آیفون 15 بخریم یا نه؟

زمان عرضه مدل‌های جدید تلفن‌های هوشمند شرکت «اپل» موسوم به آیفون 15، دوازده سپتامبر (21 شهریور) است و اگر عادت دارید هر سال، گوشی آیفون خود را با جدیدترین مدل تلفن‌های هوشمند اپل تعویض کنید، زمان آن فرا رسیده که از خود بپرسید: «آیا واقعا به گوشی جدید نیاز دارم؟»

آیفون 15 بخریم یا نه؟

به گزارش زنهار،  به نوشته «وال استریت ژورنال»، برای اینکه بتوانید به درستی در این زمینه تصمیم‌گیری کنید، باید سه عامل را در نظر بگیرید:

ویژگی‌های جدید آیفون 15

نکته دیگر این است که اگر حدود دو یا سه سال است از گوشی آیفون خود استفاده می‌کنید و مشکلی در استفاده از آن ندارید، احتمالا می‌توانید یک یا دو سال دیگر نیز آن را داشته باشید و سراغ مدل جدیدتر نروید.

با این حال تحلیل گران توصیه می کنند که آیفون خود را ارتقا ندهید اگر به دلیل های زیر میخواهید آن را عوض کنید:

فقط نیاز به باتری جدید دارید

باتری‌های لیتیوم-یون آیفون با گذشت زمان کارایی خود را از دست می‌دهند. پس از حدود دو سال یا به طور دقیق‌تر، کامل شدن 500 چرخه شارژ کامل، عمر باتری تلفن همراه تقریبا به پایان رسیده و همین امر می‌تواند عملکرد دستگاه را تحت تأثیر قرار دهد؛ مانند کاهش سرعت گوشی دیر باز شدن اپلیکیشن‌ها. اگر این تنها مشکل شماست، شاید تنها یک باتری جدید راهگشا باشد. طبق اعلام شرکت اپل، اگر حداکثر گنجایش باتری گوشی‌تان کمتر از ۸۰ درصد شده است، باتری‌ را باید تعویض کنید.

صفحه نمایش نیاز به تعمیر دارد

در صورتی که صفحه تلفن همراه آیفون ترک برداشته، اما عملکرد آن همچنان خوب است، جست‌وجوی قیمت مربوط به تعویض صفحه نمایش را در نظر بگیرید. به کارگیری یک صفحه نمایشِ تازه می‎تواند افزایش قیمت فروش تلفن همراه شما را نیز در پی داشته باشد.

فضای ذخیره‌سازی رو به اتمام است

برای حل این مشکل، فضای استفاده‌شده توسط برنامه‌های تلفن همراه را بررسی کنید و از این طریق می‌توانید فضای نسبتا زیادی را آزاد کنید. همچنین حذف فایل‌های ویدئویی یا پادکست‌های دانلودشده که به آن‌ها نیازی ندارید، می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را برطرف کند.

آیفون ۱۴ دارید

تحلیل‌گران انتظار دارند برخی از ویژگی‌های آیفون از جمله پردازنده و کیفیت دوربین در نسخه جدید ارتقا یابد. اما مهم‌ترین تحول نسخه جدید آیفون، تبدیل درگاه شارژ آن از لایتنینگ اختصاصی اپل به درگاه یو‌اس‌بی‌-سی است. اپل قرار است این کار را با هدف تطابق با قوانین اتحادیه اروپا انجام دهد. با این حال اگر سال گذشته آیفون خریدید، وضعیتتان خوب است و نیازی به آیفون جدید ندارید. 

و همچنین آیفون خود را ارتقا دهید اگر:

نمی‌توانید آخرین نسخه سیستم عامل آی‌او‌اِس را داشته باشید

آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 اپل قابلیت دریافت تازه‌ترین نسخه آی‌او‌اِس را ندارند. آی‌او‌اِس 17 دارای ویژگی‌های جدید و بروزرسانی امنیتی مهمی است. استفاده از نسخه‌های قدیمی آی‌او‌اس می‌‌تواند عملکرد تلفن همراه را با مشکل روبه‌رو کند و امنیت اطلاعات را در معرض خطر قرار دهد.

تلفن اپل شما نیاز به تعمیرات اساسی دارد

اگر تلفن همراه شما با مشکلات جدی مانند خرابی دوربین یا میکروفون روبه‌رو است، باید انتظار داشته باشید که هزینه تعمیر آن بیشتر از تعویض باتری یا صفحه نمایش خواهد شد. در اینصورت می‌توانید گزینه خرید تلفن‌های هوشمند جدید اپل را در نظر بگیرید.

خواستار جدید‌ترین نرم‌افزارها هستید

حتی اگر تلفن همراه شما قابلیت بروزرسانی به آخرین نسخه آی‌او‌اس را دارا باشد، ممکن است بر روی گوشی قدیمی‌تان قابلیت دسترسی به همه ویژگی‌ها را نداشته باشید. به طور مثال، صفحه کلیدی که جملات را هنگام تایپ کردن کامل می‌کند و همچنین واکنش‌پذیری فیس‌تایم نسبت به حرکات دست، تنها در آیفون ۱۲ و نسخه‌های بالاتر از آن وجود دارد.

همچنین ویژگی Point and Speak که برای افراد کم‌بینا طراحی شده و حسگر‌های عمق که با استفاده از اسکنرهای سه‌بعدی لیدار کار می‌کنند، تنها در مدل‌های پروی ۱۲ به بعد قابل دسترسی است.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار