پیش بینی بورس امروز یکشنبه 5 شهریور 1402

دیروز شاخص‌های بورس صعود کردند، ارزش معاملات خرد رشد کرد اما خروج پول حقیقی متوقف شد. ​

پیش بینی بورس امروز یکشنبه 5 شهریور 1402

به گزارش زنهار؛ برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 5 شهریور- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 46 هزار و 517 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 17 هزار و 63 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  573 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش 3 هزار و 858 واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 583 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 129 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 82 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 18 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت نیرو ترانس (بنیرو)، شرکت مپنا (رمپنا) و شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی (وپترو) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد (زشگزا)، شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) و شرکت داروسازی تولید دارو (دتولید) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای سخزر (شرکت سیمان خزر)، تکنو (شرکت تکنو تار) و بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت خمیر مایه رضوی (غمایه)، شرکت بیمه میهن (میهن) و شرکت تامین سرمایه دماوند (تماوند) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 220 نماد صف خرید داشتند و 59 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 127 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 406 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 28 درصدی به 373 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز 

در معاملات دیروز بورس تهران تمامی شاخص‌های بازار سهام‌ صعود کردند. تعداد نمادهای سبزپوش بازار نیز بیشتر بود و 82 درصد نمادها رشد قیمت داشتند. 

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شستا و شبندر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. 

دیروز سرانه خرید حقیقی بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی 26 میلیون و 200 هزار تومان و سرانه خرید 27 میلیون و 200 هزار تومان بود. 

همچنین پس از 7 روز متوالی پول حقیقی به بازار وارد شد که ارزش آن 467 میلیارد تومان بود. علاوه بر این، ارزش معاملات خرد با رشد 57 درصدی به 5 هزار و 775 میلیارد تومان رسید. 

بنابراین بازار از یک سو با رونق نسبی معاملاتی مواجه بود و از سوی دیگر شاهد ورود پول حقیقی هستیم. اغلب قریب به اتفاق گروه‌ها نیز سبزپوش بودند.  

بدین ترتیب شاخص کل بورس صعود کرد و یک بار دیگر به آستانه ورود به کانال 2 میلیونی رسید. به نظر می‌رسد یکی از عوامل رشد بازار خبر تجدید نظر در مصوبه نرخ خوراک صنایع بود. معاون اول رییس جمهور هفته پیش گفته بود که دولت با فرمولی شدن نرخ موافق است. همچنین گفته می‌شود که نرخ تسعیر ارز به 38 هزار تومان افزایش خواهد یافت. در مجموع به نظر می‌رسد اخبار و شایعات روزهای اخیر موجب خوشبینی و واکنش مثبت معامله گران شده است. با این وصف به نظر می‌رسد امروز نیز بازار مثبت آغاز شود. 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار