پیش بینی بورس امروز 1 شهریور مرداد 1402

روز گذشته شاخص کل بورس تهران مرز حمایتی ابتدای تابستان را از دست داد. شکسته شدن این مرز حمایتی می‌تواند به معنی ادامه نزول باشد، اگر امروز نیز از کف حمایت یک میلیون و 938 هزار واحدی دور شود.

پیش بینی بورس امروز  1 شهریور مرداد 1402

 به گزارش زنهار، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه یکم شهریور- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 18 هزار و 216 واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و 938 هزار و 224 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 10 هزار و 995 واحد پایین آمد و در رقم 663 هزار و 221 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 259 واحد افت کرد و به رقم 24 هزار و 793 واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افت 2 هزار و 654 واحدی داشت و به سطح 118 هزار و 614 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 15 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 85 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام)، شرکت تکنوتار (تکنو) و شرکت سامان گستر اصفهان (ثامان) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت بیمه دی (ودی)، شرکت نیان الکترونیک (نیان) و شرکت خمیر مایه رضوی (غمایه) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای کماسه (شرکت تامین ماسه ریخته گری)، خفنر (شرکت فنرسازی خاور) و خنصیر (شرکت مهندسی نصیر ماشین) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش)، شرکت بیمه نوین (نوین) و شرکت داروسازی تولید دارو (دتولید) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 36 نماد صف خرید داشتند و 154 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 13 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 91 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 23 درصدی به 652 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص کل بار دیگر ریزش کرد و از نیمه کانال 1.9 میلیونی پایین آمد. 

دیروز نمادهای فولاد، خودرو، فارس، شستا و فملی بیشترین نقش را در افت شاخص داشتند. گروه‌های بزرگ بازار قرمزپوش بودند، پالایشی‌ها، شیمیایی‌ها، خودرویی‌ها و بانک‌ها از قرمزترین گروه‌ها بودند.  

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد افت کرد و با کاهش 3 درصدی به رقم 3 هزار و 438 میلیارد تومان رسید. این افت با افزایش خروج پول حقیقی همراه بود.  

دیروز شاهد خروج پول حقیقی بودیم و 701 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد که نسبت به روز قبل رشد 139 درصدی داشته است. 

دیروز نمادهای وبملت، وشهر، شستا، خاور و فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. همچنین علاوه بر مازاد عرضه، سرانه فروش حقیقی بیشتر از سرانه خرید بود. سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی 27 میلیون و 500 هزار تومان و سرانه خرید 20 میلیون تومان بود. 

بدین ترتیب شاخص که چند هفته در حوالی مرز 2 میلیونی نوسان می‌‎کرد، از این محدوده دور شد و از نیمه کانال هم فاصله گرفت. بدین ترتیب مرز حمایتی ابتدای تابستان را از دست داد. شکسته شدن این مرز حمایتی می‌تواند به معنی تداوم نزول باشد، اگر امروز نیز از کف حمایت یک میلیون و 938 هزار واحدی دور شود.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار