اظهارات شورای رقابت درباره ادامه فعالیت سامانه یکپارچه فروش خودرو

مدیرکل روابط عمومی شورای رقابت گفت: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو طبق برنامه‌هایی که از پیش تعیین شده به کار خود ادامه می‌دهد.

اظهارات شورای رقابت درباره ادامه فعالیت سامانه یکپارچه فروش خودرو

 به گزارش زنهار، سپهر دادجوی توکلی افزود: خوشبختانه از سال گذشته تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار خودرو ایجاد شده و این بازار جذابیت خود را در حال حاضر و با در نظر گرفتن باقی فاکتورهای اقتصادی برای دلالان از دست داده است.

او بیان کرد: اکنون اقدام به خرید به صورت غالب توسط مصرف‌کننده حقیقی صورت می‌گیرد و سامانه طبق برنامه‌هایی که از پیش تعیین شده به کار خود ادامه می‌دهد.

توکلی در خصوص استقبال نشدن از مرحله دوم ادامه داد: استقبال خوشبختانه به آن مفهوم که با مازاد تقاضا و کمبود عرضه مواجه باشیم، نبوده اما این قطعا برای این بازار خوب و به نفع مصرف‌کننده است.

مدیر کل روابط عمومی شورای رقابت گفت: بر این اساس در وهله اول ظرفیت‌های خالی موجود خودروسازان و مازاد عرضه به فروش می‌رسند و سپس نوبت به اجرای مرحله سوم برای متقاضیان جدید می‌رسد.

به گفته او، "در واقع همگام با دیگر فاکتورها و تضمین سود عادلانه برای تولیدکننده و رعایت حقوق مصرف‌کننده، در مشارکت با دیگر دستگاه‌ها از جمله دولت و مجلس تلاش داریم ثبات را نگه داریم. "

توکلی اظهارکرد:  پس از کنترل نابسامانی شدید در سال گذشته در صنعت خودرو به فکر ادامه‌دار شدن ثبات، نیل کامل خودرو از کالای سرمایه‌ای به مصرفی و با همکاری‌های صورت گرفته در افق دورتر توسعه و اصلاح این صنعت بودیم. البته توجه کنیم که شورای رقابت به هیچ وجه سیاست‌گذار نیست بلکه در شرایط انحصار سعی در تنظیم بازار و عرضه و تقاضا دارد و برنامه ریزی برای این صنعت و نیل به توسعه و سبز نمودن آن در دیگر دستگاه‌ها دنبال می‌شود.

او در خصوص بازگشایی مرحله سوم تخصیص خودرو گفت: تاریخ دقیق را نمی‌توان اعلام کرد ولی طبق برنامه تولید و عرضه انجام خواهد شد  و این بستگی به تعداد عرضه خودروسازان دارد و بر این اساس نوبت‌دهی انجام خواهد شد.

توکلی افزود: در حال حاضر فضاهای خالی پر می‌شود و تاکید بر ضرورت تحویل هرچه سریعتر محصولات است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار