اطلاعات کاربران تپسی به دست هکرها افتاد!

بخشی از اطلاعات کاربران تپسی به دست هکرها افتاد.

اطلاعات کاربران تپسی به دست هکرها افتاد!

به گزارش زنهار؛ میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی خبر داده که  بخشی از اطلاعات کاربران به دست هکرها افتاده است.

او گفت: از دسترسی بیشتر هکر‌ها ممانعت به عمل آمده، اما هنوز مشخص نیست چه بخشی از اطلاعات تپسی به دست آن‌ها افتاده است. مطابق ایمیل‌هایی که از گروه مهاجم دریافت کرده‌ایم، قصد آن‌ها از این کار اخاذی بوده و برای عدم نشر اطلاعات، درخواست پول کرده‌اند.

مدیرعامل تبسی افزود: تصمیم گرفتیم که به این اخاذی تن ندهیم، چرا که در مذاکره با آن‌ها متوجه شدیم که ضمانتی برای عدم نشر اطلاعات و سوءاستفاده‌های آتی وجود ندارد.

گفتنی است اطلاعات کاربران تپسی شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره همراه و آدرس مبدا و مقصد از سوی هکرها به قیمت ۳۵ هزار دلار به فروش گذاشته شده است.

جزئیات هک شدن برنامه تپسی؛ منبع آلودگی برطرف شد

رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا در این خصوص گفت: یک گروه هکری با هویت معلوم یک ماه پیش به اطلاعات تعدادی از خدمات گیران شرکت تاکسی اینترنتی تپسی دسترسی پیدا می‌کنند. این گروه هکری تقاضای ۳۵ هزار دلار از شرکت تپسی می‌کند تا اطلاعات خدمات گیرندگان را برگرداند و منتشر نکند که شرکت تپسی این کار را انجام نمی‌دهد و از گروه هکری شکایت می‌کند.

او ادامه داد: در پی شکایت شرکت تپسی از این گروه هکری اقدامات قضائی انجام شده و منبع آلودگی برطرف شد. شرکت تپسی هم در حال انجام خدمات خود است و هیچ نگرانی برای هموطنان وجود ندارد.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار