وضعیت دلهره‌آور حباب قیمت سکه در آستانه پاییز

سکه تمام‌بهار آزادی یا همان تمام‌سکه طرح قدیم عصر سه‌شنبه به‌شکل تکفروشی معادل ۲۵ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان به‌فروش رسیده، اما با احتساب حبابی که دارد، ارزش ذاتی قیمت تمام‌سکه بهار آزادی به ۲۲ میلیون و ۴۱۴ هزار تومان می‌رسد.

وضعیت دلهره‌آور حباب قیمت سکه در آستانه پاییز

به گزارش زنهار، سکه امامی تقریبا ۵.۵ میلیون بیشتر از ارزش ذاتی خودش فروخته شد و حباب سکه گرمی از قیمت واقعی آن جلو زده است

بازار سکه و طلا به شکل سنتی با نزدیک شدن به روز‌های پایانی ماه صفر رونق پیدا می‌کند. با اتمام ایام عزاداری و مناسبت‌های ربیع‌الاول، تقاضایی که برای خرید طلا و سکه به‌وجود می‌آید منجر به رشد قیمت‌ها در بازار می‌شود و از یک طرف دیگر بررسی‌های فرارو ثابت می‌کند از ۱۳۹۷ به اینطرف نمودار قیمت سکه و طلا در نیمه دوم سال همیشه صعودی بوده است. همه این حرف‌ها برای وسوسه خرید سکه کافی است، اما چیزی که می‌تواند ترس و دلهره را به جان خریداران بیاندازد، حجم فعلی حباب قیمت سکه‌های طلاست. طوری که سکه امامی روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور تقریبا پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بیشتر از ارزش ذاتی خودش فروخته شد و حباب قیمت سکه گرمی از نرخ واقعی آن جلو زد.

قیمت سکه امامی امروز سه‌شنبه ۲۱ شهریور از مرز ۲۸ میلیون پایین آمد. صراف‌ها تا عصر امروز هر قطعه سکه امامی را به‌شکل تکفروشی معادل ۲۷ میلیون و ۹۸۷ هزار تومان فروختند که نسبت به عصر دیروز شاهد کاهش ۱۰۵ هزار تومان قیمت سکه امامی بودیم. عصر دوشنبه سکه امامی بیش از ۲۸ میلیون قیمت داشت و معادل ۲۸ میلیون و ۸۷ هزار تومان فروخته می‌شد. اما همین سکه امامی درحال حاضر کمی بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از ارزش ذاتی خودش فروخته می‌شود و امروز حباب قیمت سکه امامی دقیقا به پنج میلیون و ۵۲۷ هزار تومان رسید.

حباب قیمت سکه تمام‌بهار آزادی به حدود سه میلیون تومان رسیده و فعلا از حباب قیمت سکه امامی کمتر است. به‌شکل دقیق‌تر، ارزش واقعی سکه تمام‌بهار آزادی در روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور دو میلیون و ۸۹۱ هزار تومان کمتر از چیزی بوده که بابت نرخ فروش آن ردوبدل شده است.

سکه تمام‌بهار آزادی یا همان تمام‌سکه طرح قدیم عصر سه‌شنبه به‌شکل تکفروشی معادل ۲۵ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان به‌فروش رسیده، اما با احتساب حبابی که دارد، ارزش ذاتی قیمت تمام‌سکه بهار آزادی به ۲۲ میلیون و ۴۱۴ هزار تومان می‌رسد.

سکه تمام‌بهار آزادی که الان در کانال ۲۵ میلیون معامله می‌شود، همزمان با روز‌های تاریخی دهه اول اردیبهشت برای اولین بار از مرز ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرد و تا ۳۰ میلیون و ۸۸۶ هزار تومان بالا رفت.

حباب قیمت نیم‌سکه بهار آزادی؛ سه میلیون و ۸۹۱ هزار تومان

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی امروز سه‌شنبه ۲۱ شهریور با کاهش ۵۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسید. با این حال نیم‌سکه بهار آزادی سه میلیون و ۸۹۱ هزار تومان نسبت به ارزش واقعی خودش بیشتر فروخته شده است.

نیم‌سکه بهار آزادی روز ۱۱ اردیبهشت امسال تا قله تاریخی ۱۹ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان بالا رفت. از آن موقع تا الان قیمت نیم‌سکه بهار آزادی چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی داشته، اما هنوز هم بیش از سه میلیون و ۸۹۰ هزار تومان نسبت به ارزش واقعی خودش فروخته می‌شود.

حباب قیمت ربع‌سکه بهار آزادی؛ چهار میلیون و ۵۱۸ هزار تومان

حباب قیمت ربع‌سکه بهار آزادی کمی بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. عصر سه‌شنبه صراف‌ها هر قطعه ربع‌سکه بهار آزادی را معادل ۱۰ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان فروختند، اما بررسی‌های فرارو نشان می‌دهد میزان حباب قیمت ربع‌سکه بهار آزادی دقیقا چهار میلیون و ۵۱۸ هزار تومان بوده است؛ یعنی بیشتر از حباب قیمت نیم‌سکه.

قیمت ربع‌سکه بهار آزادی روز سه‌شنبه حدود ۱۰۰ هزار تومان تقلیل پیدا کرد و به کف کانال ۱۰ میلیون نزدیک شد. همین سکه را در روز ۱۱ اردیبهشت ۱۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان می‌فروختند و در این مدت شاهد ریزش ۲۰ درصدی قیمت ربع‌سکه بهار آزادی بودیم.

حباب قیمت سکه گرمی؛ سه میلیون و ۲۰۲ هزار تومان

حباب قیمت سکه گرمی درحالی به سه میلیون و ۲۰۲ هزار تومان رسیده که خود آن را به شکل تکفروشی پنج میلیون و ۹۸۰ هزار تومان می‌فروشند. با این اوصاف ارزش واقعی سکه گرمی از حباب آن کمتر است و از این لحاظ می‌تواند درمقایسه با بقیه سکه‌های طلا ترس و دلهره بیشتری برای خریداران داشته باشد.

قیمت سکه گرمی روز ۱۱ اردیبهشت امسال برای اولین بار تا مرز هفت میلیون و ۷۲۰ هزار تومان بالا رفت و الان نسبت به آن روز این سکه ۲۲.۵ درصد کمتر معامله می‌شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار