لیست گوشی‌هایی که اندروید ۱۴ برای آنها منتشر می‌شود + جدول قیمت گوشی‌های سامسونگ و شیائومی

در این مطلب به بررسی قیمت انواع گوشی اندروید می پردازیم.

لیست گوشی‌هایی که اندروید ۱۴ برای آنها منتشر می‌شود + جدول قیمت گوشی‌های سامسونگ و شیائومی

به گزارش زنهار؛ منتشر شدن نسخه بتای اندروید ۱۴ به معنی آن است که به‌زودی نسخه نهایی این سیستم عامل به‌طور رسمی عرضه خواهد شد. نسخه اصلی Android ۱۴ ماه آینده میلادی منتشر خواهد شد و کاربران بسیاری از گوشی‌های اندرویدی می‌توانند آن را روی سیستم خود دانلود و نصب کنند.

طبیعتا گوشی‌های پیکسل نخستین محصولاتی خواهند بود که قادر به تجربه اندروید ۱۴ خواهند بود. علاوه بر این، کمپانی‌های دیگری مثل سامسونگ، وان پلاس و شیائومی نیز از مدت‌ها پیش مشغول کار روی رابط‌های کاربری اختصاصی خود بوده و قصد دارند در آینده نزدیک، نسخه نهایی اندروید ۱۴ را در اختیار کاربرانشان قرار دهند.

بنابراین می‌توان انتظار داشت که با فاصله کمی پس از پیکسل‌های گوگل، نسخه جدید اندروید رفته رفته روی سایر گوشی‌های شناخته شده بازار هم منتشر شود.

در عین حال، اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام گوشی های اندرویدی قادر به دریافت اندروید ۱۴ هستند، تا پایان این متن با ما همراه باشید.

خبر خوب برای کاربران گوشی‌های پیکسل گوگل این است که تمامی گوشی‌های این برند از Pixel ۴a ۵G به بعد، قادر به دریافت نسل جدید سیستم عامل اندروید خواهند بود. این مساله طبیعتا محصولاتی چون پیکسل فولد و تبلت پیکسل را هم شامل خواهد شد!

از مدت‌ها قبل، گوگل گوشی‌های خود را با تضمین انتشار سه نسخه اصلی اندروید روانه بازار می‌کرده. این به معنای آن است که صاحبان گوشی‌های پیکسل گوگل می‌توانستند تا حداقل سه نسخه اصلی اندروید را به‌طور قطعی دریافت نمایند. علاوه بر این، پنج سال آپدیت‌های امنیتی نیز دیگر تعهد گوگل در قبال کاربران گوشی‌های پیکسل بوده است.

در عین حال شایعاتی نیز مبنی بر افزایش زمان پشتیبانی از گوشی‌های پیکسل از Pixel ۸ به بعد وجود دارد. بر این اساس ممکن است پیکسل ۸، با وعده عرضه پنج ساله آپدیت‌های نرم افزاری روانه بازار شود که این مساله، گوگل را به برترین برند از این حیث مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری از گوشی‌هایش تبدیل می‌کند. گوگل به شدت در تلاش است تا با نسخه جدید اندروید، رقیبش آی او اس ۱۷ را شکست دهد.

این عنوان در حال حاضر در اختیار سامسونگ است که محصولات پریمیوم خود را با وعده چهار سال پشتیبانی سیستم عامل به بازار عرضه می‌کند.

لیست گوشی های Pixel که آپدیت Android ۱۴ را دریافت می‌کنند

    Pixel ۴a ۵G

    Pixel ۵

    Pixel ۵a

    Pixel ۶ / ۶ Pro

    Pixel ۶a

    Pixel ۷ / ۷ Pro

    Pixel ۷a

    Pixel Fold

    Pixel Tablet

در این میان البته گوشی Pixel ۴a ممکن است قادر به دریافت آپدیت اندروید ۱۴ نباشد؛ چرا که بازه پشتیبانی نرم افزاری این گوشی به پایان رسیده است.

با این حال، با در نظر گرفتن این نکته که Pixel ۴a یکی از پرطرفدارترین گوشی‌های میانرده اقتصادی زمان خود بود، می‌توان انتظار داشت که اندروید ۱۴ به‌عنوان نقطه پایان پشتیبانی این دستگاه خاطره‌انگیز تلقی شود. البته هیچ‌چیز هنوز مشخص نیست!

در چند سال اخیر، سامسونگ عملکرد خیره‌کننده‌ای را در پشتیبانی نرم افزاری از دستگاه‌های مختلفی ارائه داده است. بدون شک در سال‌های پیش رو نیز این کمپانی یکی از بازیگران بزرگ در زمینه انتشار نسخه جدید اندروید خواهد بود.

این برند در حال حاضر در مراحل نهایی تست نسخه بتای رابط کاربری ONE UI ۶.۰ بر پایه اندروید ۱۴ روی برخی گوشی‌های برگزیده است و انتظار می‌رود جزو اولین برندهایی باشد که نسخه نهایی Android ۱۴ را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. همان طور که می‌دانید، سامسونگ اندروید ۱۴ را بر پایه نسخه جدید وان یو آی برای گوشی‌هایش منتشر خواهد کرد.

بر این اساس می‌توان انتظار داشت که پرچمداران سامسونگ، آپدیت اندروید ۱۴ و نسل جدید رابط کاربری خود را در آینده نزدیک روی دستگاه‌های خود دریافت کنند.

لیست گوشی‌های پرچمدار Samsung که آپدیت Android ۱۴ را دریافت خواهند کرد

    Galaxy S۲۳ / S۲۳+ / S۲۳ Ultra

    Galaxy S۲۲ / S۲۲+ / S۲۲ Ultra

    Galaxy S۲۱ / S۲۱+ / S۲۱ Ultra

    Galaxy S۲۱ FE

    Galaxy Z Fold ۵ / Z Flip ۵

    Galaxy Z Fold ۴ / Z Flip ۴

    Galaxy Z Fold ۳ / Z Flip ۳

لیست گوشی های Galaxy A که آپدیت Android ۱۴ را دریافت می‌کنند

    Galaxy A۰۴

    Galaxy A۱۳

    Galaxy A۱۴

    Galaxy A۲۳

    Galaxy A۲۴

    Galaxy A۳۳

    Galaxy A۳۴

    Galaxy A۵۲ / A۵۲ ۵G / A۵۲s

    Galaxy A۵۳

    Galaxy A۵۴

    Galaxy A۷۲

    Galaxy A۷۳

گوشی های Galaxy F دریافت کننده Android ۱۴

    Galaxy F۱۴ ۵G

    Galaxy F۲۳

    Galaxy F۵۴

سری Galaxy M

    Galaxy M۲۳

    Galaxy M۳۳

    Galaxy M۵۳

    Galaxy M۵۴

    Galaxy Xcover ۶ Pro

سری Galaxy Tab

    Galaxy Tab S۹ / S۹+ / S۹ Ultra

    Galaxy Tab S۸ / S۸+ / S۸ Ultra

کدام گوشی های شیائومی آپدیت اندروید ۱۴ را دریافت می‌کنند؟

شیائومی هم یکی دیگر از کمپانی‌های مطرحی بود که به برنامه بتای اندروید ۱۴ ملحق شد و نسخه آزمایشی رابط کاربری خود را برای برخی محصولات پرچمدارش منتشر کرد. شیائومی البته هرگز به انتشار سریع آپدیت برای گوشی‌هایش معروف نبوده؛ اما شرکت کردن در برنامه بتای اندروید ۱۴ ممکن است حاکی از تغییر رویه این کمپانی در خصوص آپدیت گوشی‌هایش باشد. شیائومی این آپدیت را برای بهترین گوشی های میان رده خود منتشر خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌های موجود، در حال حاضر لیستی از گوشی های شیائومی که قادر به دریافت بروزرسانی اندروید ۱۴ هستند، در دسترس است. این لیست البته به هیچ وجه به تایید شیائومی نرسیده؛ اما طبق لیست دستگاه‌هایی که نسخه‌های بتای Android ۱۴ را دریافت کرده‌اند، می‌توان نتیجه گرفت که صاحبان این دستگاه‌های شیائومی، ردمی یا پوکو ممکن است بتوانند نسخه نهایی اندروید ۱۴ را دریافت کنند.

لیست گوشی های Xiaomi که آپدیت Android ۱۴ را دریافت می‌کنند

    Xiaomi ۱۲ / ۱۲ Pro / ۱۲T / ۱۲T Pro / ۱۲S / ۱۲S Pro / ۱۲S Ultra / ۱۲ Lite

    Xiaomi ۱۳ / ۱۳ Pro / ۱۳ Ultra / ۱۳ Lite

    Xiaomi Mix Fold ۲

    Xiaomi Civi ۱S / ۲ / ۳

    Xiaomi Pad ۶ / ۶ Pro

گوشی های Redmi که Android ۱۴ را دریافت می‌کنند

    Redmi Note ۱۱R / ۱۱T Pro / ۱۱T Pro+

    Redmi Note ۱۲ / ۱۲ Pro / ۱۲ Pro+ / ۱۲ Pro Speed / ۱۲ S / ۱۲ Turbo

    Redmi Note Discovery

    Redmi K۴۰S

    Redmi K۵۰ / K۵۰ Pro / K۵۰ Gaming / K۵۰i / K۵۰ Ultra

    Redmi K۶۰ / K۶۰E / K۶۰ Pro

لیست گوشی های Poco که آپدیت Android ۱۴ را دریافت می‌کنند

    POCO C۵۱, C۵۵

    POCO X۴ ۵G / X۴ GT

    POCO X۵ / X۵ Pro

    POCO F۴ / F۴ GT

    POCO F۵ / F۵ Pro

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار