مسیر طولانی بازیابی قیمت ارزهای دیجیتال

شروع سال 2023 برای اکثر رمزارزها با افزایش قیمت همراه بود، اما ارزش کنونی رمزارزها فاصله زیادی با بالاترین قیمت ثبت‌شده آن‌ها دارد.

مسیر طولانی بازیابی قیمت ارزهای دیجیتال

به گزارش زنهار؛ به نوشته سایت «فوربس»، در سال جاری میلادی، رمزارهای اصلی مانند «بیت‌کوین» و «اتریوم» با بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و کاهش نرخ تورم در این کشور، به تدریج با افزایش ارزش همراه شدند؛ اما رویکرد بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) در بالا نگه داشتن نرخ بهره، بازار رمزارزها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای مثال، قیمت بیت‌کوین در جولای 2023 از مرز 31 هزار دلار عبور کرد و اکنون تا سطح 25 هزار دلار سقوط کرده است.

اکثر رمزارزها اکنون بسیار پایین‌تر از رکوردهای قیمت خود معامله می‌شوند؛ ارزش بیت‌کوین که در نوامبر 2021 به 60 هزار دلار افزایش پیدا کرد، اکنون با افت حدود 50 درصدی روبه‌روست. قیمت اتریوم نیز که اکنون حدود 1600 دلار است، در سال 2021 به 4 هزار دلار هم افزایش پیدا کرده بود.

به طور کلی، وضعیت سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها یک روند تدریجی دارد که ابتدا با نگرانی و ترس سرمایه‌گذاران در این بازار آغاز می‌شود؛ پس از مدتی سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیری خود را بالا می‌برند و اقدام به خرید رمزارز می‌کنند؛ در مرحله آخر نیز بازار رمزارزها به وضعیت خنثی می‌رسد. این فرایندها به عنوان طبیعت بازار رمزارزها در نظر گرفته می‌شود که بسیار بی‌ثبات و غیرقابل پیش‌بینی است.

کارشناسان رمزارزها معتقدند به دلیل بی‌ثباتی بالای این بازار، بهترین گزینه این است که تنها بخشی از سرمایه خود را در این بازار وارد کنید تا در شرایط بد، متحمل زیان قابل توجهی نشوید. این کارشناسان شرایط کنونی را دشوار ارزیابی می‌کنند و معتقدند برای بازیابی قیمت رمزارزها، مسیری طولانی در پیش است.

طبق اعلام سایت «اینوستینگ»، قیمت بیت‎کوین طی امروز شنبه (18 شهریور) از 25 هزار دلار و 814 سنت تا 25 هزار و 938 سنت نوسان داشت. تغییر قیمت بیت‎کوین طی 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز حدود 69 دلار افزایش یافته است.

حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 6 میلیارد و 12 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، 0.20 درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم طی امروز شنبه از 1630 دلار و 12 سنت تا 1637 دلار و 21 سنت نوسان داشت. تغییر قیمت اتریوم طی 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز حدود 5 دلار افزایش یافته است.

حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 2 میلیارد و 40 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، 0.07 درصد کاهش پیدا کرده است.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار