱۷ بهمن به حساب افراد واریز می‌شود، در همین روز سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، از این پس یارانه نقدی و معیشتی از بیستم به آخر ماه موکول شده است.

به این ترتیب یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

گفتنی است؛ طرح «فجرانه» با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومان از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ (۲۵ و ۳۰ بهمن) تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۲۵ و ۳۰ اردیبهشت) اجرا می‌شود./ ایلنا

افزایش یارانه نقدی دهک یک تا هفت

میزان یارانه‌ای که دهک یک تا هفت از طریق کالابرگ دریافت می‌کنند از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه افتتاح استخر شنای کارگران شهرستان شهرکرد ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: به منظور ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور برای بهره‌برداری از پروژه‌هایی که با همت استاندار از محل منابع سفر دور اول به بهره‌برداری رسیدند در چهارمحال و بختیاری حضور پیدا کردیم.

وی افزود: خوشبختانه امروز بالغ بر ۶۶۰ طرح با اعتباری افزون بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند، همچنین عملیات اجرایی تعداد قابل توجهی از دیگر طرح‌های عمرانی در سطح استان آغاز می‌شود.

مرتضوی بیان کرد: خوشبختانه وعده‌های دولت محقق شده است، هر کجا که مراجعه و سفر انجام می‌شود به لحاظ اینکه مصوبات سفر فهرست بندی شده بودند شاهد به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌ها هستیم.

مرتضوی در خصوص حمایت از قشرآسیب‌پذیر در سال آینده، تصریح کرد: مجلس حقوق و دستمزد را برای آن بخش از کارکنانی که از محل منابع عمومی حقوق و دستمزد خود را دریافت می‌کنند مشخص کرد.

وی گفت: در بخش بازنشستگان هم علاوه بر افزایش ۲۰ درصدی مقرر شد که ظرف سه سال بازنشستگان به حداقل ۹۰ درصد دریافتی شاغلان برسند، البته تلاش ما و مجلس بر این است که منابع را تامین کنیم و در سال ۱۴۰۳ تامین و پرداخت انجام شود.

مرتضوی افزود: در حوزه حداقل حقوق و دستمزد کارگران شرکای اجتماعی دیدگاه‌های مختلفی دارند و این در حالی است که برخی از نمایندگان دولت، نمایندگان کارفرماها و کارگری قائل به مزد منطقه‌ای یا بخشی هستند، یعنی معتقدند میان صنایع باید تفاوت‌هایی وجود داشته باشد، حتی بیان می‌شود به صورت کلی همه همچون سنوات گذشته عمل کنند، این سه گزینه در کارگروه‌ها در حال بررسی است و کمیته‌های زیرمجموعه شورای عالی کار در حال بررسی هستند امید است در زمان مناسبی که با مشارکت شرکای اجتماعی تصمیم می‌گیریم به یک وحدت نظر برسیم و برای سال آینده حداقل حقوق و دستمزد کارگران را اعلام کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: سال آینده همچنان پرداخت یارانه ادامه خواهد داشت و کار خوبی که دولت در این زمینه انجام داد طرحی تحت عنوان طرح فجرانه بود که از دهه فجر امسال آغاز و به مدت سه ماه یعنی تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد:میزان یارانه‌ای که دهک یک تا هفت از طریق کالابرگ دریافت می‌کنند از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است، از سوی دیگر تمهیدات اندیشیده دیگر این است که شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان حداقل برای سرانه را حذف کرده‌اند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: پرداخت یارانه به صورت وزنی است، یعنی هر فردی هر مقداری از ۱۱ قلم کالا که مشمول یارانه بوده را خریداری کند به همان مقدار پرداخت به او انجام می‌شود.

جدول واریز یارانه نقدی منتشر شد

از این پس یارانه ها بر طبق دهک بندی واریز میشوند. واریز یارانه فقط براساس جدول زمان بندی امکان پذیر است. دلیل تاخیر در واریز یارانه نقدی را در ادامه بیان خواهیم کرد و نحوه استعلام دهک بندی یارانه را شرح می دهیم.

در حالی که با اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها توسط دولت سیزدهم، زمان واریز یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی بیستم هر ماه بود، حالا قرار است این زمان بندی با تغییراتی همراه شود. چندیش پیش خبر‌هایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی منتشر شد.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این باره با تبریک دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به منظور نظم بخشی هر چه بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، از این ماه پرداخت‌های این سازمان براساس زمان‌بندی جدول زیر انجام خواهد شد. طبق این اطلاعیه، از این پس مستمری کمیته امداد و بهزیستی بیستم هر ماه، یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه، یارانه سایر دهک‌ها سی‌ام ماه و یارانه دارو از ابتدای ماه پرداخت می‌شود.

آموزش استعلام یارانه با پیامک در کمتر از چند دقیقه علاوه‌بر کد دستوری #۶۳۶۹*، متقاضیان می‌توانند با سیم‌کارت متعلق به صاحب خانوار، کد ملی سرپرست را به شماره ۶۳۶۹ پیامک کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، استعلام یارانه یکی از روش هایی است که افراد میتوانند با ان دهک بندی خود را استعلام کنند. برای استعلام یارانه میتوانیم با پیامک متوجه آن بشویم. برای مشاهده جزئیات و برای دیدن نحوه استعلام یارانه اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان گذارید.

یارانه تشویقی چگونه است؟

یارانه نقدی را می‌توان از خودپرداز برداشت کرد، اما این امکان برای مبلغ یارانه تشویقی وجود ندارد. یارانه تشویقی تا پایان اردیبهشت سال آینده درقالب طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی به حساب سرپرستان خانوار پرداخت خواهد شد. آن‌طور که محاسبات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی شامل حال ۶۱ میلیون ایرانی می‌شود و همین عدد می‌تواند بیانگر اهمیت بالای ماجرا باشد. از زمان آغاز داستان طرح کالابرگ الکترونیکی در قالب طرح فجرانه، بخش قابل توجهی از مخاطبان فرارو با ابهام‌ها و پرسش‌های زیادی روبرو بودند و در این مطلب سراغ ۱۰ تا از پرتکرارترین موارد رفتیم.

استعلام یارانه

یارانه تشویقی که در قالب کالابرگ الکترونیکی پرداخت می‌شود، از تابستان امسال به سرپرستان دهک‌های یک تا سه درآمدی تعلق می‌گرفت، اما از مهرماه شامل سرپرستان دهک‌های درآمدی چهار، پنج، شش و هفت نیز می‌شود. آنطور که محاسبات دوستان در وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی نشان می‌دهد فعلا جمعیت هدف طرح یارانه تشویقی ۶۱ میلیون ایرانی هستند و همین عدد اهمیت بالای طرح طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک را مشخص می‌کند.

شرط دریافت آن

یارانه تشویقی که در قالب طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی طراحی شده، بدون اعمال شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی تعلق می‌گیرد و طبق وعده اعلام شده از سوی وزارت رفاه این طرح به‌مدت سه ماه یعنی از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت.

شرط استفاده از کالابرگ الکترونیکی تا الان به‌شکلی بود که اگر هر یک از هموطنان ۲۰۰ هزارتومان از مبلغ یارانه ماهانه را از میان ۱۱ قلم کالای اساسی خریداری می‌کرد، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مضاعف یا همان یارانه تشویقی دریافت می‌کرد، اما با اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی، شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی کنار گذاشته شده است.

خیر. یارانه نقدی را می‌توان از خودپرداز‌ها برداشت کرد، اما این امکان برای مبلغ یارانه تشویقی وجود ندارد. این خبری است که از زمان اجرای طرح واریز یارانه تشویقی در تابستان درجریانش هستیم و حالا معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با رسانه‌ها تاکید دارد، اعتبار شارژ شده صرفا برای خرید از فروشگاه‌ها طراحی شده و امکان برداشت نقدی یارانه تشویقی وجود نخواهد داشت.

سرپرستان خانوار می‌توانند با استفاده از کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*استعلام کنند. نکته مهم این است که این روش فقط با شماره تلفنی که به نام سرپرست خانوار باشد، امکان‌پذیر است و اگر با شماره فرد دیگری که سرپرست خانوار نیست این کد دستوری را شماره گیری کنید، پاسخ مدنظر خود را دریافت نخواهید کرد.

استعلام یارانه با این روش ها

اگر می‌خواهید بدانید که مشمول دریافت یارانه هستید یا یارانه این ماه برای شما واریز شده است یا نه؟ راه‌های مختلفی دارید.

نکته مهم این است که برای ثبت درخواست واریز یارانه می‌توانید با از سامانه hemayat.mcls.gov.ir استفاده کنید.

زمزمه حذف این کمک هزینه

یارانه نقدی بهمن ماه برخلاف همیشه برای گروهی از مشمولان واریز نشد و از آن زمان تا حالا به دلیل واریز نشدن یارانه بهمن ماه برای دهک ۴ تا ۹، زمزمه‌هایی درباره حذف و اصلاح دوباره فهرست سازمان هدفمندی آن به‌گوش می‌رسد.

سرمنشا این شایعات، اخباری درباره تغییر شیوه شناسایی مشمولان بود که به دهک‌بندی، صدک‌بندی، تغییر فرمول وسع‌سنجی و مواردی مثل بررسی رفتار مالی و اقتصادی خانواده‌ها در یک دوره مشخص و نهایتا تغییر رتبه بعضی خانوار مربوط می‌شود.

پرداختش بر اساس میزان درآمد خانوار انجام می‌شود. نتایج آزمون وسع‌سنجی مداوم به‌روزرسانی خواهد شد، ولی پس از تحولات تازه، حداقل تا شش‌ماه آینده قرار نیست شاهد تغییرات جدید باشیم.

ثبت‌نام برای خانوار جدید نیز در همین زمان بررسی خواهد شد. برای ثبت درخواست واریز  می‌توانید با از سامانه hemayat.mcls.gov.ir استفاده کنید.

دهک بندی خانوار بر این مبنا

یارانه نقدی براساس شاخص‌های مورد استفاده در پایگاه رفاه ایرانیان، اقتصادی و اجتماعی پرداخت می‌شود و مسائلی مثل داشتن خودرو و ارزش آن، رقم تراکنش‌های مالی و بانکی، درآمدها، معلولیت، بیماری خاص و… می‌تواند روی دهک‌بندی خانوار تاثیر بگذارد.

سازمان هدفمندی، اطلاعات مربوط به بخش خودرو را از پلیس راهور، اطلاعات مربوط به تراکنش‌های بانکی را از بانک مرکزی، درآمد خانوار را از خزانه و صندوق‌ها دریافت می‌کند و آن‌ها را با مواردی مثل اطلاعات مربوط به ساختار خانوار، معلولیت، بیماری خاص و… ادغام می‌کند تا در نهایت پرونده رفتار مالی و اقتصادی خانواده در یک دوره مشخص تهیه شده و جایگاه خانوار در دهک‌بندی را نشان دهد.

علت پرداخت نشدنش را می‌توان با ثبت اعتراض در سامانه حمایت پیگیری کرد. در این سایت سرپرستان خانوار علاوه بر رویت شناسنامه اقتصادی خانواده و مشاهده آخرین وضعیت دهک‌بندی خانوار زیرپوشش خود می‌توانند، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ارائه دهند. درخواست واریز آن برای فرزند تازه متولد شده نیازمند مراجعه حضوری است و همراه مدارک مورد نیاز که توسط سازمان هدفمندی اعلام شده، باید به دفاتر پلیس به‌اضافه ۱۰ ارائه شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار