ورشکستگی شرکت‌ها در لهستان رکورد زد

طبق آمار آژانس اطلاعات تجاری "دان و برادستریت" ، تعداد اعلام ورشکستگی در لهستان با سرعت بی سابقه‌ای در حال افزایش است و خطر رکود، کسب و کارها را به شدت تهدید می‌کند.

 ورشکستگی شرکت‌ها در لهستان رکورد زد

به گزارش زنهار؛ رسانه‌های لهستان با استناد به آمار آژانس اطلاعات تجاری "دان و برادستریت" گزارش دادند که تعداد اعلام ورشکستگی در این کشور عضو اتحادیه اروپا با سرعت بی سابقه‌ای در حال افزایش است و خطر رکود کسب و کارها را به شدت تهدید می‌کند.

بر اساس اعلام نشریه رچپوسپولیتا، در مجموع 110500 شرکت در لهستان در نیمه اول سال جاری میلادی فعالیت خود را متوقف کردند.

انتظار می‌رود تعداد کسب‌وکارهایی که اعلام ورشکستگی می‌کنند تا دسامبر از 220000 شرکت عبور کند که این امر نشان‌دهنده افزایش 30 درصدی در سال 2022 است.

ساخت و ساز بدترین صنعتی است که درگیر این بحران شده است و 27000 شرکت در سال 2023 ورشکست شده‌اند.

بر اساس این گزارش، این بخش به علت هزینه‌های بالای نیروی کار و افزایش قیمت مواد خام، سوخت و انرژی و همچنین هزینه‌های سرسام آور استقراض به شدت دچار آسیب شده است.

صنعت تجارت، از جمله بخش خرده‌فروشی و عمده‌فروشی، نیز تحت تأثیر کاهش تقاضای مصرف‌کننده قرار گرفته است و بیش از 18200 شرکت در این بخش اعلام ورشکستگی کرده‌اند.

رناتا جوشکیویچ، رئیس سازمان تجارت و توزیع لهستان در این باره گفت: ما به طور جدی افزایش هزینه‌های عملیاتی را تجربه می‌کنیم و در عین حال برای به حداقل رساندن مقیاس افزایش قیمت‌ها که هم زنجیره‌های خرده‌فروشی و هم مصرف‌کنندگان اکنون با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مبارزه می‌کنیم.

اقتصاددانان افزایش تعداد پرونده‌های ورشکستگی را به کاهش رشد اقتصادی و تهدید رکود نسبت می‌دهند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار