استقبال ۶۰۰ هزار خانوار از کالابرگ الکترونیکی

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متوسط قیمت‌ها برای استفاده از کالابرگ‌های الکترونیکی را متوسط سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در نظر گرفته‌اند که منصفانه‌ترین حالت است.

استقبال ۶۰۰ هزار خانوار از کالابرگ الکترونیکی

به گزارش زنهار؛ علیرضا عسگریان، درباره این‌که برخی انتقاد می‌کنند استقبال از کالابرگ‌ها آن طور که باید صورت نگرفته است، گفت: استقبال خوب و قابل بوده است و طبق داده‌ای که داریم ظرف حدود ۱۰ روز نزدیک و بالغ بر ۶۰۰ هزار خانوار از این کالابرگ‌ها استفاده کردند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که قاعدتاً رفتار بین دهک‌ها می‌تواند با هم تفاوت داشته باشد، خاطرنشان کرد: دهک یک تا ۳ معمولا دهک‌های آسیب‌پذیر هستند و امکان دارد رفتارشان با دهک‌های دیگر تفاوت داشته باشد این‌ها معمولا ممکن است این پول را همان روز‌های اول جا‌های مختلفی خرج و هزینه کنند. ما به دهک‌های بالاتر بیائیم امکان دارد تغییراتی ایجاد شود، چون رفتار‌ها تغییر می‌کند.

وی تاکید کرد: به هر حال زیر ساخت در حال حاضر مهیا است و قیمت‌ها مربوط به سال ۱۴۰۱ است مردم می‌توانند خرید کنند و یا نکنند، آزاد هستند.

عسگریان در پاسخ به این‌که قیمت‌ها مربوط به اردیبهشت سال ۱۴۰۱ است یا شهریور این سال، بیان کرد: متوسط ۲ ساله ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را گرفتند که منصفانه‌ترین حالت باشد؛ چراکه برخی می‌گفتند اردیبهشت سال ۱۴۰۱ بعضی عنوان می‌کردند تیر و مرداد ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود که نهایتاً گفتند بین سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ یک متوسط در نظر بگیریم و قیمت‌ها را دیگر ثابت کنیم که این بحث و گپ هم در این میان از بین برود.

وی در خصوص این‌که برخی ممکن است جابه‌جایی دهک برای دریافت یارانه‌ها پیدا کرده باشند، حال اگر آزمون وسع این افراد تائید شود، کالابرگ به این اشخاص تعلق می‌گیرد، عنوان کرد: بله، اگر دهک به ریز ۵ بیاید حتما تعلق خواهد گرفت دهک بالاتر برسد تعلق نمی‌گیرد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: نکته اصلی این است که یارانه به این افراد تعلق می‌گیرد، اما این امتیاز جدید تعلق نمی‌گیرد، یعنی آن شخصی که در دهک ۵ است اگر دهکش به ۶ برسد، ۳۰۰ هزار تومان را می‌گیرد، اما ۱۲۰ هزار تومان تشویقی را نمی‌گیرد. توجه داشته باشید تشویقی سبد فعلا برای ۵ دهک بالا است.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار