دور جدید ثبت نام نقد و اقساط ایران خودرو آغاز شد

ایران خودرو قصد دارد تا پیکاپ جدید خود را به صورت اقساطی به متقاضیان واگذار کند البته فروش نقدی هم در دسترس متقاضیان قرار دارد.

دور جدید ثبت نام نقد و اقساط ایران خودرو آغاز شد

به گزارش زنهار، ایران خودرو قصد دارد تا پیکاپ جدید خود را به صورت اقساطی به متقاضیان واگذار کند البته فروش نقدی هم در دسترس متقاضیان قرار دارد.

پیکاپ فوتون تونلند G۷ از سوی ایران خودرویی‌ها در دسترس متقاضیان قرار گرفت. این خودرو هم به صورت نقد و هم به صورت اقساطی در این طرح فروش قابل خریداری است. این طرح فروش از امروز تا زمانی که ظرفیت فروش تکمیل شود، ادامه خواهد داشت. این خودرو هفته آخر اسفند ۱۴۰۲ به مشتاقان پیکاپ فوتون تونلند G۷ تحویل داده خواهد شد. قیمت کارخانه‌ای این خودرو حول و حوش یک میلیارد و ۸۸۶ میلیون تومان است.

براساس برنامه ریزی‌هایی که آبی‌های جاده مخصوص انجام داده اند قرارا ست این پیکاپ علاوه بر اینکه به صورت قسطی واگذار می‌شود، فروش منعطفی داشته باشد. مدیران فروش ایران خودرو قصد دارند تا این محصول جدید خود را در اقساط یک سال تا چهار ساله واگذار کند. خودروساز کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص وام ۸۷۰ میلیون تومانی را در این طرح فروش در نظر گرفته است.

الباقی مبلغ نیز باید توسط متقاضیان به حساب ایران خودرو واگذار شود. خریداران باید همزمان با ثبت نام حدود ۱۸۸ میلیون تومان پرداخت کنند. حول و حوش ۳۷۷ میلیون تومان نیز طی یک فقره چک در تاریخ ۳۰ آذر امسال به ایران خودرو واگذار خواهد شد. متقاضیان در مرحله سوم پرداخت باید چکی به مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان به بخش فروش ایران خودرو تحویل دهند.

البته نرخ سود با توجه مدت زمان باز پرداخت وام متفاوت است. ایران خودرویی‌ها نرخ سود ۶ درصدی تا ۱۸ درصدی را با توجه به بازه زمان پرداخت وام در نظر گرفته اند. متقاضیان باید هر سه ماه یک بار یک برگه چک را به ایران خودرو تحویل دهند. مبالغ چک‌ها با توجه به بازه زمانی که متقاضیان انتخاب می‌کنند متفاوت خواهد بود. موعد سررسید اولین چک برای تمام طرح‌های فروش قسطی، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

پیکاپ فوتون تونلند G۷ با دو رنگ سفید و مشکی در این طرح فروش حاضر است. سود مشارکت سالانه ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است. سود انصراف نیز چنانچه یک ماه از پرداخت مبالغ توسط خربداران گذشته باشد با نرخ ۹ درصد سالانه پیش بینی شده است. اگر آبی‌های جاده مخصوص در تحویل خودرو‌های فروخته شده بدقولی کنند علاوه بر سود مشارکت ماهانه ۱ درصد جریمه تاخیر پرداخت خواهند کرد.

خریداران برای شرکت در این طرح فروش نیازی به مراجعه به سامانه یکپارچه ندارند و باید به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو دیزلی‌ها مراجعه کنند.

ارزان ترین و گران ترین پیکاپ های بازار ایران به همراه قیمت پیکاپ های موجود و بهترین پیکاپ ایران و هم‌چنین ارزان ترین پیکاپ های آفرود ایران در این مقاله معرفی شده‌اند.

فوتون تونلند جدید

یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرو، وانت پیکاپ‌ها هستند. وانت‌های امروزی به لطف داشتن انواع تجهیزات رفاهی، یک خودروی لوکس محسوب می‌شوند. مدت‌ها پیش وانت پیکاپ‌ها فقط به منظور حمل و نقل ادوات و تجهیزات مختلف استفاده می‌شدند و رانندگان کمترین قابلیت‌های رفاهی را در آن‌ها تجربه می‌کردند. اما شرایط امروز بسیار متفاوت است و حداقل، نیمی از وانت پیکاپ‌های موجود در بازار جهانی، با داشتن کابین مجلل و انواع روکش‌های چرمی و قیمتی حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار یا بالاتر، در کلاس خودروهای لوکس قرار می‌گیرند.

اما بخش جالب در مورد این وانت‌ها این است که علیرغم لوکس بودن، همچنان در زیر پوسته‌ی مجلل، یک وانت پیکاپ سرسخت و آماده‌ی کارهای یدی و سنگین هستند. وانت‌های چهار سرنشین به لطف داشتن قابلیت‌هایی چون کشش قایق، موتورسیکلت، اتاقک حمل اسب و انواع مختلف استفاده‌های دیگر در کابین و بخش بار، در مقایسه با شاسی‌بلندهای گران‌قیمت، کاربرد بیشتری دارند.

طی سال‌های گذشته به دلیل بی‌ثباتی بازار و افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو، مشکلات زیادی برای خریداران واقعی ایجاد شده است. پیکاپ‌ها هم از این افزایش قیمت بی‌نصیب نماندند و به وارداتی بودن برخی از مدل‌ها، همراه با افزایش قیمت دلار سر به فلک کشیدند. در این مقاله از پدال به بررسی گران ترین پیکاپ های بازار ایران و بهترین و جدیدترین پیکاپ‌های عرضه شده در بازار داخلی می‌پردازیم.

گران ترین پیکاپ های بازار ایران

در این فهرست، گران ترین پیکاپ های بازار ایران را بررسی کرده‌ایم. ناگفته نماند در این فهرست به معرفی مدل‌هایی می‌پردازیم که در بازار ایران خرید و فروش می‌شوند.

تویوتا هایلوکس

گران ترین پیکاپ های بازار ایران تویوتا هایلوکس

وقتی حرف از خودروهای کلاس پیکاپ یا همان وانت‌ می‌شود، اغلب به یاد محصولاتی می‌افتیم که مخصوص حمل بار هستند. اما حقیقت آن است که در دنیای پیکاپ‌ها مدل‌های تاریخ‌سازی هم وجود دارند که شخصیتی بیش از باربری پیدا کرده‌اند. در بازار ایران یکی از معتبرترین پیکاپ‌های جهانی حضور دارد؛ تویوتا هایلوکس وانت پرقدرت و باکیفیت ژاپنی است که اکنون توانسته لقب گران ترین پیکاپ بازار ایران را یدک بکشد.

هایلوکس نه فقط یکی از قدیمی‌ترین پیکاپ‌های تولیدشده در دنیا است، بلکه یکی از قدیمی‌ترین محصولات تاریخ تویوتا هم به شمار می‌رود. خودرویی که نسل اول آن چیزی حدود ۵۳ سال پیش رونمایی شد. اولین هایلوکس که N10 نام داشت مجهز به پیشرانه ۱/۵ لیتری ۷۶ اسب‌بخاری بود. اولین تجربه ایرانی‌ها با هایلوکس مربوط به نسل پنجم آن در سال ۱۹۸۸ است. اگرچه این نسخه چندان از سوی خانواده‌ها مورد توجه قرار نمی‌گرفت.

بازگشت قدرتمند تویوتا هایلوکس به بازار ایران در سال ۲۰۰۴ و هم‌زمان با عرضه نسل هفتم آن بود. موفقیت این خودرو به قدری بود که بسیاری از جوانان و به ویژه اهالی آفرود را نیز به سوی جلب کرد. همین موضوع باعث شده است تا بتوان هایلوکس را یکی از گران ترین پیکاپ های بازار ایران نام‌گذاری کرد.

هم‌اکنون جدیدترین تویوتا هایلوکس موجود در بازار ایران نسخه ۲۰۱۶ است که قیمت پایه‌ای معادل ۲ میلیارد تومان دارد. نسخه فول‌آپشن و کم کارکرد این خودرو نیز گاهی به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد. البته در نظر داشته باشید که این اعداد مربوط به نسخه اتوماتیک آن هستند. چراکه تعداد اندکی مدل دنده دستی نیز در بازار موجود است.

گران ترین پیکاپ های بازار ایران آمیکو آسنا

دومین تجربه همکاری شرکت ارس خودرو با چینی‌ها که اغلب آن را با نام نشان تجاری آمیکو می‌شناسیم، پیکاپ بلندبالایی است که خود را به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب تویوتا هایلوکس در بازار کشورمان معرفی کرد. آسنا دوکابین با پلتفرم پیکاپ N2 ساخت شرکت چینی Huanghai Auto ساخته شده و هرچند سال ۹۶ به بازار ایران معرفی شد، ولی تولید رسمی آن در چین از ابتدای ۲۰۱۶ استارت خورده بود.

آسنا می‌توانست خلا پیکاپ‌های سایز بزرگ در بازار ایران را به خوبی پر کند ولی تنش‌های ارزی کاری کرد که از دسترس توان قشر متوسط، به‌دور باشد. همین موضوع باعث شد تا آمیکو آسنا هم در فهرست گران ترین پیکاپ های بازار ایران قرار بگیرد. آسنا حداقل از روی ظاهر، یک آفرود واقعی نشان می‌دهد. البته نگرانی‌هایی از این بابت نیز وجود دارد. چراکه صنعت خودروی چین تاکنون تجربه موفقی در این زمینه نداشته است. بد نیست بدانید که پیشرانه هانگای N2 با میتسوبیشی لنسر و اوتلندر ۲۰۰۶، بی‌وای‌دی S6 مدل ۲۰۱۳ و همچنین هاوال H5 جدید یکسان است.

پیکاپ آمیکو آسنا (ASENA) با پیشرانه ۲/۴ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ، با استاندارد آلایندگی یورو ۵ از گروه خودروسازی میتسوبیشی عرضه خواهد شد، که ۱۴۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو توانایی یدک‌ کشیدن بار ناخالص ۳۲۰۰ کیلوگرم را دارد؛ درحالی‌که مصرف سوخت آن، ۱۰/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. این خودرو از هر دو سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و (EBD)، درکنار پایداری الکتریکی (ESP) بهره می‌برد. وانت آسنا دوگانه‌سوز است و از بنزین و گاز طبیعی فشرده برای احتراق استفاده می‌کند.

گران ترین پیکاپ های بازار ایران کی ام سی جک T8

وانت پیکاپ T8 با ابعادی به طول ۵،۳۲۵ میلی‌متر، عرض ۱،۸۸۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف استاندارد ۱،۸۳۰ میلی‌متر، همراه فاصله محورهای ۳،۰۹۰ میلی‌متر تولید می‌شود. قسمت بار، یک مربع با اضلاع ۱،۵۲۰ میلی‌متر است که از کف تا لبه‌ی درپوش، ۴۷۰ میلی‌متر فاصله دارد. طراحی وانت پیکاپ T8 به گونه‌ای است که بعد از بارگیری مجاز، فاصله‌ی ۲۲۰ میلی‌متر بین بدنه تا سطح زمین حفظ شود. این خودرو، در مدل‌های مختلف تک یا دو دیفرانسیل، ۱،۸۲۵ تا ۱،۹۴۰ کیلوگرم وزن خالص دارد. شرکت سازنده، وزن قابل حمل در قسمت بار جک T8 را ۹۰۰ کیلوگرم عنوان کرده است.

ظاهرا این خودرو رویه‌ای متفاوت با سایر پیکاپ‌های چینی بازار کشور را در پیش گرفته است و از پیشرانه دولیتری توربوشارژر برای کسب قدرت استفاده می‌کند. استفاده از این مدل پیشرانه در بازاری که توسط پیکاپ‌های مجهز به موتور ۲/۴ لیتری تنفس طبیعی ساخت شرکت میتسوبیشی احاطه شده است، می‌تواند نکته قوت بزرگی برای کی ام سی T8 باشد.

پیشرانه دولیتری این خودرو می‌تواند حداکثر ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که ارقامی قابل‌قبول برای یک پیشرانه دولیتری توربوشارژر محسوب می‌شوند. سیستم انتقال قدرت درنظرگرفته‌شده برای KMC T8 نیز از نوع ۶ سرعته دستی است و قدرت موتور به هر چهار چرخ اعمال می‌شود. مجموع این موارد، وانت جک T8 را در فهرست گران ترین پیکاپ های بازار ایران قرار داده است.

گران ترین پیکاپ های بازار ایران یواز پیکاپ

یواز پیکاپ در بازارهای مختلف با دو پیشرانه دیزل و بنزینی عرضه می‌شود. پیشرانه بنزینی در این خودرو ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه دیزلی این خودرو هم ۲٫۲ لیتر حجم دارد و خروجی ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۲۸ نیوتن‌متر گشتاور را ارائه می‌دهد. قدرت این پیشرانه ها توسط جعبه دنده ۵ دنده دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک (ساخت شرکت پانچ) به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

انتظار می‌رود این خودرو با پیشرانه بنزینی ۲٫۷ لیتری و با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک یا ۵ دنده دستی در سروش دیزل مبنا مونتاژ شود. البته در کاتالوگ رسمی منتشر شده از سوی سروش دیزل، جعبه دنده دستی ۵ سرعته برای نسخه شاسی‌بلند و پیکاپ معرفی شده است. همچنین در کاتالوگ رسمی اشاره شده که امکان سفارش پیشرانه دیزلی هم در ایران فراهم است.

گران ترین پیکاپ های بازار ایران فوتون تونلند

فوتون تونلند بنزینی و دیزلی از سال ۱۳۹۳ به ایران وارد شد. اردیبهشت ۱۴۰۰، ایران‌خودرو این خودروها را پیش‌فروش کرد تا در ماه‌های بعدی، با بدنه و امکانات جدید عرضه شوند. فوتون برند چینی زیرمجموعه گروه صنعتی گریت وال است و محصولاتش انواع خودرو شاسی‌بلند و وانت و ون را شامل می‌شود. هم‌اکنون در سبد این شرکت خودروسازی، دوازده محصول به‌چشم می‌خورد که پنج مدل آن وانت هستند.

در نمای بیرونی، تونلند جدید با ظاهری کاملا جدید و متفاوت از نسل قبلی روانه بازار خواهد شد. سبک طراحی این خودرو الهام‌گرفته از فورد رنجر و تویوتا هایلوکس به‌نظر می‌رسد؛ درحالی‌که مشابه وانت‌های فورد، نام شرکت سازنده روی جلوپنجره نصب شده است. درمجموع، ضمن نادیده‌گرفتن بعضی ناهنجاری‌ها در نمای پشت، به‌زحمت می‌توان ایراد خاصی به طراحی بدنه تونلند جدید وارد کرد؛ هرچند ظاهری شبیه به دیگر وانت‌های مدرن چینی، مثل جک T8 کرمان‌موتور دارد.

پیشرانه فوتون تونلند می‌تواند ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و البته گفته می‌شود که نمونه اصلاح‌شده آن با توان ۲۳۸ اسب بخار و گشتاور ۳۶۸ نیوتن‌متر هم مورد توجه ایران خودرو قرار گرفته است.

ارزان ترین پیکاپ های ایران

در فهرست ارزان ترین پیکاپ های ایران ، هم‌اکنون تنها وانت‌های تولید داخل حضور دارند که به سه گزینه محدود می‌شوند. این گزینه‌ها شامل پراید ۱۵۱، وانت آریسان ایران خودرو و مدل‌های کارکرده از وانت پیکان می‌شود. وانت‌های پراید ۱۵۱ و آریسان به دلیل این‌که هنوز در خط تولید حضور دارند، با مدل‌های نو در بازار به فروش می‌رسند. در این میان،‌ شاید بتوان پراید ۱۵۱ را به دلیل قیمت مناسب و عملکرد خوب برای نیازهای باربری، یکی از محبوب‌ترین وانت‌های بازار ایران دانست.

گران ترین پیکاپ های بازار ایران سایپا پراید 151

وانت پراید ۱۵۱ محصولی از پلتفرم X100 است که در گروه خودروهای تجاری سایپا قرار دارد. وانت سایپا ۱۵۱، با پیشرانه جدید یورو ۴ توانی معادل ۷۱ اسب‌بخار تولید می‌کند. این خودرو محصولی کارا برای حملو‌نقل سبک شهری تا سقف ۵۰۰ کیلوگرم محسوب می‌شود و با توجه به امکاناتی مانند راحتی کابین راننده، ارگونومی صندلی‌ها و سیستم تهویه مطبوع، مناسب و متمایز برای حمل بار است.

گران ترین پیکاپ های بازار ایران آریسان

پس از حضور طولانی وانت پیکان در بازار وانت بارهای سبک و متوسط، وانت آریسان به عنوان جدیدترین محصول ایران خودرو عرضه شد. عرضه آریسان نشان از عزم این گروه صنعتی برای تحکیم موقعیت خود در بازار وانت دارد. در طراحی آریسان تلاش شده است تا محصولی رقابت‌پذیر و متناسب با نیازهای جدید مشتریان و منطبق با استانداردهای ملی و با طراحی روز ارائه شود.

استفاده از پیشرانه پایه گازسوز ۱۷۰۰ سی‌سی OHVG-II با استاندارد آلایندگی یورو۴، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه سوخت و کمک به حفظ محیط زیست، موجب کاهش درخورتوجه هزینه تعمیرات و نگهداری خودرو می‌شود. وجود تجهیزات ایمنی از جمله کیسه‌های هوا برای راننده و سرنشین، سیستم ترمز ضدقفل، فرمان تلسکوپی، کمربند ایمنی پیش کشنده و سیستم خودکار قطع سوخت در هنگام تصادف، احساس اطمینان مناسبی به دارنده خودرو القا می‌کند. همچنین استفاده از رینگ ۱۵ اینچی برای چرخ‌ها با تایر رادیال موجب اطمینان بیشتر حین حمل بار خواهد شد.

گران ترین پیکاپ های بازار ایران پیکان وانت

پیکان وانت در ابتدا فقط بنزینی بود و با تزریق مستقیم سوخت به پیشرانه کار می‌کرد که باعث مصرف بالای سوخت می‌شد. حجم پیشرانه پیکان وانت ۱،۶۰۰ سی‌سی بود و از زمان تولید تا به امروز تغییر زیادی نداشته و هنوز کابین راننده کوچک است. تفاوت پیکان وانت معمولی با نوع باردو در (ABS) و انژکتور است که در پیکان وانت باردو موجود است. سوخت سی‌ان‌جی هم در سال‌های اخیر به آن افزوده شد.

مصرف سوخت تا حدودی بهینه شده و منبع گاز آن در کارخانه انجام شده است. پیکان وانت نوع باردو از ترمزهای دیسکی جلو و نوع کاسه‌ای در چرخ عقب بهره می‌برد. قدرت انتقال انرژی از محور عقب انجام می‌شود. سیستم قفل مرکزی دستی، کمربند دستی سه نقطه‌ای و چراغ‌های مه‌شکن عقب و ترمز دستی قرار گرفته بین دو صندلی از جمله امکانات این وانت به شمار می‌روند.

قیمت پیکاپ های موجود در ایران

فهرست قیمت پیکاپ های موجود در ایران در جدول زیر ارائه شده است. در این جدول، قیمت روز خودرو در زمان انتشار مقاله درج شده است و پس از آن شاید با تغییرات زیادی مواجه شود.

قیمت پیکاپ های موجود در ایران

نام خودرو     مدل     قیمت بازار (تومان)

تویوتا هایلوکس     ۲۰۱۶     ۲،۵۹۰،۰۰۰،۰۰۰

تویوتا هایلوکس     ۲۰۰۸     ۱،۰۱۰،۰۰۰،۰۰۰

تویوتا هایلوکس     ۲۰۰۶     ۹۱۰،۰۰۰،۰۰۰

کی ام سی تی ۸     ۱۴۰۰     ۹۷۵،۰۰۰،۰۰۰

آمیکو آسنا     ۱۴۰۰     ۹۷۰،۰۰۰،۰۰۰

فوتون تونلند دیزلی     ۱۴۰۰     ۹۶۰،۰۰۰،۰۰۰

فوتون تونلند بنزینی     ۱۴۰۰     ۹۲۰،۰۰۰،۰۰۰

یواز پیکاپ     ۱۴۰۰     ۸۵۰،۰۰۰،۰۰۰

نیسان پیکاپ     ۱۳۹۲     ۷۰۵،۰۰۰،۰۰۰

کارا تک کابین     ۱۴۰۰     ۲۸۰،۰۰۰،۰۰۰

کارا دو کابین     ۱۴۰۰     ۲۹۸،۰۰۰،۰۰۰

کاپرا ۲     ۱۴۰۰     ۶۵۰،۰۰۰،۰۰۰

گریت وال وینگل ۵     ۱۳۹۷     ۵۴۰،۰۰۰،۰۰۰

کلوت مکث موتور     ۱۴۰۰     ۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰

پادرا     ۱۴۰۰     ۳۰۵،۰۰۰،۰۰۰

ریچ     ۱۳۹۹     ۶۶۵،۰۰۰،۰۰۰

پاژن وانت     ۱۳۹۰     ۴۲۰،۰۰۰،۰۰۰

وانت زامیاد بنزینی     ۱۴۰۰     ۲۷۲،۰۰۰،۰۰۰

وانت زامیاد دیزلی     ۱۴۰۰     ۴۰۵،۰۰۰،۰۰۰

پراید ۱۵۱     ۱۴۰۰     ۱۷۰،۰۰۰،۰۰۰

آریسان     ۱۳۹۹     ۱۸۷،۰۰۰،۰۰۰

تندر پیکاپ     ۱۳۹۷     ۳۷۰،۰۰۰،۰۰۰

پیکان وانت     ۱۳۹۳     ۱۱۴،۰۰۰،۰۰۰

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار