چرا قیمت دلار شبانه افزایش یافت؟

برخی از معامله گران مدعی شدند قیمت دلار در معاملات پشت خطی شنبه شب بر مدار صعود قرار گرفت.

چرا قیمت دلار شبانه افزایش یافت؟

به گزارش زنهار؛ قیمت دلار که حدود سه هفته در پشت مرز مقاومتی ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان در حال نوسان بود، سرانجام در معاملات پشت خطی شنبه شب از مرز یاد شده عبور کرد. طبق ادعای برخی از معامله‌گران شب گذشته قیمت دلار تا نیمه کانال ۴۹ هزار تومان بالا رفته بود.

تحلیلگران اقتصادی در رمزگشایی خیز شبانه نرخ دلار چند دلیل مهم را مطرح می‌کنند.

از نگاه فعالان بازار ارز تهران، «صعودی شدن قیمت طلا آب‌شده» و از سوی دیگر «قیمت دلار در هرات و سلیمانیه» باعث شد بازیگران ارزی تهران از منطقه امن چند روز گذشته خارج شوند.

قیمت طلای آب‌شده در روز شنبه از مقاومت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت و در بازار پشت خطی شنبه شب هم به مسیر صعودی خود ادامه داد و تا نزدیک ۱۰ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان پیشروی کرد.

همچنین قیمت دلار سلیمانیه در معاملات شنبه به بالای سطح مقاومتی مهم ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت داد. قیمت دلار در بازار سلیمانیه در پشت خط تا ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان بالا رفت. معامله‌گران می‌گویند: عامل افزایش قیمت دلار در سلیمانیه احتمالا نزدیک شدن به اربعین باشد.

قیمت دلار هرات هم که روز گذشته در حول وحوش ۴۹ هزار و ۵۰ تومان به کار خود پایان داده بود، با شروع معاملات پشت خطی تا نزدیک ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان بالا رفت.

از سوی دیگر، قیمت تتر که در معاملات نقدی روز شنبه تا نزدیک مرز ۵۰ هزار تومان پیش رفته بود، شب گذشته مهمان کانال ۵۰ هزار تومان شد.

در شرایط کنونی؛ جناح افزایشی بازار معتقدند در صورتی که قیمت دلار امروز بالای ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان تثبیت دهد، این امر ممکن است زمینه ساز ورود خریدران به بازار شود.

دلار در حال حاضر مرز مقاومتی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان را پیش روی خود دارد و در صورتی که این محدوده بشکند، صعود تدریجی آن به مرز ۵۰ هزار تومان محتمل است.

با این حال، در جناح کاهشی، برخی از معامله‌گران باور دارند که دست بازارساز به دلیل افزایش فروش نفت و... پر است و به راحتی اجازه صعود به بازیگران ارزی را نخواهد داد.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار