پیش بینی بورس امروز دوشنبه 6 شهریور 1402

با فرموله شدن نرخ خوراک پتروشیمی، قیمت خوراک واحدهای های پتروشیمی در ۵ ماه سپری شده از سال همان 5 هزار تومان خواهد بود.

پیش بینی بورس امروز دوشنبه 6 شهریور 1402

به گزارش زنهار، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های‌ بازار سهام صعود کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 6 شهریور- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 58 هزار و 391 واحد صعود کرد و شاخص کل هم‌وزن 15 هزار و 570 واحد رشد کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  554 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش 3 هزار و 349 واحدی داشت. 

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس بانک تجارت (وتجارت)، شرکت توسعه شهری توس گستر (وتوس) و شرکت سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا)، شرکت داروسازی تولید دارو (دتولید) و شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای ثشرق (شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق)، سصفها (شرکت سیمان اصفهان) و واعتبار (شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت تامین سرمایه دماوند (تماوند)، شرکت بیمه میهن (میهن) و شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، 110 نماد صف خرید داشتند و 61 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 38 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 253 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 7 درصدی به 347 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز 

معاملات دیروز بورس تهران با روند صعودی شاخص کل آغاز شد و شاخص کل در دقایق ابتدایی به کانال 2 میلیونی صعود کرد. 

شاخص هم وزن نیز روند مشابهی داشت و 75 درصد نمادها سبزپوش بودند. نمادهای فملی، فولاد، شستا، شپنا، فارس و شبندر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. 

دیروز تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دومین روز متوالی مثبت شد و 402 میلیارد تومان به بازار وارد شد. نمادهای شستا، صبا، شتران، شبندر، خساپا، خگستر، شپنا، فخوز، ساوه و وغدیر بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

در مجموع 2 روز اخیر، 869 میلیارد تومان سرمایه به بورس وارد شده است. بنابراین به نظر می‌رسد خبر مثبتی که وزیر اقتصاد وعده‌اش را داده بر روند بازار موثر بوده است. دیروز مهدوی ابهری، دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی، خبر داد که نتیجه جلسه مشترک وزیران صمت، اقتصاد و نفت با معاون اول رئیس جمهور که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، فرموله شدن قیمت گذاری خوراک  و گاز صنایع بود.

او گفته که اگر قیمت‌گذاری با این شیوه مصوب و ابلاغ شود، از همین تاریخ قابل اجرا است و عطف به ماسبق نمی‌شود. یعنی قیمت خوراک واحدهای های پتروشیمی در ۵ ماه سپری شده از سال همان 5 هزار تومان است.

پیش+بینی+بورس

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار