پیش بینی بورس امروز شنبه 18 شهریور 1402

بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌رود که روز سه‌شنبه بورس تهران برای دهمین روز متوالی صعود کرد.

پیش بینی بورس امروز  شنبه 18 شهریور 1402

به گزارش زنهار، برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 18 شهریور- به روند بازار سهام در روز سه‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد 14 هزار و 839 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز 5 هزار و 578 واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس  205 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس هزار و 62 واحد افزایش پیدا کرد.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 412 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 299 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 58 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 42 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت داروسازی کوثر (دکوثر)، شرکت نیروترانس (بنیرو) و شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا)، شرکت شرکت ریل پرداز سیر (حریل) و شرکت کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای سیلام (شرکت سیمان ایلام)، شدوص (شرکت دوده صنعتی پارس) و غدشت (شرکت دشت مرغاب) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، شرکت فروسیلیسیم خمین (فروسیل) و شرکت سیمان غرب آسیا (سجام) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 90 نماد صف خرید داشتند و 50 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 39 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 218 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 9 درصدی به 287 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز 

روز سه‌شنبه شاخص‌ کل و شاخص هم وزن بورس تهران روند مشابهی داشتند. شاخص کل بورس در یک ساعت ابتدایی صعود کرد اما پس از آن کم و بیش روند نزولی داشت. 

در نیمه دوم معاملات عرضه رشد کرد و همچنین شاهد خروج پول حقیقی به میزان 118 میلیارد تومان بودیم. نماد شپنا بیشترین خروج سرمایه را داشت پس از آن، نمادهای وتجارت، شستا، فملی، شپدیس، وبصادر، شبریز و شتران بیشترین خروج پول را را ثبت کردند. 

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 5 درصدی نسبت به روز قبل به 6 هزار و 906 میلیارد تومان رسید.

روز چهارشنبه نمادهای جم، فارس، خودرو، پارس، شبندر و نوری بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

بنابراین شاخص به صعود ادامه داد و از سطح مقاومت 2.1 میلیونی که تحلیلگران تکنیکی از آن یاد می‌کردند فاصله گرفت. با این حال روند نیمه دوم معاملات سه‌شنبه حاکی از رشد عرضه در بازار بود. اگر این روند امروز نیز ادامه یابد می‌تواند مانع تداوم رشد شاخص‌ها شود. 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار