گوشت گوسفند آفریقایی به ایران رسید/ ماجرا چیست؟

در پی سفر رییسی به قاره آفریقا، نخستین محموله گوشت گرم گوسفندی از کنیا به ایران ارسال شد. این اتفاق پس از سفر رییسی، رییس جمهور و عقد قرارداد با کنیا انجام شده است.

گوشت گوسفند آفریقایی به ایران رسید/ ماجرا چیست؟

به گزارش زنهار به نقل از تسنیم،  در پی سفر رییسی به قاره آفریقا، نخستین محموله گوشت گرم گوسفندی از کنیا به ایران ارسال شد. این اتفاق پس از سفررییسی، رییس جمهور و عقد قرارداد با کنیا انجام شده است.

پیش از سفر رییس جمهوری کشورمان به آفریقا، ایران هیچ همکاری تجاری در زمینه مواد غذایی با این منطقه نداشته است.

اکنون در منطقه «نایروک» (یکی از ایالات کنیا) تعداد ۲ هزار راس دام گوسفندی در قرنطینه قرار دارد که آماده کشتار است و در این زمینه، همه پروتکل‌ها و آزمایشات لازم انجام شده است.

در حال حاضر دامپزشکان ایرانی با همکاری دامپزشکی کنیا توانسته اند همه گوسفندان را پلاک کوبی کنند و کارشناسان امیدوارند گوشت گرم گوسفندی کیفی به بهترین شکل وارد کشور شود.

در این خصوص، ️جعفر برمکی سفیر ایران در کنیا اظهار داشت: نخستین محموله گوشت گرم گوسفندی از این کشور آفریقایی به ایران ارسال شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: گونه غالب گوسفندی در کنیا، «قره گل» ایران است که بیش از ۲۵ سال پیش وارد این کشور شد.

گوشت قرمز از گذشته تاکنون به عنوان یکی از اساسی‌ترین مواد غذایی موجود در سفره ایرانیان شناخته می‌شود که ارزش غذایی بالایی نیز دارد. با این حال همواره به دلیل نیاز مصرف‌کنندگان، کشور به سمت واردات گوشت قرمز می‌رود و به طور متوسط سالیانه ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز طی ۱۰ سال گذشته وارد کشور شده است.

جعفر برمکی در این ارتباط در مطلبی نوشت :«خدا را شاکرم که پس از یک سال و نیم تلاش همکارانم در سفارت ایران در کنیا و دیگر عزیزان در شرکت جهاد استقلال، شاهد ارسال اولین محموله گوشت گرم گوسفندی به ایران باشیم! دومین محموله نیز فردا ارسال خواهد شد و محموله‌های دیگر بصورت مستمر در راه خواهد بود. ان‌شاءالله کاهش قیمت گوشت در کشور را شاهد باشیم.

قابل توجه اینکه گونه غالب گوسفندی در کنیا، قره گل ایران است که بیش از ۲۵ سال پیش وارد کنیا شد و به Persian Black Head معروف است. امیدوارم طعم گوشت کنیایی مورد پسند مردم عزیز کشورم واقع شود.»

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار