ضرر هنگفت خریداران خودروهای وارداتی

قیمت چانگان سی اسCS ۳۵ پلاس تیپ 3 از اولین نمونه های وارداتی در بازار آزاد به 1.45 میلیارد رسید. در ابتدای مهرماه که چانگان CS 35 پلاس تیپ 3 به عنوان مدل جدید وارداتی به حساب می آمد، به طور میانگین 1.73 میلیارد تبلیغ شد و اکنون فروشندگان آن در عرض سه ماه حدود 280 میلیون از عرضه اولیه خود افت کردند. قیمت چانگان CS 35 پلاس تیپ 2 در همین مدت 250 میلیون کاهش یافت و کیا سلتوس که جدیدترین کالای وارداتی است طی یک ماه حداقل 200 میلیون ارزان شد.

ضرر هنگفت خریداران خودروهای وارداتی

به گزارش زنهار، قیمت چانگان CS 35 پلاس تیپ 2 در بازار آزاد به 1.35 میلیارد تومان رسیده است. این محصول در اوایل مهرماه همراه با چانگان CS 35 پلاس تیپ 3 به عنوان اولین نمونه های وارداتی به بازار عرضه شد و در آن زمان به طور متوسط ​​یک میلیارد و 600 میلیون تومب تبلیغ شد.

قیمت چانگان CS 35 پلاس تیپ 2 در بازار آزاد طی نزدیک به سه ماه اخیر 15 درصد کاهش داشته و اکنون تنها 76 میلیون تومان بیشتر از قیمت مصوب شده است. زیرا چانگان CS 35 پلاس تیپ 2 با قیمت یک میلیارد و 274 میلیون تومان از نمایندگی سایپا به اولین خریداران تحویل داده شد.

چانگان CS 35 پلاس پس از سه سال وقفه از زمان توقف تولید نسل قبلی چانگان وارد کشور شد و اولین بار در سال 2018 در بازار چین معرفی شد.

چانگان CS 35 پلاس تیپ 2 از موتور 1.4 لیتری توربوشارژ استفاده می کند که حداکثر قدرت و گشتاور آن به ترتیب 160 اسب بخار و 260 نیوتن متر است و در هر 100 کیلومتر 7.6 لیتر بنزین مصرف می کند.

چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۳؛ ۲۸۰ میلیون کاهش

قیمت چانگان سی اس 35 پلاس تیپ 3 در بازار آزاد هم اکنون که چند روز اخر آذر ماه است به  یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان رسید.

اگرچه چانگان CS 35 پلاس تیپ 3 در بازار آزاد کمتر از  یک میلیارد و ۵۰۰ می ارزد، اما اگر آن را در ابتدای مهرماه و همزمان با ورود اولین نسخه های آن به بازار آزاد خریداری می کردید، به طور متوسط ​​باید یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان می پرداختید.

قیمت چانگان CS 35 پلاس تیپ 3 در نهایت تا مرز یک میلیارد و ۸۰۰ افزایش یافت اما اکنون نسبت به ابتدای مهرماه 280 میلیون افت داشته است.

به این ترتیب قیمت چانگان CS 35 پلاس تیپ 3 در این مدت 16 درصد کاهش داشته و هم اکنون 176 میلیون تومان نسبت به قیمت مصوب نمایندگی کاهش یافته است.

چانگان CS 35 پلاس تیپ 3 در نمایندگی سایپا  یک میلیارد و ۲۷۴ میلیون فروخته شده است، تقریبا 130 میلیون بیشتر از چانگان CS 35 پلاس تیپ 2 فروش داشته است. مدلی که از نظر فنی تفاوتی با چانگان CS 35 پلاس تیپ 2 ندارد، اما اساسا مجهز به آپشن های بیشتر است.

اضافه شدن سقف شیشه ای پانوراما، دوربین جانبی، ایربگ های جانبی و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک از مهم ترین تفاوت های چانگان CS 35 پلاس تیپ 3 نسبت به تیپ 2 است که قیمتی در حدود 130 میلیون دارد.

کیا سلتوس؛ ۲۰۰ میلیون کاهش

کیا سلتوس جدیدترین خودروی وارداتی در بازار آزاد است. پس از اولین عرضه کیا سلتوس در سامانه فروش خودروهای وارداتی، با تاخیر آبان اولین نسخه کیا سلتوس 2023 به متقاضیان این خودرو تحویل داده شد و حداقل چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون  برای این خودرو پرداخت کردند که دو میلیارد و ۶۶۰ میلیون برای آن هزینه کرده بودند.

البته قیمت کیا سلتوس توسط گروهی از خریداران تا مرز 6 میلیارد افزایش یافت، اما اکنون می توان همین محصول را با قیمت سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون خریداری کرد.

به این ترتیب کیا سلتوس طی یک ماه حداقل 200 میلیون در بازار آزاد ارزان شده و در صورت ادامه این روند می توان انتظار کاهش قیمت سایر محصولات وارداتی را داشت.

کیا سلتوس که محصول وارداتی کوشا خودرو است به موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است. از مهمترین مشخصات فنی آن می توان به حداکثر گشتاور خروجی 151 نیوتن متر و حداکثر قدرت 121 اسب بخار اشاره کرد که از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. راننده کیا سلتوس می تواند به حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت دست یابد و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار