پیش بینی بورس امروز چهارشنبه 22 شهریور 1402

سنتی در بورس شکل گرفته که معامله گران برای اجتناب از ریسک خبرهای سیاسی، پیش از تعطیلات، بخشی از سبد سهام خود را می‌فروشند. فعالان بازار سرمایه معتقدند با توجه به تعطیلی روز شنبه، احتمال افت معاملات و میل به خروج سرمایه وجود دارد.

پیش بینی بورس امروز چهارشنبه 22 شهریور 1402

به گزارش زنهار، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه 22 شهریور- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 4 هزار و 633 واحد صعود کرد و به رقم 2 میلیون و 127 هزار و 250 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 3 هزار و 223 واحد بالا آمد و در رقم 718 هزار و 660 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 25 واحد رشد کرد و به رقم 26 هزار و 453 واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز رشد 620 واحدی داشت و به سطح 128 هزار و 877 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 53 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 47 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری بهمن (وبهمن)، شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) و شرکت صنایع شیمیایی ایران (شسینا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت آ س پ (آ.س.پ)، شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) و شرکت مبین وان کیش (اوان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای تکشا (شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی)، ثشرق (شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق) و ثنوسا (شرکت نوسازی و ساختمان تهران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آتیه داده پرداز (اپرداز)، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) و شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (مادیرا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 70 نماد صف خرید داشتند و 42 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 65 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 179 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 51 درصدی به 358 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص کل پس از سه روز صعود کرد. دیروز نمادهای شستا، خودرو، میدکو، خساپا، پارسان و فولاد بیشترین نقش را در رشد شاخص داشتند. 

اما دیروز ارزش معاملات خرد رشد اندکی کرد و با افزایش 2 درصدی به رقم 3 هزار و 932 میلیارد تومان رسید. این رشد با افزایش خروج پول حقیقی همراه بود. دیروز شاهد خروج پول حقیقی بودیم و 221 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد که نسبت به روز قبل رشد بیش از 2 برابری -معادل 166 درصد- داشته است. 

روز سه‌شنبه نمادهای ثفارس، حکشتی، شپنا، شتران، خگستر، شپلی، وتجارت، وخارزم، خساپا و شپدیس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بدین ترتیب شاخص که 3 روز پیاپی نزول کرده بود، دیروز رشد اندکی را تجربه کرد. شاخص 100 دقیقه ابتدایی روند صعودی داشت و پس از آن و در نیمه دوم معاملات نزول کرد و 2 هزار واحد پایین آمد. حجم پایین معاملات و تداوم خروج پول حقیقی برای پنجمین روز متوالی دو نکته مهم معاملات دیروز بود. سنتی در بازار سهام شکل گرفته که معامله گران برای اجتناب از ریسک خبرهای سیاسی، پیش از تعطیلات، بخشی از سبد سهام خود را می‌فروشند. فعالان بازار سرمایه معتقدند با توجه به تعطیلی روز شنبه، احتمال افت معاملات و میل به خروج سرمایه وجود دارد. بنابراین به نظر می‌‌رسد امروز نیز رمق و رونقی در بازار مشاهده نخواهد شد.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار