وزارت ارتباطات برای مسدود کردن برخی سیم‌کارت‌ها از مجلس مجوز گرفت

نمایندگان مجلس به وزارت ارتباطات مجوز دادند که سیم‌کارت بعضی افراد خاص، ازجمله متوفیان و اتباع دارای اقامت موقت را که از کشور خارج شده‌اند، مسدود کند.

وزارت ارتباطات برای مسدود کردن برخی سیم‌کارت‌ها از مجلس مجوز گرفت

 

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت دوم امروز، یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲، در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه، بندهای (ژ) و (س) ماده ۸۵ لایحه برنامه را به تصویب رساندند.

مطابق این مصوبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مجلس مجوز گرفت که سیم‌کارت متوفیان، اشخاص حقوقی انحلال‌یافته یا تعطیل‌شده، اتباع غیر ایرانی دارای اقامت موقت را که از کشور خارج شده‌اند تا زمان تعیین تکلیف توسط مالک قانونی یک‌طرفه یا مسدود کند.

 

فرصت طلایی خرید اینترنت پرسرعت فقط با 40 هزار تومان!

طبق اعلام خبرگزاری ایسنا، طبق بند (س) ماده ۸۵ لایحه برنامه، «به‌منظور پیشگیری از وقوع جرائم مرتبط با سیم‌کارت‌های تلفن همراه یا شناسه‌های مخابراتی معادل آن، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است رأساً یا حسب اعلام قوه قضائیه سیم‌کارت‌های متوفیان، اشخاص حقوقی انحلال‌یافته یا تعطیل‌شده، اتباع غیر ایرانی دارای اقامت موقت از کشور خارج شده، زندانیان در طول مدت حضور در زندان را جز در موارد دستور داده‌شده توسط مقام قضائی، تا زمان تعیین تکلیف توسط مالک قانونی حسب مورد یک‌طرفه یا مسدود نماید.»

علاوه‌براین، بر اساس بند (ژ) ماده ۸۵ لایحه برنامه هفتم توسعه، قوه قضائیه مکلف است به برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی برای کاهش جرم و جنایت با هدف کاهش ۱۰ درصدی سالانه در مصادیق مهم آن توسط دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام و علاوه بر اعلام عمومی، بر اجرای آن نظارت و گزارش عملکرد دستگا‌ه‌ها را اعلام کند.

به دستور مجلس، مراجع دارنده اطلاعات موضوع این بند مکلف هستند اطلاعات لازم را در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دهند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار