افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

جدول و مربوط به بازنشستگان کشوری اعلام شده، اما هنوز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نیست.

 افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

به گزارش زنهار، میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با احتساب متناسب سازی مهرماه اعلام شد.

میزان افزایش حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، قضات، شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به پیشنهاد مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

بر اساس این پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه که فروردین ماه در هیأت وزیران تصویب و ابلاغ شد، احکام کارکنان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی از فروردین ۱۴۰۲ با اعمال افزایش سالانه صادر می‌شود.

شایان ذکر است که جدول حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با احتساب رقم متناسب سازی از مهرماه اعلام شده و تأمین منابع این افزایش حقوق از طرف دولت و برای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داده شده است.

همچنین در رابطه با همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری که با امتیازات جدول حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی ارتباط مستقیم دارد، فعلا بر اساس مصوبه هیات وزیران با تاریخ اجرای اول مهر ۹۹ است و با توجه به قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و اختصاص ۹۰ هزار میلیارد ریال بابت همسان سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، احتمال اصلاح امتیازات و افزایش حقوق بازنشستگان وجود دارد.

در پایان گفتنی است، این جدول مربوط به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری بوده و هیچ گونه ارتباطی با بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی ندارد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار