پیش بینی بورس امروز شنبه 4 شهریور 1402

بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌رود که روز چهارشنبه حجم افت بهبود یافت و شاخص کل بورس تهران نیز رشد کرد.

پیش بینی بورس امروز شنبه 4 شهریور 1402

به گزارش زنهار، برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 4 مرداد- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد 8 هزار و 384 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز 4 هزار و 627 واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس  179 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس هزار و 435 واحد افزایش پیدا کرد.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 530 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 172 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 75 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 25 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت باما (کاما)، شرکت سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد) و شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی (وپترو) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت بیمه دی (ودی)، شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) و شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت (زکشت) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای غشاذر (شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی)، قپیرا (شرکت قند پیرانشهر) و خوساز (شرکت محور سازان ایران خودرو) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر)، شرکت صنایع گلدیران (گلدیرا) و شرکت فروسیلیسیم خمین (فروسیل) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 78 نماد صف خرید داشتند و 76 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 97 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 179 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 21 درصدی به 518 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز 

روز چهارشنبه شاخص‌ کل و شاخص هم وزن بورس تهران روند مشابهی داشتند. شاخص کل بورس در نیمه اول معاملات رشد کرد اما در یک ساعت پایانی با نرخ بیشتری به صعود ادامه داد به طوری که در 2.5 ساعت ابتدایی تنها هزار واحد رشد کرد اما در یک ساعت پایانی حدود 7 هزار واحد صعود کرد.

تقاضا در نیمه دوم معاملات رشد کرد و ارزش معاملات خرد با افزایش 7 درصدی نسبت به روز قبل به 3 هزار و 682 میلیارد تومان رسید. همچنین شاهد خروج پول حقیقی به میزان 159 میلیارد تومان بودیم که کمترین رقم هفته بود. نماد وبملت برای هشتمین روز متوالی بیشترین خروج سرمایه را داشت پس از آن، نمادهای تاپیکو، شستا، گلدیرا، حشکوه، بپاس، تکیمیا، نیان، خودرو و ثفارس بیشترین خروج پول را را ثبت کردند. 

روز چهارشنبه نمادهای شپنا، شبندر، حکشتی، فملی، شستا و اخابر بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. در مقابل، نمادهای فارس، تاپیکو و میدکو شاخص را پایین کشیدند. 

بدین ترتیب بازار در روزی که حجم معاملات اندکی بهبود یافت و رکود معاملاتی کم شد، در نیمه دوم شاخص‌ها صعود کردند. با این حال هنوز بازار با کمبود سرمایه و مازاد عرضه مواجه است. 

تحلیلگران تکنیکی از سطح حمایت شاخص در محدوده یک میلیون و 938 هزار واحدی صحبت می‌کنند و تحلیلگران بنیادی به اخبار مثبت درباره نرخ انرژی توجه دارند. با این حال به نظر می‌رسد تا زمان انتشار گزارش 6 ماه شرکت‌ها شاهد رشد چندانی در حجم معاملات نباشیم اما امید می‌رود که از میزان خروج سرمایه کاسته شود. تغییراتی که می‌تواند شاخص را در محدوده فعلی ماندگار کند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار